X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Ergo Hestia wyprzedzi³a Wartê

2008-09-26 10:35 pi±tek
Warta straci³a drugie miejsce na rynku ubezpieczeñ maj±tkowych. Niemiecki ubezpieczyciel dziêki swojej strategii prze¶cign±³ konkurenta.

Zmiana w rankingu nast±pi³a w drugim kwartale 2008 roku. Trzonem niemieckiej grupy  jest STU Ergo Hestia, trzeci gracz na polskim rynku, oraz nale¿±ce do niego w 100 proc. Moje Towarzystwo Ubezpieczeñ (Niemcy maj± jeszcze w Polsce niewielkie D. A. S. TU Ochrony Prawnej) Obie firmy zebra³y do koñca czerwca br. 1,06 mld z³ sk³adek, co da³o im ³±cznie
10,2-proc. udzia³ w krajowym rynku ubezpieczeñ maj±tkowych. TUiR Warta, które dzia³a samodzielnie, pozyska³o w tym okresie 1,02 mld z³ (co daje 9,9- -proc. udzia³). I choæ ró¿nica
w przychodach z polis jest na razie niewielka - oko³o 40 milionów z³otych – to pora¿ka jest bardzo presti¿owa.

Zwiêkszenie udzia³u w rynku by³o spowodowane wprowadzeniem przez Ergo Hestiê nowej oferty ubezpieczeñ komunikacyjnych, a tak¿e szybki i innowacyjny system likwidacji szkód. Warta zaczê³a walczyæ ostatnio z utrat± rynku. Jednak przychody by³ego wicelidera z polis w ostatnim pó³roczu wzros³y jedynie o 7,5 procenta. To i wiêcej ni¿ 6,2 procent w zesz³ym roku, ale zdecydowanie za ma³o ¿eby goniæ Ergo Hestiê. STU Ergo Hestia zwiêkszy³o w pierwszym pó³roczu br. przypis sk³adki o 19,8 proc, a MTU - o 23,6 proc. Mo¿e to oznaczaæ, ¿e Warta na d³ugo po¿egna siê z drugim miejscem. A po piêtach by³ego wicelidera depcze ju¿ inne towarzystwo ubezpieczeniowe – Allianz.

Chocia¿ i Ergo Hestia i Warta s± do siebie bardzo podobne je¶li chodzi o ofertê produktów zarówno dla klientów korporacyjnych jak i indywidualnych, to niemiecka grupa sprytnie postawi³a na stoiska w centrach handlowych i mniej zamo¿nego klienta. MTU to niskokosztowy operator, z ograniczon± do kilku prostych produktów ofert±. Bardzo szybko zdobywa on rynek mniej zamo¿nych klientów.

¬ród³o: Parkiet

JT