X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Reklama MTU pod lup± KNF

2008-12-01 10:42 poniedzia³ek
Komisja Nadzoru Finansowego analizuje przekaz reklamowy Mojego Towarzystwa Ubezpieczeñ pod k±tem ewentualnego wprowadzenia klientów w b³±d - poinformowa³a  Katarzyna Biela z KNF.
Przedmiotem analizy Komisji jest reklama telewizyjna MTU. Zastrze¿enia nadzoru budzi zamieszczenie w spocie informacji, i¿ tylko autocasco zapewni odszkodowanie w przypadku, gdy sprawca szkody nie jest znany, podczas gdy ustawa o ubezpieczeniach obowi±zkowych dok³adnie precyzuje, i¿ Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zaspokoi roszczenia osoby poszkodowanej przez nieznanego sprawcê.

MTU twierdzi, ¿e reklama nie wprowadza w b³±d. Wed³ug towarzystwa spot w sposób niebudz±cy w±tpliwo¶ci wskazywa³, ¿e postacie wystêpuj±ce w reklamie mówi± tylko o szkodach maj±tkowych: st³uczkach powsta³ych w kolizjach drogowych i tzw. szkodach parkingowych. Wojciech Wê¿yk z biura prasowego Ergo Hestii wyja¶nia, ¿e w takich przypadkach powsta³± szkodê mo¿na pokryæ tylko i wy³±cznie z ubezpieczenia autocasco.

Zapytana o sankcje gro¿±ce towarzystwu Katarzyna Biela wyja¶nia, ¿e je¶li zostanie stwierdzone, i¿ zak³ad wprowadza³ klientów w b³±d, to najpierw zostanie wydane zalecenie. Je¶li siê do niego nie zastosuje, KNF wyda decyzjê nakazuj±c± zmianê tre¶ci przekazu. Gdyby i to nie poskutkowa³o, mo¿e zostaæ na niego na³o¿ona kara pieniê¿na z KNF.

Zarz±d MTU zapewnia jednak, ¿e tre¶æ reklamy zostanie skonsultowana, aby nie budzi³a w±tpliwo¶ci.
¬ród³o: Parkiet

JT