X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Bonus za zmianê ubezpieczyciela

2008-12-04 10:23 czwartek
Nowo¶æ przy kupnie polis ubezpieczeniowych. Teraz klient dostanie zni¿kê, je¿eli wcze¶niej by³ ubezpieczony w innym towarzystwie.

Najbardziej rozwiniêty pod tym wzglêdem system ma Liberty Direct. Towarzystwo mo¿e przedstawiæ klientowi o tym samym profilu oferty ró¿ni±ce siê cen± nawet o 10 proc. Jest to uzale¿nione od zak³adu ubezpieczeñ, w którym klient mia³ poprzednio wykupion± polisê. Na najtañsz± ofertê mog± liczyæ g³ównie klienci rezygnuj±cy z ochrony u potentatów polskiego rynku, np. PZU SA czy TUiR Warta. Drug± grupê stanowi± konkurenci z segmentu direct, np. Link4, AXA czy CU Direct i - co ciekawe - samo Liberty Direct. Nie jest to jednak podstawowe kryterium, do grupy z najtañszymi  ofertami trafi³ Allianz, który równie¿ prowadzi sprzeda¿ bezpo¶redni±. Najdro¿sza oferta jest zarezerwowana dla klientów m.in. MTU oraz PTU czy Compensy.

Rafa³ Karski, dyrektor marketingu Liberty Direct mówi, ¿e sk³adki ustalane s± w oparciu o indywidualne kryteria oceny ryzyka. Uwzglêdniaj± one ró¿ne aspekty, w tym informacje, w jakim zak³adzie ubezpieczeñ klient by³ ubezpieczony wcze¶niej.

Liberty Direct nie jest jedynym towarzystwem, w którym klienci s± pytani o poprzedniego ubezpieczyciela, gdy¿ podobnie robi np. Link4. Z kolei w Allianz, zarówno przy zakupie polisy przez internet, jak i w call center czy u agenta, klient bêdzie proszony o podanie tej informacji. Marek Baran, rzecznik Allianz, mówi, ¿e jest ona przydatna do statystyk oraz w przypadku szkody do procesu jej likwidacji, ale nie powoduje zmiany sk³adki. Podobnie jak na razie postêpuje Link4. Mo¿na jednak zak³adaæ, ¿e stworzenie takiej bazy danych pozwoli towarzystwom w przysz³o¶ci ró¿nicowaæ sk³adki ze wzglêdu na to, w jakim towarzystwie klienci byli poprzednio.

 Allianz stosuje jeden wyj±tek od regu³y nieró¿nicowania sk³adek: je¿eli klient przy zakupie on-line, zaznaczy ¿e w poprzednim roku korzysta³ równie¿ z us³ug Allianz, otrzyma 15 proc. zni¿ki zarówno na OC, jak i AC. Jest to dodatkowy bonus dla tych, którzy rok wcze¶niej kupili polisê u agenta, a teraz decyduj± siê na przej¶cie do kana³u direct. Promowanie zawierania umów przez internet wynika st±d, ¿e sprzeda¿ on-line jest najtañsza. Nawet towarzystwa direct, kusz± zni¿kami do skorzystania z kana³u internetowego: w CU Direct bonus wynosi 5 proc., a w Link4 10 proc.

¬ród³o: Gazeta Prawna

JT