X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Klienci Warty mog± liczyæ na szybk± pomoc

2014-05-16 16:16 pi±tek
Intensywne opady i burze w niektórych regionach kraju powoduj±, ¿e klienci bêd± potrzebowali szybkiej reakcji ubezpieczyciela. Warta mobilizuje wszystkie si³y, ¿eby sprawnie wyp³acaæ odszkodowania i pomagaæ poszkodowanym przez ¿ywio³y.

Warta na bie¿±co monitoruje sytuacjê pogodow±. Ka¿dy sygna³ o mo¿liwych intensywnych opadach czy burzach powoduje, ¿e firma przygotowuje siê do sprawnego przyjêcia zwiêkszonej liczby zg³oszeñ od klientów – czy to dotycz±cych szkód, czy pró¶b o organizacjê pomocy w ramach us³ugi assistance.

- W miarê potrzeb zwiêkszamy obsadê naszego Centrum Obs³ugi Klienta, ¿eby mo¿liwie p³ynnie przyjmowaæ zg³oszenia roszczeñ – mówi Jaros³aw Paæko, dyrektor departamentu Contact Center w Warcie.

Pomoc w razie problemów
W przypadku Warty kontakt telefoniczny jest wa¿ny, bo ubezpieczenia mieszkaniowe Warty zawieraj± opcjê tzw. assistance katastroficznego. Zapewnia ona zorganizowanie i pokrycie kosztów pomocy w razie zniszczenia lub uszkodzenia mienia przez ¿ywio³y. Na przyk³ad je¶li dom zostanie zalany i nie bêdzie nadawa³ siê do zamieszkania Warta pokryje koszty zakwaterowania mieszkañców w hotelu nawet do 90 dni. Dodatkowo zorganizuje i pokryje koszty transportu mienia do miejsca sk³adowania. Us³ugi assistance katastroficznego s± pokrywane nawet do 15 tys. z³. Warta pomaga nie tylko w przypadku takich powa¿nych zniszczeñ.

- Po przej¶ciu burz klienci najczê¶ciej oczekuj± zorganizowania i pokrycia kosztów pomocy dekarza, który zabezpiecza uszkodzony dach. Przedmioty niesione przez silny wiatr powoduj± st³uczenie szyb i wtedy potrzebna jest interwencja szklarza. Mieli¶my te¿ zlecenia dotycz±ce pomocy elektryka, gdy po burzy nie by³o w domu pr±du – wylicza Vita Jarosz, z wydzia³u assistance Warty.

Warto zg³aszaæ on-line
W Warcie przez telefon mo¿na nie tylko uzyskaæ pomoc, ale te¿ odszkodowanie. Z danych za 2013 r. wynika, ¿e a¿ 50% szkód z ubezpieczeñ mieszkaniowych by³o zlikwidowanych w tzw. trybie uproszczonym, czyli bez udzia³u rzeczoznawcy. Decyzja o wyp³acie mo¿e byæ podjêta w trakcie rozmowy telefonicznej. Wystarczy albo ustna informacja od klienta na temat rozmiarów zniszczeñ, albo analiza dos³anych przez niego dokumentów czy zdjêæ. Mo¿na to zrobiæ korzystaj±c ze specjalnej funkcjonalno¶ci na stronie www.warta.pl, która pozwala dos³aæ dokumenty do szkody zarejestrowanej w czasie rozmowy telefonicznej.

- W okresach zwiêkszonej liczby szkód ¿ywio³owych bardzo dobrze sprawdza siê te¿ mo¿liwo¶æ zg³oszenia szkody za pomoc± strony internetowej. Dok³adne opisanie zniszczeñ oraz dos³anie dokumentów czy zdjêæ przyspiesza pracê likwidatora. Mo¿e on po odebraniu takiego zg³oszenia szybko podj±æ decyzjê i zaproponowaæ odszkodowanie w trakcie rozmowy telefonicznej. Przelew jest wysy³any nastêpnego dnia po akceptacji przez klienta wyceny szkody – mówi Adam Fulneczek, dyrektor departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.

Wiêcej rzeczoznawców
Nie wszystkie sprawy mo¿na zamkn±æ w sposób uproszczony. Dlatego Warta mobilizuje te¿ si³y rzeczoznawców.

- Nasze procedury przewiduj± wys³anie w rejony szczególnie dotkniête przez ¿ywio³y rzeczoznawców pracuj±cych zwykle w innych miejscach Polski. Dodatkowo, w ostatnich dniach ju¿ potwierdzili¶my z firmami zewnêtrznymi, ¿e w razie potrzeby bêd± mia³y odpowiedni± liczbê rzeczoznawców i obs³u¿± szkody z polis Warty w pierwszej kolejno¶ci. Wszystko po to, ¿eby maksymalnie skróciæ czas oczekiwania na oglêdziny – mówi Piotr Ko³odziej, z departamentu Technicznej Likwidacji Szkód w Warcie.

Zg³oszenie przez smartfona
Posiadacze AC komunikacyjnego w Warcie mog± skorzystaæ z jeszcze jednego sposobu zg³oszenia szkody - specjalnej aplikacji na smartfony (http://www.warta.pl/wartamobile). Podanie podstawowych informacji dotycz±cych szkody i jednoczesne dos³anie zdjêæ samochodu zrobionych smartfonem pozwala przyspieszyæ likwidacjê szkody i w wielu wypadkach odst±piæ od oglêdzin pojazdu przez rzeczoznawcê. W ubezpieczeniach komunikacyjnych w 2013 r. oko³o 10 proc. szkód zosta³o sfinalizowanych w trybie uproszczonym.

¬ród³o: Warta