X
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Systemy CRM pozwalają agencjom spojrzeć na ubezpieczenia oczami klienta

2012-01-30 09:19 poniedziałek
Z Ireneuszem Florczykiem i Andrzejem Wieteską, wspólnikami firmy Iryda Innowacje Sp.J. rozmawiamy o roli i znaczeniu systemów CRM w działalności firm i agentów ubezpieczeniowych.

Jaką rolę systemy CRM pełnią w zarządzaniu relacjami z klientem branży ubezpieczeniowej?
Dziś rynek pośrednictwa ubezpieczeniowego dynamicznie się rozwija. Agentowi już nie wystarczy informacja o dacie zawarcia polisy i ostatniej składce. Przewagę na rynku zdobywają ci agenci, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klienta. Systemy CRM zapewniają możliwość spojrzenia na ubezpieczenia oczami klienta, pozwalają lepiej zrozumieć jego potrzeby w pełnym zakresie: od majątku, przez biznes, emeryturę, wreszcie życie – klienta i jego rodziny.

Właściwe zaspokajanie tak szerokiego spektrum potrzeb klienta wymaga również zespołu dobrze zarządzanych doradców. I taką rolę spełniają właściwie wdrożone systemy CRM: z jednej strony wspierają zarządzanie relacjami z klientem, a z drugiej zarządzanie zespołem.

Andrzej Wieteksa - IrydaIreneusz Florczyk - Iryda


Co wyróżnia ofertę Irydy, a więc produkt, jakim jest agentCRM, od innych systemów tego rodzaju?
Oferta Irydy to bardziej innowacyjna wielowymiarowa usługa, niż produkt. Od strony funkcjonalnej agentCRM jest oparty na szeroko stosowanych w świecie technikach, takich jak: lej sprzedażowy, zarządzanie projektami, zarządzanie procesem, plan następnego kontaktu i pulpit menadżerski. To tylko wymaga skutecznego wdrożenia.

Od strony technicznej innowacyjne jest to, że agentCRM jest udostępniany w formie intuicyjnego i łatwego w obsłudze serwisu internetowego. Agent nie martwi się o instalacje i administrowanie systemem, czy też o bezpieczeństwo swoich danych. Nie potrzebuje do tego żadnego informatyka.

Czy system CRM dla branży ubezpieczeń charakteryzuje jakaś specyfika?
Każda branża ma swoją specyfikę. W ubezpieczeniach, inaczej niż w innych branżach, przebiega proces zdobywania rekomendacji – prospektów. Różny jest też proces obsługi potencjalnego klienta. Agencje nie zawsze mają świadomość, że ich działania to specyficzne dla branży kampanie marketingowo-informacyjne lub indywidualne projekty np. w działaniach tzw. cross-sellingu i up-sellingu. Efekt przynosi dostosowanie tych technik nie tylko do specyfiki ubezpieczeń, ale także do indywidualnego pomysłu na biznes każdej agencji.

Iryda ma doświadczenie w zakresie ubezpieczeń, pozwalające dostosować system CRM do wymogów branży?
Posiadamy wieloletnie doświadczenia w doradztwie, wdrożeniach, budowie i administrowaniu systemami największych graczy na polskim rynku ubezpieczeń. Dziś te doświadczenia oferujemy w formie dostępnej cenowo, nawet dla najmniejszych agencji ubezpieczeniowych. Posiadane doświadczenia zostały przełożone na tzw. referencyjne modele procesów, które „przyłożone” do działań agencji wskazują na obszary, w których możliwa jest ich optymalizacja skutecznie przyczyniająca się do poprawienia wyników.

Jaka jest procedura wdrażania systemu agentCRM w instytucji finansowej?
Kluczem do sukcesu jest stosowanie sprawdzonych i świadomie wykonywanych działań wdrożeniowych. Nasze wdrożenia to indywidualna ścieżka dopasowana do wielkości i specyfiki agencji. Niemal zawsze wykonujemy analizę potrzeb biznesowych, na podstawie której dokonujemy indywidualnej konfiguracji systemu – w zakresie produktów i uprawnień użytkowników, migracji danych. Nasi klienci płacą nam za te usługi dopiero, gdy zauważą korzyści, po tzw. okresie próbnym, kiedy podejmują decyzję o zakupie rozwiązania.

Oferowany przez Irydę system CRM jest modyfikowany zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami danej firmy, czy składa się z niezmiennych, stałych modułów, wdrażanych w ramach systemu agentCRM?
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Liczba i wybór wdrażanych modułów zależy od „pomysłu na biznes”, jaki realizuje agencja i ten pomysł staramy się opisać w wynikach analizy potrzeb biznesowych, która jest podstawą do indywidualnej konfiguracji systemu. Wyniki analizy wskazują również na to, które moduły powinny zostać wdrożone i w jaki sposób powinny być używane. Nie wykluczamy również wykonywania modyfikacji standardowej funkcjonalności w celu dostosowania jej do indywidualnych potrzeb klienta.
Iryda, w ramach wdrożenia, oferuje również szkolenie personelu?
Oczywiście oferujemy szkolenia oraz wsparcie wdrożeniowe w formie infolinii. Mamy przygotowane standardowe pakiety szkoleniowe, ale jesteśmy również gotowi do przygotowania i przeprowadzenia dedykowanych szkoleń na życzenie klientów.

System jest na tyle intuicyjny, że nie wymaga od użytkownika zaawansowanej wiedzy informatycznej?
System agentCRM jest oferowany w formie serwisu internetowego. Na tych intuicyjnych mechanizmach pracują setki tysięcy użytkowników na całym świecie. Nasze doświadczenia wskazują, że ktoś, kto w miarę swobodnie korzysta z internetu, nie ma problemów z obsługą systemu agentCRM. Można zadać sobie pytanie – czy ktoś nas szkolił z obsługi naszego rachunku w bankowym serwisie internetowym?

Czy wdrożenie systemu CRM to dla przedsiębiorstwa, zajmującego się ubezpieczeniami, opłacalna inwestycja?
W przy wdrożeniach tego typu systemów w dużych instytucjach finansowych jest zwykle wykonywana analiza „opłacalności inwestycji”. Przy mniejszych agencjach taka analiza jest zwykle dość trudna do wykonania, ze względu na brak szczegółowych danych.

Jesteśmy w stanie wykazać, że wzrost sprzedaży i wydajności agentów już o kilka procent daje dodatni zwrot z inwestycji. Ponadto Iryda umożliwia swoim klientom przekonanie się w praktyce o osiąganych korzyściach przez tzw. „okres próbny”. Dopiero po tym czasie agencja podejmuje decyzję o rozpoczęciu współpracy i płaci za usługi.

W jaki sposób klienci instytucji finansowych zyskują na wdrożeniu systemu CRM?
System klasy CRM, jakim jest agentCRM, to narzędzie informatyczne wspierające zarządzanie nastawione na budowanie długotrwałych relacji z klientem i kompleksowe zaspokajanie potrzeb klienta w długim terminie. Klient przy takim podejściu otrzymuje oferty właściwych produktów we właściwym czasie.

Często agencje są zorientowane nie tyle na samego klienta, co na całą jego rodzinę. Jeśli w takich okolicznościach agencja przedstawia jeszcze dobre produkty i usługi, to klient jest w pełni usatysfakcjonowany i pozostaje na długo lojalny.

W jaki sposób można kupić system agentCRM i jak wygląda procedura zakupu?
Każdy, kto byłby zainteresowany wdrożeniem systemu agentCRM powinien przesłać nam za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres biuro@iryda.eu, swoje dane kontaktowe. Można również przesłać je z naszej strony: www.iryda.eu. Po otrzymaniu takiej wiadomości natychmiast skontaktujemy się z jej nadawcą, umówimy się na spotkanie i prezentację systemu.

W trakcie takiego spotkania będziemy mogli oszacować zakres usług jakich oczekuje potencjalny klient, a to z kolei pozwoli nam na przygotowanie indywidualnej oferty wdrożenia systemu. Wdrożenie poprzedza płatna analiza potrzeb biznesowych, która pozwala na optymalne skonfigurowanie systemu.

Jego użytkowanie natomiast wiąże się z niewielkimi opłatami miesięcznymi, których wysokość uzależniona jest od liczby nowych umów, zestawień sprzedaży, faktur itp. Iryda świadczy także usługi udostępniania serwera, administrowania systemem i jego dostosowania do indywidualnych potrzeb klienta.

Więcej informacji:
Iryda Innowacje Ireneusz Florczyk Sp. J.
ul. Nowa 6
83-041 Mierzeszyn
tel.: +48 503 180 491
e-mail: biuro@iryda.eu
www.iryda.eu