X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Europ Assistance Polska: Co trzeci doros³y Polak ma assistance

2014-05-16 14:26 pi±tek
Regularnie ro¶nie liczba osób posiadaj±cych assistance. Jak pokazuj± wyniki VI Ogólnopolskiego Badania Assistance Europ Assistance Polska obecnie ju¿ 34% Polaków deklaruje posiadanie us³ug assistance (27% w 2010 roku). Polacy w zdecydowanej wiêkszo¶ci (92%) wyra¿aj± zadowolenie z us³ug assistance, z których korzystali.

W marcu 2014 r. na zlecenie Europ Assistance Polska zosta³o przeprowadzone kolejne, szóste ju¿ Ogólnopolskie Badanie Assistance. Jest to najd³u¿ej prowadzone i najbardziej kompleksowe badanie rynku assistance w Polsce. Wyniki badania ju¿ po raz kolejny dowodz± rosn±cej popularno¶ci us³ug assistance w¶ród Polaków.

Zgodnie z danymi z raportu, 34% respondentów zadeklarowa³o posiadanie assistance. Wci±¿ najwiêcej osób posiada assistance samochodowy – 93%, assistance domowy posiada 17% respondentów, medyczny – 16% za¶ podró¿ny – 12%. Us³ugi assistance posiada wiêcej mê¿czyzn (41%) ni¿ kobiet (27%), natomiast je¶li chodzi o grupy wiekowe to w¶ród beneficjentów tych us³ug przewa¿aj± osoby w wieku 26-35 lat (35%) oraz w wieku 36-49 lat (46%).

Najwiêcej osób kojarzy us³ugi assistance w³a¶nie z pomoc± na drodze – 78%. Co trzeci respondent (36%) powi±zywa³ te us³ugi z ró¿nymi innymi formami pomocy lub z pomoc± podczas podró¿y zagranicznej (30%), a tak¿e z opiek± medyczn± (21%).

Polacy wiedz± wiêcej o ubezpieczeniach, ale czy ¶wiadomie je kupuj± i z nich korzystaj±? Niemal po³owa Polaków (46%) deklaruje zapoznanie siê z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia, a co czwarty badany przynajmniej czê¶ciowe przejrzenie ich. Natomiast 28% badanych przyzna³o, ¿e w ogóle nie czyta OWU.

Jakiej pomocy najczê¶ciej potrzebujemy?
Polacy zapytani o najbardziej u¿yteczne us³ugi assistance w zdecydowanej wiêkszo¶ci wskazywali holowanie auta i pomoc drogow± – 87%. Na drugim miejscu znalaz³a siê pomoc medyczna – 58% oraz pomoc w podró¿y zagranicznej – 54%. Polacy tak¿e ceni± pomoc techniczn± w domu (hydraulik, ¶lusarz, elektryk) – 21% oraz dostêp do infolinii – 15% wskazañ. W pomiarze tym, respondenci mogli wybraæ wiêcej, ni¿ jedn± odpowied¼.

W ramach Ogólnopolskiego Badania Assistance sprawdzono równie¿ preferencje zakupu poszczególnych us³ug assistance. Najbardziej popularny wydaje siê assistance samochodowy, który chêtnie wykupi³oby 51% respondentów. Badani siêgnêliby równie¿ po assistance medyczny – 46% oraz assistance podró¿ny – 37%. Ponad 30% badanych chêtnie wykupi³oby ubezpieczenie assistance przez Internet. Tê formê zakupu preferuj± bardziej mê¿czy¼ni (37%) ni¿ kobiety – 26%.

Z jakiej pomocy korzystamy?
Z us³ug assistance skorzysta³o 36% badanych Polaków. Odsetek ten wzrós³ z 25% w 2010 roku. Mê¿czy¼ni nieznacznie czê¶ciej (38%) ni¿ kobiety (33%) siêgaj± po pomoc assistance. Co ciekawe, z profesjonalnej pomocy najczê¶ciej korzystaj± osoby w wieku powy¿ej 50 lat (41%). Wiêkszo¶æ badanych korzysta z us³ug assistance rzadziej ni¿ raz do roku (55%). Najwiêcej osób korzysta³o z holowania auta lub pomocy drogowej (87%).

Warto podkre¶liæ, ¿e niemal wszyscy respondenci (92%), którzy skorzystali z assistance, s± zadowoleni z otrzymanej pomocy. Poziom zadowolenia wzrós³ o 2 punkty procentowe w stosunku do wyników z 2012 roku.

Jak informowaæ o assistance?
Najwiêcej badanych chcia³oby uzyskaæ szczegó³owe informacje na temat oferty assistance za pomoc± e-maila (50%). Coraz mniej popularnym ¼ród³em informacji staje siê przedstawiciel firmy (spadek wskazañ z 58% w 2010 roku do 41% w 2013 roku). Warto jednak podkre¶liæ, ¿e preferencje dotycz±ce sposobu kontaktu zwi±zane s± z wiekiem respondentów. M³odsi preferuj± informacjê e-mailow±, za¶ starsi – ulotkê informacyjn± lub informacjê uzyskan± bezpo¶rednio od przedstawiciela danej firmy.

VI Ogólnopolskie Badanie Assistance zosta³o zrealizowane przez firmê badawcz± ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytañ opracowanego przez Europ Assistance Polska. Próba badawcza wynios³a 3055 osób.

¬ród³o: Europ Assistance Polska