X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Link4 zaprzestaje kampanii reklamowej

2009-06-05 10:20 pi±tek
Link 4 wykona³o postanowienie S±du Okrêgowego w Warszawie i zaprzesta³o prowadzenia kampanii reklamowej ze sformu³owaniem - bez po¶redników, bez prowizji. Polska Izba Po¶redników Ubezpieczeniowych, która walczy o dobre imiê agentów ubezpieczeniowych, jest zadowolona z tej decyzji. – To krok w dobrym kierunku – mówi prezes PIPUiF Adam Sankowski.

Proces, który toczy siê przed warszawskim s±dem ma charakter precedensowy. Po raz pierwszy grupa zawodowa za¿±da³a wycofania reklamy, która godzi w jej dobre imiê i mo¿e sk³oniæ klientów do podjêcia niekorzystnych decyzji. 

PIPUIF chce, by s±d zakaza³ Link4 rozpowszechniania reklam, które niekorzystnie i nieprawdziwie przedstawiaj± agentów ubezpieczeniowych, przez co zniechêcaj± do korzystania z ich us³ug. To typowa reklama negatywna, która o¶miesza grupê zawodow±. S±d Okrêgowy w Warszawie na posiedzeniu w dniu 15 kwietnia 2009 podj±³ decyzjê o zakazie emisji wskazanych przez Izbê reklam. Prezes zarz±du Link4 Adam Horosz w pi¶mie kierowanym do s±du o¶wiadczy³, ¿e z dniem 15 kwietnia tego roku Link4 podj±³ wszelkie mo¿liwe starania w celu wykonania na³o¿onego na spó³kê przez s±d obowi±zku usuniêcia materia³ów reklamowych, które zawieraj± sformu³owanie „bez po¶redników, bez prowizji”. Link4 usunê³o filmy reklamowe z oficjalnego konta na YouTube.com, zaprzesta³o kampanii reklamowej w Google, usunê³o filmy reklamowe z serwisu www.link4.pl.

Izba prosi s±d o nakazanie pozwanej spó³ce Link4 Towarzystwo Ubezpieczeñ S.A. zap³aty kwoty 1.000.000 (jednego miliona) z³otych na rzecz Zamku Królewskiego w Warszawie - Pomnika Historii i  Kultury Narodowej. PIPUiF dwukrotnie, bezskutecznie – 18 lipca i 29 lipca br. - wystêpowa³a do Link 4 o zaprzestanie praktyki nieuczciwej konkurencji. Poniewa¿ koszt prowadzonej przez Link4 kampanii reklamowej mo¿na oszacowaæ na nie mniej ni¿ 10 milionów z³, PIPUiF uwa¿a, ¿e 1/10 tej kwoty jest adekwatn± kar±. Rozprawa w tej sprawie odbêdzie siê 17 czerwca 2009.

Wygrana bitwa, ale wojna trwa

Link 4 musia³ siê zastosowaæ do wyroku s±du i PIPUiF chwali siê swoim zwyciêstwem. Jednak ubezpieczyciel nie poniós³ na razie ¿adnych powa¿nych konsekwencji emitowanych spotów. Dodatkowo szum medialny wokó³ sprawy móg³ nie tyle zaszkodziæ wizerunkowi Link 4, co nawet pomóc i utrwaliæ go w ¶wiadomo¶ci spo³ecznej. Czy rzeczywi¶cie ubezpieczaj±cy kupuj±c teraz polisê nie pomy¶li o prowizji dla agenta ubezpieczeniowego? PIPUiF nie zamierza odpu¶ciæ Link 4. Jednak bitwa zosta³a wygrana, ale wojna o dobre imiê agentów trwa. Link 4 na razie nie komentuje wyroku s±du i o¶wiadczenia PIPUiF.

¬ród³o: PIPUiF

Jakub Tabisz