X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Allianz - 1,7 miliarda z³ ze sk³adek w I pó³roczu

2010-08-19 08:25 czwartek
Spó³ki ubezpieczeniowe Grupy Allianz Polska zebra³y w I pó³roczu 2010 roku 1,73 miliarda z³ sk³adki. W analogicznym okresie 2009 roku by³o to 1,78 miliarda z³. Liczba klientów wszystkich spó³ek Grupy wzros³a w ci±gu I pó³rocza o 6% do 2,3 miliona. Aktywa pod zarz±dzaniem zwiêkszy³y siê o 24% z 7,3 do 9,1 miliarda z³.
 
Ubezpieczenia maj±tkowe
Sk³adka w TUiR Allianz Polska wzros³a w I po³owie roku o 8% z 797 do 861 milionów z³otych. Ubezpieczenia komunikacyjne, które stanowi± wa¿n± czê¶æ portfela, zwiêkszy³y siê o 14% z 411 do 469 milionów z³otych. Wzros³y zarówno ubezpieczenia sprzedawane przez sieæ w³asn± 5600 agentów Allianz Polska, jak i przez dealerów samochodowych. Allianz wspó³pracuje z 33 markami i 680 salonami dealerskimi.

Sk³adki z wiêkszo¶ci ubezpieczeñ maj±tkowych wzros³y w I pó³roczu: ubezpieczenia NNW zwiêkszy³y siê o 47%,  OC – o 21%, transportowe – o 14%, ma³ego i ¶redniego biznesu – o 5%, mieszkañ i budynków – o 19%.

W wyniku d³ugiej zimy, nawa³nic i deszczy oraz powodzi liczba indywidualnych szkód maj±tkowych wzros³a o 40% z 64 do ponad 90 tysiêcy na ³±czn± kwotê 302 mln z³. Wszystkie wyp³acone szkody to 470 milionów z³otych. Rok wcze¶niej by³o to 459 mln z³. W zwi±zku ze wzrostem liczby klientów oraz liczb± zg³aszanych szkód, szczególnie w okresie powodzi, liczba obs³u¿onych telefonów zwiêkszy³a siê z 800 tysiêcy do 1,15 miliona. Allianz ca³y czas pracuje nad popraw± jako¶ci obs³ugi po³±czeñ telefonicznych. ¦redni czas oczekiwania na po³±czenie z doradc± zmala³ w I pó³roczu i wyniós³ tylko 32 sekundy. Do obs³ugi szkód powodziowych Allianz skierowa³ dodatkow± grupê rzeczoznawców, tak¿e zewnêtrznych, oraz likwidatorów, pracowników administracyjnych oraz zwiêkszy³ zatrudnienie w call center. Wszystkie dzia³ania na terenach powodziowych koordynowa³ specjalny zespó³ kryzysowy w Bielsku-Bia³ej. Aby maksymalnie u³atwiæ wyp³atê odszkodowañ i pomóc klientom w najtrudniejszej sytuacji, Allianz podj±³ decyzjê o wyp³acie do 2000 z³ zaliczki jeszcze przed wizyt± rzeczoznawcy. W ocenie klientów, Allianz Polska bardzo dobrze wywi±za³ siê ze swoich zobowi±zañ jako ubezpieczyciel.

W efekcie wspomnianych czynników wynik techniczny za I pó³rocze uleg³ pogorszeniu i wyniós³ – 58 mln z³. Po konsolidacji wyników z Allianz Bankiem, który zosta³ dekapitalizowany przez TUiR Allianz Polska, w³a¶ciciela Banku, pó³roczny wynik finansowy netto wyniós³ – 78 mln z³.

Ubezpieczenia na ¿ycie
Sk³adki z ubezpieczeñ na ¿ycie zmniejszy³y siê o 12% z 990 do 872 mln z³. Wynika to przede wszystkim z ograniczenia sprzeda¿y polisolokat o 13%. Wzros³y natomiast przychody z ubezpieczeñ typu unit-linked (12%), PPE (15%) oraz z polis zdrowotnych (9%). Allianz ¯ycie wspó³pracuje obecnie ju¿ z 700 prywatnymi placówkami medycznymi na terenie ca³ego kraju, dziêki czemu dostêp do nowoczesnych przychodni jest bardzo prosty.

Liczba ¶wiadczeñ wzros³a z 29 do 32 tysiêcy. Wszystkie odszkodowania i ¶wiadczenia wyp³acone brutto wzros³y natomiast z 369 do 672 mln z³ (w tym zawarte s± wyp³aty z polisolokat). Nadal w portfelu ¶wiadczeñ ¿yciowych najliczniej reprezentowane s± ubezpieczenia grupowe Allianz Rodzina. W tym obszarze 80% odszkodowañ z tytu³u leczenia ubezpieczonego w szpitalu rozpatrywanych jest jeszcze w dniu zg³oszenia, za¶ w przypadku powa¿nego zachorowania 80% roszczeñ rozpatrywanych jest do 14 dni. Dziêki wdro¿onemu systemowi informatycznemu, który zapewnia sprawn± akceptacjê merytoryczn±, finansow± i medyczn±, czas obs³ugi szkód w ramach procedury „szybkiej ¶cie¿ki" jest niezale¿ny od miejsca zg³oszenia.

Allianz ¯ycie poprawi³ wynik techniczny w I pó³roczu 2010 do 31 mln z³ w porównaniu z 22 mln z³ w tym samym okresie ubieg³ego roku. Zysk netto wzrós³ o 45% do 25 mln z³, wobec 17 mln z³ w I pó³roczu 2009 roku.

PTE Allianz
Aktywa OFE Allianz w ci±gu pierwszego pó³rocza 2010 roku wzros³y o 10% do 5,5 mld z³. W wyniku dzia³añ akwizycyjnych i udzia³u w losowaniu przeprowadzanym przez ZUS w styczniu 2010 r., fundusz zwiêkszy³ liczbê klientów do ponad 441 tysiêcy. II miejsce w¶ród wszystkich funduszy na koniec marca 2010 r. w zakresie stopy zwrotu za okres 36 miesiêcy uprawni³o OFE Allianz do wziêcia udzia³u w kolejnym losowaniu w lipcu 2010 r. Dziêki temu fundusz pozyska³ ponad 15,5 tysi±ca nowych cz³onków.

Zysk netto PTE Allianz Polska na koniec czerwca 2010 r. wyniós³ 10 mln z³ w porównaniu z 7 mln w czerwcu 2009 roku. W opublikowanym w czerwcu przez „Rzeczpospolit±” rankingu instytucji finansowych, opartym na wynikach finansowych z poprzedniego roku, PTE Allianz Polska zajê³o drugie miejsce w¶ród towarzystw emerytalnych.

TFI Allianz
Liczba klientów TFI Allianz na koniec I pó³rocza 2010 roku wynios³a 22,8 tys. Zysk netto Towarzystwa na koniec czerwca 2010 roku wyniós³ 3,3 mln z³. W I pó³roczu TFI Allianz zwiêkszy³o warto¶æ zarz±dzanych aktywów do ponad 1,43 mld z³.

Dobre wyniki od pocz±tku roku w swoich kategoriach osi±gnê³y subfundusze Allianz FIO: Allianz Ma³ych i ¦rednich Spó³ek przyniós³ 12,68% zysku, Allianz  Plus 13,66%,  Allianz Walutowy 14,17%, Allianz Aktywnej Alokacji 6,44%.
Dobrymi wynikami inwestycyjnymi mog± pochwaliæ siê te¿ subfundusze Allianz Globalny SFIO. Allianz Akcji Europejskich wypracowa³ stopê zwrotu 9,2%, Allianz Akcji Rynków Wschodz±cych 7,69%, a Allianz BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) przyniós³ klientom 5,25% zysku.

W kwietniu 2010 roku sukcesem zakoñczy³a druga subskrypcja certyfikatów inwestycyjnych Allianz Platinium FIZ – funduszu absolutnej stopy zwrotu, w której pozyskano blisko 92 mln z³otych. Fundusz osi±gn±³ te¿ bardzo dobre wyniki inwestycyjne przynosz±c swoim klientom 11,7% zysku od pocz±tku roku oraz 18% od pocz±tku dzia³alno¶ci, czyli od pa¼dziernika 2009 roku.

Allianz Bank
Obecnie Allianz Bank obs³uguje 50 tysiêcy klientów. Bank dokona³ wielu zmian w swojej ofercie. W maju od¶wie¿y³ ofertê kont osobistych, zmieniaj±c op³aty w poszczególnych pakietach, tak aby korzystanie z nich dawa³o klientom wiêksze korzy¶ci. Rozwin±³ te¿ ofertê depozytow±, wprowadzaj±c lokatê inwestycyjn± oraz lokatê z codziennym zyskiem, a w ostatnim czasie tak¿e nowe karty kredytowe oraz promocyjne oferty kredytów gotówkowych i hipotecznych. Przyrost liczby klientów to tak¿e efekt wprowadzonego na pocz±tku lipca programu rekomendacyjnego. Bank rozwija te¿ wspó³pracê ze spó³kami Grupy Allianz wprowadzaj±c nowe produkty bankowe powi±zane z ubezpieczeniami i inwestycjami.

Uatrakcyjnienie oferty Allianz Banku znalaz³o potwierdzenie m.in. w rankingu na najbardziej uniwersalny bank przygotowany przez portal finansowy Comperia.pl. W sierpniowej edycji rankingu Allianz Bank znalaz³ siê na wysokiej 7. pozycji, awansuj±c w porównaniu do poprzedniej edycji a¿ o 8 miejsc! Analitycy portalu w ramach poszczególnych grup produktowych oceniaj± nie tylko parametry us³ug (np. wysoko¶æ oprocentowania i prowizji kredytowej czy rentowno¶æ lokaty), lecz bior± pod uwagê równie¿ popularno¶æ oferty w¶ród klientów.

Obs³uga klientów w Allianz Polska
Allianz cyklicznie przeprowadza badania zadowolenia klientów, m.in. w zakresie obs³ugi przez agentów. Na tle konkurencji agenci Allianz wyró¿niaj± siê: dostêpno¶ci±, sprawno¶ci± obs³ugi, zrozumieniem potrzeb, kompetencjami, wygl±dem czy sposobem kontaktu z klientem. Ogólna ocena agentów Allianz to 118 punktów przy ¶redniej dla piêciu najwiêkszych firm w tym segmencie na poziomie 99. A¿ 40% klientów chc±cych kupiæ ubezpieczenia komunikacyjne trafia do agentów Allianz w wyniku polecenia przez innego zadowolonego klienta.

Mimo du¿ej liczby szkód nast±pi³a tak¿e poprawa jako¶ci obs³ugi klientów w zakresie likwidacji szkód. Warto¶æ wska¼nika pokazuj±cego stosunek liczby klientów gotowych poleciæ Allianz „po szkodzie” do osób niezadowolonych z obs³ugi wzros³a w przypadku szkód maj±tkowych o 2 punkty procentowe. Atuty Allianz w opinii badanych klientów to dobry produkt, szybka i sprawna obs³uga, rzetelno¶æ i wywi±zywanie siê z zobowi±zañ.

Wysok± jako¶æ likwidacji szkód potwierdza tak¿e raport Biura Rzecznika Ubezpieczonych za I kwarta³ 2010 roku. W przypadku TUiR Allianz, które ma 7,6% udzia³ów w rynku, skargi stanowi³y tylko 5,5% spo¶ród wszystkich skierowanych do Rzecznika. Na dzia³alno¶æ spó³ki ¿yciowej, która posiada ponad 6% udzia³ów w rynku, wp³ynê³o zaledwie 14 skarg, a w zakresie funduszy emerytalnych na PTE Allianz nie wp³ynê³o ¿adne za¿alenie.

W tegorocznym internetowym rankingu Jako¶æ obs³ugi, opartym na opiniach 200 tysiêcy konsumentów, Allianz Polska znalaz³ siê na 3. miejscu w sektorze ubezpieczeniowym.

W specjalnej ankiecie redakcja „Dziennika Ubezpieczeniowego” zapyta³a czytelników, którego ubezpieczyciela mo¿na by poleciæ przyjacielowi, Allianz znalaz³ siê w pierwszej trójce.

Grupa Allianz Polska zosta³a uznana przez centralê Allianz w Monachium za najlepsz± firmê w zakresie utrzymania i zadowolenia klientów w¶ród wszystkich spó³ek Allianz w regionie Europy Centralnej i Wschodniej (11 pañstw).

W Rankingu Odpowiedzialnych Firm, przeprowadzonym przez „Dziennik Gazetê Prawn±”, Allianz Polska zaj±³ 1. miejsce w¶ród firm ubezpieczeniowych i 7. w sektorze bankowo-ubezpieczeniowym. W przypadku Allianz Polska najwy¿ej zosta³y ocenione relacje z pracownikami i odpowiedzialno¶æ ekologiczna firmy.  


Kontakt:
 
Marek Baran
rzecznik prasowy Grupy Allianz Polska,
marek.baran@allianz.pl
tel. (22) 567 52 99, 603 942 663

Informacja prasowa Allianz z dnia 17 sierpnia 2010 roku