X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

6 rzeczy, których nigdy nie mów swojemu ubezpieczycielowi

2010-03-19 09:13 pi±tek
Unikaj±c tych sze¶ciu zdañ masz wiêksz± szansê na wybór najlepszej dla Ciebie polisy i szybkie otrzymanie odszkodowania w przypadku szkody.
  1.  „Nie wiem, przed czym siê ubezpieczyæ”

    Wszyscy siê czego¶ obawiamy. Ale w dzisiejszych czasach na wiêkszo¶æ takich powodów lêku mo¿na znale¼æ remedium w postaci odpowiednio dobranego wariantu ubezpieczenia. Wystarczy tylko porozmawiaæ z Agentem, opowiedzieæ mu o wszelkich swoich obawach (równie¿ dotycz±cych tych rzeczy, których na pierwszy rzut ubezpieczyæ siê nie da) i wspólnie zdecydowaæ, od jakich ryzyk wykupiæ polisê.
  2. „Wszystko jest przecie¿ jasne”

    Na pewno jasne? Nie mów, ¿e wszystko wiesz, je¶li nie jeste¶ na 100 procent tego pewny. W±tpliwo¶ci niewyja¶nione przy zawieraniu umowy ubezpieczenia niejednokrotnie mog± byæ powodem stresu w przypadku zaistnienia szkody. Zawsze warto poprosiæ Agenta ubezpieczeniowego o wyja¶nienie choæby najmniejszej w±tpliwo¶ci, a w domu przeczytaæ raz jeszcze Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Pamiêtaj, ¿e zawsze mo¿esz liczyæ na pomoc Agenta w trudnych kwestiach, nawet ju¿ w trakcie trwania ochrony.
  3. „Przecie¿ mnie nie staæ”

    My¶lisz, ¿e nie masz pieniêdzy na wymarzone ubezpieczenie? Najlepiej skontaktowaæ siê z Agentem i sprawdziæ, czy tak jest faktycznie. A nawet, je¿eli koszt wydaje siê zbyt wysoki, nie musisz od razu rezygnowaæ. Dziêki pomocy doradcy ubezpieczeniowego zawsze mo¿na obni¿yæ wysoko¶æ sk³adki, eliminuj±c najbardziej zbêdne elementy z zakresu polisy. Je¶li nadal to dla Ciebie zbyt du¿y koszt, mo¿esz liczyæ na roz³o¿enie p³atno¶ci sk³adki na raty.
  4. „Nie pamiêtam, kiedy to by³o”

    Wbrew pozorom, czym wiêcej ubezpieczyciel wie, tym szybciej bêdzie móg³ wyp³aciæ nam odszkodowanie. W przypadku zg³oszenia szkody nale¿y podaæ dok³adne miejsce, czas i okoliczno¶ci zaistnienia szkody. Je¶li nie pamiêtamy wszystkich szczegó³ów, nale¿y w miarê mo¿liwo¶ci podaæ najbardziej przybli¿one informacje. W przeciwnym wypadku ubezpieczyciel bêdzie musia³ dalej sam ustalaæ fakty, choæby takie jak np. czy poszkodowany objêty by³ ochron± ubezpieczeniow± w trakcie zaistnienia szkody. A to dochodzenie mo¿e znacznie opó¼niæ wyp³acenie odszkodowania.
  5. „Nie mam czasu”

    Zawarcie umowy ubezpieczenia czy obs³uga polisy nie s± wcale czasoch³onne. W Polsce powsta³o pierwsze eKonto ubezpieczeniowe, czyli platforma ubezpieczeniowa do pe³nej obs³ugi polis online. Dziêki niej mo¿na na bie¿±co ogl±daæ posiadane polisy, modyfikowaæ dane osobowe, zg³aszaæ sprzeda¿ samochodu online, otrzymaæ za¶wiadczenia o przebiegu ubezpieczenia, p³aciæ za polisy, czy kontaktowaæ siê z doradcami ubezpieczeniowymi.
  6. „Nie tyle mia³em dostaæ!”

    Je¿eli masz poczucie, ¿e wysoko¶æ Twojego odszkodowania nie jest adekwatna do poniesionej przez Ciebie straty, nie pomstuj. Lepiej popro¶ ubezpieczyciela, by wyja¶ni³ Ci swoj± decyzjê o odszkodowaniu. W firmach ubezpieczeniowych istniej± specjalne jednostki, które przyjm± reklamacje i - w przypadku uzasadnionych przes³anek - ponownie rozpatrz± Twoj± sprawê.
Kontakt:
Grzegorz Blachowski
Rzecznik Prasowy
grzegorz.blachowski@hestia.pl
Grupa Ergo Hestia
ul.: Hestii 1
81-731 Sopot
tel.: +58 559 41 81
mobile: +48 508 044 181
http://www.media.hestia.pl

Informacja prasowa Hestii z dnia 18.03.2010 r.