X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

TU Europa: rok rekordowej sprzeda¿y

2014-03-26 13:54 ¶roda
Grupa Ubezpieczeniowa Europa w 2013 r. podwoi³a sprzeda¿ wobec poprzedniego roku do rekordowego poziomu prawie 2,1 mld. z³ (wg MSR) i osi±gnê³a  108 mln. z³ zysku. Si³± napêdow± wzrostu przychodów by³a wyspecjalizowana oferta dla sektora MSP oraz ubezpieczenia, zarówno z segmentu maj±tkowego jak i ¿yciowego, sprzedawane z krótkoterminowymi produktami bankowymi: kredytami ratalnymi i gotówkowymi. G³ówne ¼ród³o sukcesu biznesowego spó³ek Europy stanowi niezmiennie wspó³praca z bankami.

Grupa Europa zanotowa³a bardzo wysokie wzrosty sprzeda¿y, których osi±gniêcie jest szczególnie wyró¿niaj±ce na tle rynku zmagaj±cego siê ze zmiennymi uwarunkowaniami makro- i mikroekonomicznym. Spó³ka maj±tkowa zebra³a prawie 712 mln. z³ sk³adki (wg MSR i PSR) oraz wypracowa³a niemal 41 mln. z³ zysku. TU na ¯ycie Europa S.A. sprzeda³o polisy za prawie 1,4 mld. z³ (wg MSR i odpowiednio za prawie 1,8 mld. z³ wg PSR), zarabiaj±c ponad 67 mln. z³. W sumie obie firmy zwiêkszy³y ³±czny przypis (wg MSR) a¿ 2-krotnie.

- O naszym sukcesie ¶wiadczy znacznie wy¿sze tempo wzrostu przypisu sk³adki w porównaniu z ca³o¶ci± rynku ubezpieczeniowego. Potrafimy dostrzec pojawiaj±ce siê nisze produktowe, takie jak np. ubezpieczenia dla ma³ego i ¶redniego biznesu i poprzez szybkie wprowadzenie nowej oferty produktowej stajemy siê dostawc± innowacyjnych rozwi±zañ ubezpieczeniowych - mówi Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Wolumen sprzeda¿y ubezpieczeñ dla MSP wzrós³ w spó³ce maj±tkowej a¿ 6-krotnie. Produkty dla ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw sta³y siê tym samym wiod±c± lini± biznesow± w strukturze sprzeda¿y TU Europa. W ubieg³ym roku spó³ka wprowadzi³a na rynek nowatorskie ubezpieczenie stabilno¶ci finansowej przedsiêbiorców, zabezpieczaj±ce kontrahentów przedsiêbiorcy na wypadek nag³ych zdarzeñ, takich jak upad³o¶æ firmy, uniemo¿liwiaj±cych regulowanie zobowi±zañ. To jedyny taki produkt na rynku MSP. Inne autorskie nowo¶ci, wdro¿one przez Europê i zapewniaj±ce ochronê ubezpieczeniow± temu segmentowi, to ubezpieczenie od utraty zysku i ubezpieczenie od upad³o¶ci kredytobiorców.

Dynamicznie rozwija siê tak¿e sprzeda¿ produktów ubezpieczeniowych oferowanych przez TU Europa i TU na ¯ycie Europa do kredytów ratalnych i gotówkowych. Sk³adka przypisana brutto z tej linii wzros³a w spó³ce ¿yciowej o 75 proc., a w spó³ce maj±tkowej niemal o po³owê. - Otwarcie banków w zakresie udzielania kredytów konsumpcyjnych, spowodowane wej¶ciem w ¿ycie zmodyfikowanej rekomendacji T, o¿ywi³o ten segment rynku. Wraz z tym mogli¶my zaproponowaæ konkurencyjn± ofertê ubezpieczeñ dla klientów, korzystaj±cych z kredytów ratalnych i gotówkowych – wyja¶nia prezes Jacek Podoba.

W spó³ce ¿yciowej istotny udzia³ w wielko¶ci sprzeda¿y maj± ubezpieczenia o charakterze strukturyzowanym. W minionym roku TU na ¯ycie Europa wprowadzi³o na rynek 25 subskrypcji tego typu produktów. Ponadto klienci Europy korzystaj± ju¿ ze 120. funduszy UFK, opartych o polskie i zagraniczne fundusze inwestycyjne. W ub.r. Grupa Europa nawi±za³a tak¿e wspó³pracê m.in z operatorami sieci komórkowych. Abonenci korzystaj± ju¿ z ubezpieczenia turystycznego, polisy od utraty sta³ego ¼ród³a dochodów oraz czasowej niezdolno¶ci do pracy, a klienci jednej z sieci sprzeda¿y sprzêtu RTV i AGD z przed³u¿onych gwarancji.

Rok 2013 to czas wdra¿ania nowej strategii biznesowej w Grupie Europa. Jednym z priorytetów by³o wzmocnienie dzia³añ prokonsumenckich, podnosz±cych komfort osób korzystaj±cych z ubezpieczeñ Europy. Grupa wprowadzi³a m.in. ankiety umo¿liwiaj±ce precyzyjne dopasowanie produktów do profilu klienta. Innym krokiem Europy poprawiaj±cym jako¶æ i szybko¶æ kontaktu z firm± by³o udostêpnienie mo¿liwo¶ci zg³aszania reklamacji przez internet oraz uruchomienie narzêdzia do zg³aszania szkód online, które cieszy siê du¿± popularno¶ci± w¶ród klientów.

Za jego po¶rednictwem do spó³ki maj±tkowej wp³ywa ju¿ niemal 1/3 wszystkich zg³oszeñ. Efektem dzia³añ w zakresie proklienckim by³o m.in. zajêcie przez TU Europa 2. miejsca w konkursie Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2013. G³ównym kryterium oceny by³a tam jako¶æ posprzeda¿owej obs³ugi klientów.  

¬ród³o: TU Europa