4Life Direct zrealizowa³ za³o¿enia sprzeda¿owe, przyjête wraz z wej¶ciem na polski rynek?
By³y miesi±ce, w których byli¶my pozytywnie zaskoczeni wynikiem sprzeda¿owym, takie, gdy uznawali¶my, ¿e przychody s± zadowalaj±ce i takie, w których obserwowali¶my spadek. Ta fluktuacja uzale¿niona jest od emisji reklam. Te z kolei s± w Polsce horrendalnie drogie.
A stan sprzeda¿y na dzi¶?
Jeste¶my na dobrej drodze. Niewiele rozminêli¶my siê z zak³adanym celem. Wci±¿ nie mogê powiedzieæ, ¿e jeste¶my najlepsi, ale te¿ nie mo¿na mówiæ o tym, ¿e nam „nie posz³o”. Osi±gamy wyniki powy¿ej zak³adanej stopy zwrotu. To w znacznym stopniu zas³uga naszych aktuariuszy, którzy znakomicie oszacowali ryzyko. Uwa¿nie przygl±damy siê ich prognozom, decyduj±c o wydatkach. Musz± siê przecie¿ bilansowaæ z przychodami. Podsumowuj±c mogê powiedzieæ, ¿e mamy ten komfort, i¿ jeste¶my trochê dalej, ni¿ planowali¶my. Satysfakcjonuje nas to, a poniewa¿ skoncentrowani jeste¶my na ka¿dym najdrobniejszym aspekcie dotycz±cym naszej dzia³alno¶ci, uwa¿nie zarz±dzaj±c naszym biznesem, przewidujê, ¿e ten wzrostowy trend bêdzie siê utrzymywa³ równie¿ w przysz³o¶ci.
Ilu klientów kupi³o ubezpieczenie Moi Bliscy?
Powtarzam, ¿e je¶li chodzi o sprzeda¿ jeste¶my na w³a¶ciwej drodze, dok³adnie tam, gdzie chcieli¶my byæ.
Nie poda Pan ¿adnych liczb?
Kiedy nasza firma rozpoczyna³a dzia³alno¶æ w ró¿nych czê¶ciach ¶wiata byli¶my bardzo skoncentrowani na liczbach, wyczuleni na ilo¶æ. Poniewa¿ konkurencja przygl±da siê tego rodzaju danym, ich og³oszenie mo¿e stanowiæ dla nas niepotrzebne ryzyko. Przyjêli¶my wiêc zasadê, ¿e nie ujawniamy liczby posiadanych klientów. Mogê tylko powiedzieæ – w tej chwili, w tym momencie – ¿e wyprzedzamy nasze przewidywania, je¶li chodzi o cele finansowe. I to jest dla nas sytuacja komfortowa. Mamy wystarczaj±co du¿o, by nasz biznes móg³ swobodnie siê rozwijaæ i osi±gaæ sukcesy. Sukces jest relatywny, ale uwa¿amy, ¿e niezale¿nie od zak³adanej liczby klientów i tak ju¿ go odnie¶li¶my. To jest biznes, który odniós³ sukces.
4Life Direct chce poprzestaæ na dotychczasowych osi±gniêciach?
Nie ma w±tpliwo¶ci, ¿e bêdziemy kontynuowaæ rozwój naszej dzia³alno¶ci w Polsce w sposób organiczny. To wspania³y kraj, bardzo silnie umocowany w Unii Europejskiej. Dostrzegamy w nim dla siebie wiele szans i mo¿liwo¶ci. Skupiamy siê na systematycznym rozwoju 4Life Direct i budowaniu naszej pozycji w oparciu o pozytywny odzew, z jakim spotka³y siê oferowane przez nas produkty. Chcemy stworzyæ siln±, stabiln± firmê – dochodowy interes, do którego nie trzeba bêdzie dok³adaæ. Nie zale¿y nam na spektakularnych osi±gniêciach, gwa³townym rozwoju, dlatego nie realizujemy wielkich kampanii PR. Wraz ze wzmo¿on± rozbudow± przedsiêbiorstwa dochodz± inne, spore problemy. Staramy siê wiêc rozwijaæ firmê niespiesznie, organicznie.
Oprócz polisy Moi Bliscy oraz Dziennego ¦wiadczenia Szpitalnego 4Life Direct wprowadzi do sprzeda¿y nowe produkty?
W miarê realizacji za³o¿eñ rozwojowych firmy analizujemy, oczywi¶cie, potrzeby naszych klientów. Sprawdzamy zapotrzebowanie na inne produkty, o które mogliby¶my poszerzyæ nasz± ofertê. To dla nas wa¿ne, by móc je zagwarantowaæ przede wszystkim naszym dotychczasowym klientom.
Mo¿na siê wkrótce spodziewaæ jakiej¶ nowo¶ci?
W teorii produkt jest czym¶, o czym mówimy na ka¿dym spotkaniu zarz±du. Rozwa¿amy to, czy mo¿emy zaoferowaæ klientowi warto¶æ dodan±, sprawdzamy te¿, czy bêdzie to dla nas dochodowe, czy ma przed sob± przysz³o¶æ i przyniesie nam korzy¶ci, zapewniaj±c zarazem unikatowo¶æ. Obecnie pracujemy nad dwoma produktami, ale szczegó³y mog± stanowiæ informacjê dla konkurencji, wiêc nie bêdziemy o nich opowiadaæ, dopóki nie bêdzie to absolutnie konieczne. W pierwszej kolejno¶ci i tak bêdzie to oferta dla dotychczasowych klientów. Dopiero pó¼niej zdecydujemy siê na reklamê w mediach.
Nowa oferta zast±pi Moich Bliskich i DSS?
Nie. Uwa¿nie przygl±damy siê cyklowi ¿ycia naszych dotychczasowych produktów i w miarê potrzeby bêdziemy poddawaæ je liftingowi. Ale zawsze te¿ bêdziemy rozgl±daæ siê za mo¿liwo¶ci± poszerzenia naszej oferty. Z zastrze¿eniem, ¿e nowy produkt nie odbierze warto¶ci dodanej, któr± ju¿ uda³o nam siê wypracowaæ.
Moi Bliscy s± takim flagowym produktem 4Life Direct?
Tak. Sk±d wiemy, ¿e to dobry produkt? Poniewa¿ wci±¿ pozyskujemy nowych klientów, którzy w dodatku sami siê do nas zg³aszaj±. Gdyby to nie by³ dobry produkt, klienci ju¿ dawno powiedzieliby mu „nie”. Paradoksalnie ciesz± nas roszczenia o wyp³atê ¶wiadczenia, poniewa¿ reguluj±c je, wype³niamy dan± naszym klientom obietnicê. Wywi±zujemy siê z umowy. Dlatego decyduj±c siê na wprowadzenie nowego produktu przede wszystkim upewnimy siê, ¿e nie odbierze on warto¶ci dodanej, któr± zawdziêczamy Moim Bliskim. A ostatnio równie¿ DSS. Ale bêdziemy tak¿e wci±¿ poszukiwaæ nowych produktów.
T³umaczenie: Piotr Siekañski