X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Pytanie Czytelnika: Kupi³em polisê turystyczn±. Co zrobiæ, gdybym potrzebowa³ pomocy lekarskiej?

2013-08-06 12:50 wtorek
Przed wyjazdem na wakacje kupi³em przez internet polisê turystyczn±. Jednak nie bardzo wiem co zrobiæ, gdybym w czasie wyjazdu potrzebowa³ pomocy lekarskiej. Jak powinienem postêpowaæ w razie wypadku na wakacjach?

Odpowiedzi udziela Magdalena Vogt-Komorowska, ekspert ubezpieczeniowy ds. turystyki:

Aby szybko i sprawnie móc skorzystaæ z pomocy, jak± oferuje ubezpieczenie turystyczne, zawsze nale¿y mieæ przy sobie nastêpuj±ce dane: numer polisy oraz numer telefonu do centrum alarmowego. Proszê pamiêtaæ, ¿e pierwsz± i podstawow± rzecz±, jak± powinni¶my zrobiæ przed szukaniem pomocy lekarskiej jest w³a¶nie kontakt z towarzystwem ubezpieczeniowym i zg³oszenie takiej potrzeby. Zgodnie z zapisami w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia:

W razie wyst±pienia zdarzenia objêtego umow± ubezpieczenia, (…), ubezpieczony albo osoba wystêpuj±ca w jego imieniu zobowi±zany jest przed podjêciem jakichkolwiek dzia³añ we w³asnym zakresie – niezw³ocznie zg³osiæ telefonicznie lub faksem pro¶bê o pomoc do Centrum Alarmowego (…).

Nie zastosowanie siê do tego zalecenia mo¿e skutkowaæ odmow± wyp³aty odszkodowania czy pokrycia rachunków za leczenie. Oczywi¶cie dotyczy to sytuacji nie zagra¿aj±cych ¿yciu lub zdrowiu - takich jak zatrucie pokarmowe, ból zêba, zwichniêcie nogi. Gdy sytuacja jest nag³a i powa¿na – zagra¿aj±ca zdrowiu - zg³oszenie powinno nast±piæ jak tylko to bêdzie mo¿liwe, na przyk³ad przez osobê towarzysz±c± choremu albo przez rezydenta. Dziêki temu towarzystwo ubezpieczeniowe nawi±¿e kontakt ze szpitalem, potwierdzi, ¿e dany pacjent jest pod ochron± ubezpieczeniow± i ¿e szpital mo¿e liczyæ na pokrycie rachunków.

Centrum pomocy dzia³a 24 godziny na dobê 7 dni w tygodniu. W sytuacjach stresowych, gdy nie wiadomo co robiæ, pamiêtajmy, ¿e na infolinii czeka konsultant, który ma za zadanie zorganizowaæ nam natychmiastow± pomoc, udzieliæ pomocy informacyjnej, wskazywaæ kolejne mo¿liwe rozwi±zania potrzebne w danej sytuacji. To ma równie¿ ogromne znaczenie w przypadku bariery jêzykowej w kraju, w którym przebywamy.

Pamiêtajmy równie¿, ¿e w polisie turystycznej – nawet w wersji najbardziej podstawowej – jest assistance, czyli natychmiastowa pomoc w nag³ych przypadkach – pomoc informacyjna, pomoc w przypadku zagubienia lub kradzie¿y rzeczy osobistych lub dokumentów, transport medyczny do Polski itp. W bardziej rozbudowanych pakietach assistance mamy miêdzy innymi takie opcje jak: pokrycie kosztów noclegów w razie przerwania podró¿y (chocia¿by w wyniku st³uczki, czy awarii samochodu), opiekê nad dzieæmi, pokrycie kosztów przyjazdu osoby do opieki nad chorym, pomoc t³umacza i wiele innych.

Po powrocie do kraju – aby odzyskaæ pieni±dze za leczenie – nale¿y dostarczyæ do ubezpieczyciela wszystkie oryginalne rachunki. Na tej podstawie nast±pi zwrot poniesionych kosztów. Dotyczy to raczej drobnych op³at, wszystkie wiêksze zostan± rozliczone poza ubezpieczonym – pomiêdzy lekarzem, czy szpitalem a towarzystwem ubezpieczeniowym.


Chcesz wybraæ najlepiej dostosowan± ochronê do w³asnych potrzeb? Skorzystaj z porównywarki ubezpieczeñ turystycznych i dok³adnie porównaj oferty ubezpieczycieli.