X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

PZU broni swojej pozycji i atakuje rynkowe nisze

2008-10-13 11:00 poniedzia³ek
Zarz±d PZU chce zwiêkszyæ udzia³y w tych segmentach dzia³alno¶ci, w których kontroluje poni¿ej 50 procent rynku.

Tymi segmentami s± rynki polis chorobowych, ubezpieczeñ kredytu oraz wszelkiego rodzaju ubezpieczeñ gospodarczych. Udzia³ PZU w rynku ubezpieczeñ kredytu to zaledwie 7.4 procent na koniec 2007 roku. Ubezpieczyciel zebra³ w poprzednim roku blisko 42 miliony z³otych z polis tego typu, to o 7 milionów wiêcej ni¿ w 2006 roku. Eksperci wskazuj± jednak na spore ryzyko zwi±zane z tym segmentem rynku. W obliczu kryzysu hipotecznego ubezpieczenia kredytów mog± byæ ma³o zyskowne. Z drugiej strony coraz wiêcej firm przestraszonych sytuacj± na gie³dach chce siê ubezpieczaæ. Byæ mo¿e inwestycje dzisiaj zwróc± siê z nawi±zk± za kilka lat.

Z polis chorobowych PZU pozyska³o 20,6 milionów z³otych co stanowi³o 10,4 procent zebranej przez wszystkie zak³ady sk³adki brutto. Ten rynek wci±¿ siê rozwija i zajêcie na nim dobrej pozycji przez PZU jest bardzo mo¿liwe. Najwiêkszy polski ubezpieczyciel ma rozwiniêt± sieæ sprzeda¿y i rozpoznawaln± markê. To atuty zdecydowanie u³atwiaj±ce pozyskiwanie klientów. Jednak na razie PZU traci udzia³y w tym rynku – na koniec 2006 roku mia³o 14 procent. Gracze w tym segmencie wci±¿ czekaj± na decyzje legislacyjne dotycz±ce reformy zdrowia. Jest to rynek bardzo perspektywiczny, ale te¿ bardzo wra¿liwy na ustalenia rz±dowe.

Na rynku polis gospodarczych PZU ma od zaledwie 2,5 procent rynku w ochronie prawnej a¿ do 28,7 procent w ró¿nych ryzykach finansowych. Tak¿e tutaj kryzys finansowy zwiêksza ryzyko. Inni ubezpieczeniowi gracze s± coraz ostro¿niejsi w oferowaniu swoich produktów w tym segmencie. To szansa dla PZU, ale te¿ ryzyko. Zdaniem ekspertów jednak, doprowadzenie do 50 procent obecno¶ci w jakim¶ segmencie wymaga minimum 3 do 5 lat. Je¿eli najwiêkszy ubezpieczyciel dobrze wykorzysta ten czas to powinien osi±gn±æ stawiane przez zarz±d cele.  

¬ród³o: Parkiet

JT