X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Grupa UNIQA: wstêpne wyniki sprzeda¿owe za 2010 rok

2011-02-02 08:39 ¶roda
Dynamiczny rozwój Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA w  2010 roku:
  • 1,8 mld z³ sk³adki przypisanej: 891,6 mln z³ spó³ka maj±tkowa, 941,3 mln z³ spó³ka ¿yciowa;
  • wysokie dynamiki w ubezpieczeniach maj±tkowych: mieszkaniowych (18%), ogniowych (11%) i OC ogólne (16%);
  • podwojony przypis w ubezpieczeniach zdrowotnych;
  • 36,9% wzrost w sprzeda¿y produktów ¿yciowych ze sk³adk± regularn±.

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeñ SA

UNIQA TU SA wg wstêpnych wyników osi±gnê³a w 2010 roku 891,6 mln z³ sk³adki przypisanej, co oznacza 15,7% wzrost w porównaniu z rokiem 2009. Tym samym spó³ka zwiêkszy³a tempo wzrostu w zestawieniu z 9 miesi±cami 2010, kiedy wynosi³o ono 12%.

Spó³ka dynamicznie rozwija³a portfel ubezpieczeñ maj±tkowych i osobowych. UNIQA odnotowa³a 18% wzrost w ubezpieczeniach mieszkaniowych, 11% wzrost w ubezpieczeniach od ognia oraz 16% wzrost w ubezpieczeniach odpowiedzialno¶ci cywilnej ogólnych. W produktach osobowych osi±gniêty zosta³ 10% wzrost w ubezpieczeniach wypadkowych oraz podwojony przypis z ubezpieczeñ zdrowotnych.

W ubezpieczeniach komunikacyjnych spó³ka osi±gnê³a 10% wzrost w przypadku ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz 22% w Auto Casco. Udzia³ ubezpieczeñ komunikacyjnych w portfelu zosta³ zmniejszony w porównaniu z 2009 rokiem z 60% do 59%.

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeñ na ¯ycie SA

UNIQA TU na ¯ycie SA uzyska³a w 2010 roku sk³adkê przypisan± brutto w wysoko¶ci 941,3 mln z³ wobec 960,8 mln z³ w 2009 roku. Nieznaczny (2%) spadek sk³adki wynika z planowanego zmniejszenia sprzeda¿y produktów ze sk³adk± jednorazow±.

Sk³adka regularna wynios³a 64,7 mln z³ i wzros³a o 36,9% w porównaniu z sk³adk± uzyskan± w 2009 roku. Du¿y wp³yw na ten wynik mia³ rozwój ubezpieczeñ grupowych, dla których zanotowano 62% wzrost. W pozosta³ych grupach równie¿ odnotowano wysokie tempo wzrostu tj. dla produktów indywidualnych wska¼nik wzrostu wyniós³ 33% a wzrost w ubezpieczeniach kart i kredytów wyniós³ 27%.

£±czna warto¶æ sk³adki jednorazowej w 2010 roku wynios³a 876,6 mln z³, co oznacza zmniejszenie w porównaniu z 2009 rokiem o 4%, w zwi±zku z planowym zmniejszeniem sprzeda¿y inwestycyjnego ubezpieczenia na ¿ycie. Jednocze¶nie spó³ka dynamicznie rozwija³a sprzeda¿ ubezpieczeñ strukturyzowanych (11,5-krotny wzrost przypisu) oraz ubezpieczeñ typu unit-linked (3,5-krotny wzrost).

Komentarz

- Niemal 16-procentowy wzrost przypisu sk³adki w maj±tku i 37-procentowy dla sk³adki regularnej to znak na to, ¿e UNIQA kontynuuje pozytywny trend stabilnego rozwoju. Na tak dobre wyniki wp³yw mia³y przede wszystkim strategicznie wa¿ne z punktu widzenia Grupy ubezpieczenia maj±tkowe nie-komunikacyjne i osobowe. Jednocze¶nie UNIQA kontynuowa³a silny rozwój ubezpieczeñ ¿yciowych ze sk³adk± regularn±, sprzedawanych zarówno w kanale wy³±cznym jak i brokerskim – z naszych obserwacji wynika, ¿e coraz wiêcej wspó³pracuj±cych z nami brokerów sprzedaje grupowe ubezpieczenia na ¿ycie. Rok 2010 by³ czasem harmonijnego rozwoju wszystkich kana³ów sprzeda¿y UNIQA i budowania trwa³ych partnerskich relacji. Pozyskali¶my wielu nowych partnerów równie¿ w¶ród dealerów samochodowych czy spó³dzielni i wspólnot mieszkaniowych, aby zgodnie z filozofi± Grupy, byæ jak najbli¿ej Klienta. - podsumowa³ Andrzej Jarczyk, Prezes Zarz±du Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA w Polsce.

Informacja prasowa Grupy Uniqa z dnia 01.02.2011 r.