X
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Nowa jakość w likwidacji szkód

2011-04-20 08:26 środa
WARTA stawia na jakość likwidacji szkód. Intensyfikuje działania, które mają poprawić zadowolenie klientów. W 2010 roku WARTA zwiększyła liczbę rzeczoznawców i o 40% poszerzyła sieć warsztatów współpracujących.

Likwidacja szkód jest strategicznym procesem dla ubezpieczyciela, a jej jakość i czas niejednokrotnie wpływają na decyzje klientów o dalszej współpracy.

Z tego powodu WARTA od dłuższego czasu podejmuje działania, które pomogą uzyskać pozycję lidera w tym procesie. O ważności likwidacji szkód dla WARTY świadczy wzmocnienie zarządu w tym obszarze. Z początkiem roku do zarządu dołączył Rafał Stankiewicz.

- Zapewnienie klientom WARTY najwyższych standardów obsługi likwidacyjnej jest priorytetem – mówi Rafał Stankiewicz, Wiceprezes Zarządu WARTY. Na bieżąco badamy satysfakcję klientów, monitorujemy pracę Centrum Alarmowego i odpowiednio modyfikujemy procesy. Nadal będziemy rozbudowywać sieć współpracujących z WARTĄ warsztatów naprawczych, oferując im szerokie uprawnienia w procesie likwidacji.

W 2010 roku znacząco poszerzono liczbę rzeczoznawców i obecnie WARTA ma ich 450, co daje jedną z największych sieci na rynku. O 40% wzrosła także sieć warsztatów współpracujących.

Zmieniono organizację likwidacji szkód – utworzono Centrum Alarmowe WARTY w Lublinie i Katowicach, które przyjmuje zgłoszenia i obsługuje szkody z całego kraju oraz jest odpowiedzialne za całościową obsługę klienta w procesie likwidacji. Wprowadzono uproszczony tryb likwidacji szkody – w ten sposób likwidowanych jest ponad 50 % szkód ogółem, a aż 80% z ubezpieczeń majątku indywidualnego.

Skrócono także o 50% średni czas likwidacji szkody, co wpłynęło na poprawę satysfakcji klientów.  

- W efekcie tych działań wzrosła satysfakcja naszych klientów. Wskaźnik skłonności do rekomendacji (ang. Net Promoter Score) wzrósł o prawie 40% w ciągu 1,5 roku – dodaje wiceprezes Stankiewicz - Ale to nie koniec zmian. Nasze dalsze plany zakładają m.in. poszerzanie współpracy z dealerami samochodowymi w sprzedaży ubezpieczeń i likwidacji. Będziemy też rozwijać uproszczone procedury likwidacji w ten sposób, aby zwiększać liczbę szkód likwidowanych tą metodą.

WARTA jest także tegorocznym organizatorem międzynarodowego spotkania likwidatorów – członków grupy EUPHORIA. Grupa została powołana w celu wymiany doświadczeń w likwidacji szkód. Zasadą jest, że z każdego państwa Europy może do niej należeć tylko jeden ubezpieczyciel. WARTA jest od 2007 roku pierwszym członkiem z Europy Wschodniej.

Informacja prasowa Warty z dnia 19.04.2011 r.