X
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

PZU reklamuje się w gazetkach edukacyjnych dla dzieci?

2011-04-20 08:59 środa
Ministerstwo Edukacji Narodowej sfinansowało gazetkę edukacyjną dla dzieci, w której PZU namawia do prywatnego leczenia. Książeczka składa się z trzech przygód – dwie dotyczą pójścia do szkoły, zaś ostatnia – zdrowia. W tej historyjce opisano problemy z państwową służbą zdrowia. Jako receptę polecono wykupić prywatne ubezpieczenie w PZU.

Jak doszło do tego, że w materiałach edukacyjnych dla dzieci znalazła się reklama ubezpieczenia? MEN nie poczuwa się do odpowiedzialności. Tłumaczy, że odpowiada jedynie za dwie pierwsze historyjki, pozostała część gazetki została wykupiona przez inną instytucję.

W związku ze sprawą PZU wydało oświadczenie

PZU Życie angażuje się w setki projektów z zakresu profilaktyki zdrowotnej, podnoszenia bezpieczeństwa, czy też przeciwdziałania wypadkom. Przy okazji działań społecznych nie reklamujemy usług i produktów. Firma zdecydowanie odrzuca możliwość prowadzenia działań reklamowych wśród dzieci. Przepraszamy wszystkich, a szczególnie rodziców, którzy mogli odnieść wrażenie, że PZU Życie kieruje działania promocyjne do najmłodszych. W spółce uruchomiono wewnętrzne postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. Zrobimy wszystko, aby takie sytuacje nie miały miejsca w przyszłości.

W nawiązaniu do licznych zapytań informuję, że PZU Życie zamieścił tekst edukacyjny w publikacji wydawnictwa Elipsa, pt. „Planeta Filipka”. Decyzja o zaangażowaniu się w projekt wynikała z faktu, iż tematyka profilaktyki zdrowotnej jest bliska PZU Życie. Po uzgodnieniu ze spółką, wydawca zlecił napisanie edukacyjnego tekstu autorce bajek dla dzieci. Tekst został wyodrębniony z głównej części publikacji obramowaniem innego koloru oraz opatrzony logotypem PZU. Nieuprawniony jest zatem zarzut o kryptoreklamę.

Michał Witkowski
Rzecznik prasowy PZU

Źródło: Wyborcza.pl, PZU

AZ