X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Agenci skar¿± siê na PZU

2008-12-01 10:34 poniedzia³ek

Agenci najwiêkszego polskiego ubezpieczyciela maj± problemy z wdro¿eniem nowej wersji programu do rozliczeñ Tytus.

Zdaniem anonimowego agenta nowa wersja programu nie s³u¿y usprawnieniu pracy, a tylko zwiêkszeniu kontroli nad pracownikami. Ka¿dy posiadacz programu musi, co 3 dni zmieniaæ has³o i kontaktowaæ siê elektronicznie z ubezpieczycielem. Na dodatek, program który umo¿liwia komputerowy wydruk wyliczonych rozliczeñ, nie jest akceptowany przez centralê PZU. Wroc³awscy agenci musieli rêcznie przepisywaæ dane wyliczone przez program, poniewa¿ nie ma w nim opcji szczegó³owego rozpisania rozliczanych kwot. Pomimo rozlicznych szkoleñ wdra¿aj±cych nowy program, agenci ubezpieczeniowi nie zostali poinformowani o braku tej opcji.

Przypomnijmy, ¿e PZU wprowadza w³a¶nie sprzeda¿ Direct, co budzi wielkie niezadowolenie agentów PZU. Je¿eli firma bêdzie dalej zwiêkszaæ formalne obci±¿enia swoich pracowników, a nie usprawni ich pracy za pomoc± specjalnie skonstruowanych programów, mo¿e doj¶æ do ucieczki z pracy wielu agentów. Zw³aszcza, ¿e na rynku ubezpieczeniowym w Polsce jest wci±¿ za ma³o wykwalifikowanych agentów. Niew±tpliwymi atutami PZU jest jego wielko¶æ i marka. Jednak wraz z wprowadzeniem sprzeda¿y Direct, na plan dalszy schodzi jeden z najwiêkszych atutów polskiego ubezpieczyciela, PZU zawsze stawia³o na tradycyjne kana³y sprzeda¿y. W ci±gu kilku najbli¿szych lat ta tendencja mo¿e ulec zmianie. K³opoty z wdra¿aniem komputerowych programów na pewno nie przysporz± PZU popularno¶ci w¶ród agentów ubezpieczeniowych.

¬ród³o: www.ubezpieczeniaonline.pl

JT