X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Badanie satysfakcji brokerów w UNIQA

2010-05-18 08:17 wtorek
Brokerzy we wspó³pracy z ubezpieczycielem doceniaj± przede wszystkim sprawny proces wystawiania polis i likwidacjê szkód - takie wnioski p³yn± z corocznego badania satysfakcji realizowanego przez Grupê Ubezpieczeniow± UNIQA.

UNIQA analizuje potrzeby brokerów ju¿ trzeci rok z rzêdu. - Wyniki ankiety wyznaczaj± kierunki rozwoju i obszary, które chcemy doskonaliæ. Stanowi± równie¿ wiarygodny barometr tendencji panuj±cych na rynku i pozwalaj± zidentyfikowaæ kluczowe aspekty wspó³pracy na linii broker - ubezpieczyciel. Nasze badania dowodz±, ¿e aktualnie s± to: proces wystawiania polis i likwidacja szkód - wyja¶nia Bartosz Grze¶kowiak, dyrektor Departamentu Sprzeda¿y - Brokerzy w UNIQA.

Badanie zosta³o przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w I kwartale 2010 roku na grupie statystycznej 320 brokerów, aktywnie wspó³pracuj±cych z UNIQA w roku ubieg³ym. Jego wyniki pokazuj±, ¿e poprawno¶æ oraz terminowo¶æ wystawiania polis jest oceniana dobrze, a przesz³o 3/4 brokerów ocenia proces polisowania w UNIQA porównywalnie lub lepiej w stosunku do innych Towarzystw Ubezpieczeniowych. - Liczymy, ¿e wdro¿ony Portal Obs³ugi Sprzeda¿y, zapewniaj±cy wiele u¿ytecznych narzêdzi, jeszcze bardziej poprawi komfort wspó³pracy w tym zakresie - dodaje Grze¶kowiak.

Proces likwidacji szkód równie¿ zosta³ oceniony wysoko; co istotne, odnotowano poprawê w stosunku do lat ubieg³ych. Wysok± jako¶æ serwisu gwarantuj± opiekunowie brokerów, koordynuj±cy pochodz±ce od nich zg³oszenia w Centrach Likwidacji Szkód. Brokerzy ceni± sobie uproszczenia procesu takie jak mo¿liwo¶æ zg³oszenia szkody przez internet, czy szybk± ¶cie¿kê likwidacji szkody lub realizacji ¶wiadczenia.

Pozytywnie prezentuj± siê równie¿ pozosta³e aspekty wspó³pracy: produkty UNIQA spe³niaj± wymagania i oczekiwania klientów „ca³kowicie" lub „w du¿ym stopniu" zdaniem wiêkszo¶ci badanych. Wszystkie aspekty oceny merytorycznej personelu - wiedza, kompetencje doradcze i czas reakcji na zapytanie ofertowe zosta³y ocenione istotnie wy¿ej ni¿ w poprzedniej fali badania. Uprzejmo¶æ pracowników Grupy UNIQA od lat pozostaje na niezmienionym, wysokim poziomie. Pracownicy UNIQA s± „bardzo uprzejmi" lub „uprzejmi" wed³ug deklaracji oko³o 90% brokerów. Ogólny poziom satysfakcji zwiêkszy³ siê w stosunku do ubieg³ego roku; brokerzy oceniaj± swoje zadowolenie ze wspó³pracy z UNIQA relatywnie wysoko.

UNIQA rozwija sprzeda¿ w oparciu o wielokana³owy model dystrybucji. Wed³ug danych za rok 2009, przychód z ubezpieczeñ maj±tkowych pochodz±cy z kana³u brokerskiego stanowi ponad 13% ca³o¶ciowego przypisu UNIQA TU SA. UNIQA odnotowuje równie¿ dynamiczny rozwój w zakresie ubezpieczeñ na ¿ycie, zarówno poprzez pozyskiwanie ma³ych i ¶rednich grup pracowniczych, jak równie¿ realizacjê bardzo du¿ych kontraktów. Portfel ubezpieczeñ zawieranych za po¶rednictwem brokerów ubezpieczeniowych jest zrównowa¿ony i dobrze zbudowany - w produktach maj±tkowych, ponad po³owa sprzeda¿y (54%) pochodzi z ubezpieczeñ o charakterze nie-komunikacyjnym.  Z kolei w ubezpieczeniach na ¿ycie, a¿ 85% przypisu pochodzi z kluczowej z punktu widzenia Grupy sk³adki regularnej.

Kontakt:

Anna Skusiewicz
PR Manager
Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA Polska
anna.skusiewicz@uniqa.pl
tel.: 426344766
ul.: Gdañska 132
90-520 £ód¼

Informacja prasowa Uniqi z dnia 17.05.2010 r.