X
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Jesteśmy stabilni

2009-03-14 12:08 sobota

Rozmowa z Maciejem Jankowskim, prezesem grupy Commercial Union Polska

Maciej Jankowski

Od listopada 2008 roku jest prezesem grupy Commercial Union Polska. Z firmą związany od 16 lat. W latach 1997-1998 pracował w centrali grupy w Londynie w dziale ryzyk biznesowych, zaś w latach 1998-2003 był wiceprezesem Commercial Union PTE, zarządzającego największym w Polsce funduszem emerytalnym. W okresie 2003-2008 był dyrektorem finansowym grupy CU Polska.


Czy i w jaki sposób CU Polska przygotowuje się na nadejście kryzysu gospodarczego w Polsce?

Kryzys w Polsce oznacza, przynajmniej na razie, spowolnienie wzrostu, a nie recesję. W 2008 roku nasza gospodarka wzrosła o 4,8 proc. Podobnie jak wielu ekonomistów mam nadzieję, że również w tym roku unikniemy recesji. Wiele branż, w tym również sektor finansowy, doświadcza jednak kryzysu. Inwestujący na giełdzie boleśnie odczuwają spadki, które nie wynikają wcale z kłopotów polskich spółek, lecz zostały „zaimportowane” z zagranicy, gdzie od połowy 2007 roku rozszerza się kryzys finansowy. Commercial Union jest jednak na tyle dużą i stabilną grupą finansową, by zapewniać klientom bezpieczeństwo również w obecnych warunkach. Sytuacja finansowa CU w Polsce jest bardzo dobra. W ciągu minionych 16 lat obecności na polskim rynku wypracowaliśmy sobie pozycję lidera rynku indywidualnych ubezpieczeń na życie i funduszy emerytalnych. Ubezpieczamy też mieszkania i domy, samochody, a także pracowników firm i ich majątek. Obsługujemy ponad 3,2 miliona klientów w całej Polsce. Istotne jest również to, że jesteśmy częścią grupy Aviva, czwartej co do wielkości instytucji ubezpieczeniowej na świecie. Aviva, w przeciwieństwie do niektórych konkurentów, zachowuje stabilną pozycję finansową i nie musi korzystać z pomocy rządowej.

Czy w dobie kryzysu gospodarczego jest sens zakładać polisę na życie?

Sens jest zawsze, a w czasie kryzysu lepiej uświadamiany sobie korzyści z ubezpieczeń. Wymyślono je właśnie po to, aby ryzyko zajścia różnych niepomyślnych zdarzeń ponosić solidarnie, czyli rozkładać na jak największą liczbę osób. Nasi klienci wiedzą, że w razie ich śmierci czy kalectwa najbliżsi otrzymają kwotę wielokrotnie większą niż zapłacone składki. Ubezpieczenie na życie przeznaczone jest szczególnie dla ludzi, którzy mają na utrzymaniu najbliższych – współmałżonka, dzieci, rodziców, lub też duże zobowiązania finansowe, na przykład kredyt hipoteczny. Zawarcie ubezpieczenia na życie jest przejawem szczególnej odpowiedzialności za los osób, którym bez nas zabrakłoby środków na utrzymanie. Nasi agenci ubezpieczeniowi nie tylko pomogą wybrać najlepszą polisę. Mogą również opowiedzieć o sytuacjach, z którym zetknęli się bezpośrednio, gdy wypłata z polisy pomogła rodzinie dotkniętej nieszczęściem.

Czy CU posiada ubezpieczenie, które chroni przed utratą pracy?

Commercial Union bezpośrednio nie proponuje takiego ubezpieczenia. Jednak klienci Banku Gospodarki Żywnościowej i Banku Zachodniego WBK, którzy biorą kredyt hipoteczny lub budowlany, mogą przystąpić do pakietu ubezpieczeń przygotowanego przez naszą firmę. Obejmuje on między innymi ubezpieczenie na wypadek utraty pracy. Osoba, która ma kredyt hipoteczny i utraci pracę nie ze swojej winy, na przykład wskutek likwidacji firmy, otrzyma od CU świadczenie, które pozwoli na spłatę kolejnych rat przez określony czas. Dzięki temu będzie mógł skoncentrować się na szukaniu nowej pracy. Rozmawiamy też z Bankiem Zachodnim WBK na temat zaoferowania ubezpieczeń od utraty pracy posiadaczom ROR w tym banku.

Czy CU ma w swojej ofercie ciekawe ubezpieczenia mieszkań?

Gwałtowne huragany i powodzie, jakie miały miejsce w Polsce ostatnich latach, to smutny, ale niezbity dowód, że warto ubezpieczać mieszkania i domy. Commercial Union jest jedną z dwóch zaledwie firm, które zachęcają klientów do ubezpieczania mieszkań od razu na 2 lub 3 lata. Jeśli klient zdecyduje się na ubezpieczenie na 3 lata, nagradzamy go obniżką składki o 15 proc. Nasze polisy zabezpieczają przed finansowymi konsekwencjami nie tylko pożaru czy zalania mieszkania, ale również wichur, załamania się dachu pod ciężarem lodu czy przepięcia. Można też ubezpieczyć cenne przedmioty, które klient posiada w swoim mieszkaniu lub domu, np. sprzęt RTV i AGD, meble, odzież, biżuterię, gotówkę, dzieła sztuki, sprzęt turystyczny (rowery, deskę windsurfingową, narty), a nawet rośliny, zwierzęta domowe czy instrumenty muzyczne. Jasno określamy, za co odpowiadamy, dzięki czemu klient unika rozczarowań po wystąpieniu szkody. Oferowane przez nas polisy mieszkaniowe mogą oczywiście służyć jako dodatkowe zabezpieczenie do kredytu hipotecznego.

Czy w najbliższym czasie CU Polska ma zamiar przedstawić ubezpieczenie zdrowotne na zasadzie abonamentu?

Nie planujemy wprowadzenia ubezpieczeń zdrowotnych na zasadzie abonamentu, ale proponujemy klientom inne, ciekawe rozwiązania. Klienci, którzy ubezpieczyli się u nas na życie w ramach umowy Nowa Perspektywa, mogą rozszerzyć zakres ochrony o tak zwane opcje zdrowotne. Jedna z nich, Na Zdrowie, przewiduje wsparcie finansowe w razie leczenia szpitalnego. Natomiast w ramach opcji Poważne zachorowanie ubezpieczony otrzymuje wypłatę, jeśli lekarz stwierdzi u niego jedno z poważnych zachorowań, wymienionych w umowie, na przykład nowotwór złośliwy, zawał serca, udar mózgu. Podobne opcje dodatkowe oferujemy też w ramach grupowych ubezpieczeń na życie, zawieranych zwykle przez pracodawcę na rzecz pracowników. Proponowane przez nas ubezpieczenia odpowiadają na potrzeby ludzi, którzy niepokoją się, skąd wezmą środki na utrzymanie najbliższych w razie swojej choroby.

Klienci lubią sprawdzać na bieżąco przez internet stan swojego konta w funduszu emerytalnych. Czy będzie taka możliwość, by posiadali również internetowy dostęp do informacji o swoich polisach?

Rzeczywiście, na razie internet w najszerszym zakresie mogą wykorzystywać klienci funduszu emerytalnego CU, funduszy inwestycyjnych oraz ubezpieczeń komunikacyjnych. Jednak uruchomiliśmy również usługę internetowego biura obsługi klienta, tak zwany iBOK, dla posiadaczy polis na życie o charakterze inwestycyjnym. Mogą oni śledzić wartość swojego rachunku, składać dyspozycje zmian funduszy kapitałowych, a także sprawdzać historię złożonych dyspozycji na ekranie komputera.

COMMERCIAL UNION

Rewolucja w pozyskiwaniu Klientów! Zobacz!