X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Konkurencja o nowej strategii Grupy PZU

2008-12-29 10:26 poniedzia³ek
Jednym z elementów strategii Grupy PZU na lata 2009 – 2011 jest zatrzymanie spadku udzia³ów w rynku – przypomina „Rzeczpospolita”. Gazeta bada reakcjê konkurentów ubezpieczyciela na jego plany i próbuje siê dowiedzieæ, czy zapowiedzi lidera rynku zmusz± inne zak³ady do zrewidowania ich w³asnych strategii.

Pawe³ Dangel, prezes spó³ek ubezpieczeniowych grupy Allianz w Polsce nie znalaz³ wielkich niespodzianek w strategii Grupy PZU, uwa¿a jednak, ¿e dobrze siê sta³o, i¿ jest zarz±d, który szuka drogi dla tej firmy. Zdaniem prezesa Allianz Polska, najwiêkszy polski ubezpieczyciel potrzebuje oko³o trzech – piêciu lat na przerobienie grupy w sprawnie dzia³aj±ce przedsiêbiorstwo.
Pawe³ Dangel zaznacza jednak, ¿e jego firma idzie swoj± drog± i przyjêcie nowej strategii przez najwiêkszego polskiego ubezpieczyciela nie spowodowa³o ¿adnych zmian w obranym przez Allianz kursie.

„Rzeczpospolita” zauwa¿a, ¿e Grupa PZU nie poda³a kosztów jej wdro¿enia. I to w³a¶nie budzi obawy sporej czê¶ci konkurentów. Powód? Gazeta wyja¶nia, ¿e towarzystwa boj± siê zastosowania przez ubezpieczyciela dumpingu cen polis w walce o swój udzia³ w rynku. Na zapowied¼ zahamowania spadku i wzrost udzia³ów w rynku, przy równoczesnym milczeniu na temat w³asnej rentowno¶ci zwraca uwagê Micha³ Gomowski, wiceprezes Generali. Uwa¿a on, ¿e je¿eli Grupa PZU zamierza to osi±gn±æ, konkuruj±c cen±, to nie bêdzie to dobre ani dla rentowno¶ci grupy, ani dla ca³ego rynku. Gomowski t³umaczy, i¿ jest wa¿ne, aby najwiêkszy polski ubezpieczyciel nie uleg³ naciskom konkurowania za ka¿d± cenê, nawet spadku w³asnej rentowno¶ci. Z kolei Andrzej Jarczyk, prezes spó³ek ubezpieczeniowych grupy Generali w Polsce, zaznacza, ¿e og³oszenie nowej strategii Grupy PZU nie zmienia tej przygotowanej przez jego grupê. Z informacji uzyskanych przez „Rz” wynika, ¿e spora czê¶æ bran¿y jest zdania, ¿e przyjêta strategia zostanie wdro¿ona, jednak niemal równie wielu zwolenników ma pogl±d, ¿e nowa strategia spowoduje zamieszanie na rynku i istotne zmiany planów konkurentów najwiêkszego polskiego ubezpieczyciela.

„Rzeczpospolita” przypomina, ¿e Grupa PZU chce po 2011 roku notowaæ wy¿szy wzrost ni¿ konkurenci. W celu osi±gniêcia tego za³o¿enia ubezpieczyciel planuje stawiaæ przede wszystkim na nowe produkty, czy te¿ zachêty dla agentów.

¬ród³o: Rzeczpospolita

JT