X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Ju¿ blisko 400 tysiêcy urz±dzeñ RTV-AGD w polskich domach ubezpieczonych przez AIG

2014-04-16 15:11 ¶roda
Wed³ug danych firmy ubezpieczeniowej AIG, w 2013 roku sprzeda¿ polis przed³u¿onej gwarancji, obejmuj±cej sprzêty RTV i AGD, wzros³a ok. 40 procent rok do roku. W tym samym czasie o blisko jedn± trzeci± wzros³a równie¿ liczba szkód zg³aszanych przez klientów, w tym awarii, nieumy¶lnych uszkodzeñ wskutek nieszczê¶liwego wypadku i kradzie¿y. Obejmowanie ochron± nowych kategorii urz±dzeñ, nowe zakresy ochrony ubezpieczeniowej, wzrost ¶wiadomo¶ci klientów oraz efektywna wspó³praca z dystrybutorami sprzêtu RTV i AGD to kluczowe czynniki, które zdaniem ekspertów AIG decydowaæ bêd± o kierunkach rozwoju tego segmentu ubezpieczeñ.

Przed³u¿ona gwarancja to rodzaj polisy ubezpieczeniowej, wyd³u¿aj±cej i rozszerzaj±cej zakres ochrony sprzêtów RTV i AGD w stosunku do standardowej gwarancji producenta. Od momentu wprowadzenia na rynek tego typu polis, AIG ubezpieczy³a w Polsce ju¿ blisko 400 tysiêcy urz±dzeñ o ³±cznej warto¶ci ponad 500 milionów z³otych. Obecnie firma wspó³pracuje z tak znanymi sieciami sprzeda¿y sprzêtu RTV i AGD jak: Media Markt, Saturn, RTV EURO AGD, Neonet czy te¿ Auchan.

Przydatno¶æ polisy zwiêksza sprzeda¿
Sprzeda¿ polis przed³u¿onej gwarancji oferowanych przez AIG wzros³a w 2013 r. o ok. 40% w stosunku do poprzedniego roku. Równocze¶nie Polacy coraz czê¶ciej zg³aszali ró¿nego typu szkody zwi±zane ze sprzêtem, co ¶wiadczy o rosn±cej ¶wiadomo¶ci klientów, a tak¿e przydatno¶ci polisy. Liczba tego typu zdarzeñ zg³oszonych ubezpieczycielowi wzros³a o ponad 30% w porównaniu do poprzedniego roku.

-Tak znacz±cy wzrost sprzeda¿y polis przed³u¿onej gwarancji to w du¿ej mierze efekt rosn±cej ¶wiadomo¶ci ubezpieczeniowej Polaków, którzy coraz czê¶ciej decyduj± siê na zakup wysokiej jako¶ci sprzêtu elektronicznego oraz urz±dzeñ AGD. Czêsto zale¿y im tak¿e, by przed³u¿yæ jego ¿ywotno¶æ i chroniæ od dodatkowych ryzyk. Przed³u¿ona gwarancja to swoiste ko³o ratunkowe dla sprzêtu, który ma nam d³ugo s³u¿yæ, obejmuje te¿ zdecydowanie wiêcej nieprzewidzianych zdarzeñ ni¿ standardowa gwarancja – powiedzia³ Pawe³ Zieliñski, Dyrektor Regionalny ds. Produktu Przed³u¿onej Gwarancji na Europê w AIG.

Gwarancja producenta stanowi jedynie zabezpieczenie na wypadek awarii sprzêtu, a jej wa¿no¶æ na terenie ca³ej Unii Europejskiej wynosi 2 lata. Przed³u¿ona gwarancja oferowana przez AIG to nawet 3 lata dodatkowej ochrony (co ³±cznie z gwarancj± producenta daje 5 lat od momentu zakupu sprzêtu). Co bardzo istotne, polisa przed³u¿onej gwarancji w wariancie rozszerzonym chroni równie¿ urz±dzenia przed dodatkowymi ryzykami: przypadkowym, nieumy¶lnym uszkodzeniem wskutek nieszczê¶liwego wypadku, a tak¿e kradzie¿± lub rabunkiem.

Najchêtniej ubezpieczamy du¿e AGD. Coraz chêtniej tak¿e tablety
Wed³ug danych AIG z 2013 roku, oko³o po³owê wszystkich ubezpieczonych przez Polaków urz±dzeñ stanowi³ sprzêt AGD. Na sprzêt RTV i fotograficzny przypada³o ponad 35% ca³kowitej sprzeda¿y polis przed³u¿onej gwarancji w ubieg³ym roku, za¶ na sprzêt komputerowy – odpowiednio 15%. Od po³owy 2011 r. firma ubezpiecza równie¿ tablety. Liczba tych urz±dzeñ, objêtych przed³u¿on± gwarancj±, siêgnê³a ju¿ kilkunastu tysiêcy.

- W ¶cis³ej czo³ówce najchêtniej ubezpieczanych sprzêtów tradycyjnie znale¼æ mo¿na du¿e AGD, czyli pralki, lodówki, zmywarki i kuchenki elektryczne. Klienci zwykle oczekuj±, ¿e tego typu sprzêt bêdzie im s³u¿y³ d³u¿ej ni¿ dwa-trzy lata. Z drugiej strony, obserwujemy bardzo du¿e zainteresowanie przed³u¿on± gwarancj± na urz±dzenia mobilne, takie jak tablety czy smartfony, powszechnie dostêpne ze wzglêdu na wyra¼ny spadek cen. W tym przypadku g³ównym motorem rosn±cej sprzeda¿y polis jest ochrona tych delikatnych urz±dzeñ przed przypadkowym uszkodzeniem wskutek nieszczê¶liwego wypadku (zwi±zanym z upadkiem czy uszkodzeniem wy¶wietlacza), a tak¿e ryzykiem ewentualnej kradzie¿y – powiedzia³ Pawe³ Zieliñski.

M±dry Polak przed szkod±
By unikn±æ nag³ych wydatków, te cenniejsze i najbardziej potrzebne urz±dzenia warto dodatkowo ubezpieczyæ. Istotn± cech± przed³u¿onej gwarancji oferowanej przez AIG jest prosty sposób sprzeda¿y polis oraz likwidacji szkody. Po jej zg³oszeniu firma zajmuje siê spraw± kompleksowo – klient nie musi martwiæ siê o transport sprzêtów stacjonarnych, diagnostykê ani odbiór sprzêtu. Nie musi równie¿ pokrywaæ ¿adnych dodatkowych kosztów zwi±zanych z zakupem czê¶ci zamiennych (co ró¿ni polisê przed³u¿onej gwarancji AIG od spotykanych niekiedy pakietów assistance na sprzêt RTV i AGD).

Zakres przed³u¿onej gwarancji, czas ochrony sprzêtu i procedury likwidacji szkody s± szczegó³owo ustalane w ramach danego programu ubezpieczeniowego wdro¿onego przez AIG we wspó³pracy z partnerem biznesowym. Jak wynika z danych firmy za 2013 r., blisko 1/3 klientów, którzy zg³osili szkodê objêt± przed³u¿on± gwarancj±, otrzyma³o w efekcie zupe³nie nowy sprzêt. ¦redni czas wymiany urz±dzenia wyniós³ ok. 5 dni roboczych, natomiast naprawy ok 10-14 dni roboczych.

- Wa¿nym elementem naszej przewagi konkurencyjnej jest prosta konstrukcja programu przed³u¿onej gwarancji, a tak¿e wysoka jako¶æ ¶wiadczeñ przys³uguj±cych klientom. Blisko 1/3 posiadaczy ubezpieczeñ przed³u¿onej gwarancji otrzymuje od nas nowy sprzêt. Stan ka¿dego urz±dzenia oceniamy indywidualnie. W przypadku, je¶li naprawa starego, zu¿ytego sprzêtu, okaza³aby siê nieuzasadniona, jego posiadacz otrzymuje od nas nowy egzemplarz. Bierzemy przy tym pod uwagê kryteria ekonomiczne, technologiczne oraz d±¿enie do wysokiego poziomu satysfakcji klientów – zauwa¿y³ Pawe³ Zieliñski.

¬ród³o: AIG