X
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.
Poleć znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artykuł forum poleć artykuł znajomemu A A A

Innowacyjny produkt ubezpieczeniowy nie gwarantuje sukcesu

2012-02-28 09:18 wtorek
Francois Marais 4Life Direct
4Life Direct zrealizował założenia sprzedażowe, przyjęte wraz z wejściem na polski rynek?
Były miesiące, w których byliśmy pozytywnie zaskoczeni wynikiem sprzedażowym, takie, gdy uznawaliśmy, że przychody są zadowalające i takie, w których obserwowaliśmy spadek. Ta fluktuacja uzależniona jest od emisji reklam. Te z kolei są w Polsce horrendalnie drogie.

A stan sprzedaży na dziś?
Jesteśmy na dobrej drodze. Niewiele rozminęliśmy się z zakładanym celem. Wciąż nie mogę powiedzieć, że jesteśmy najlepsi, ale też nie można mówić o tym, że nam „nie poszło”. Osiągamy wyniki powyżej zakładanej stopy zwrotu. To w znacznym stopniu zasługa naszych aktuariuszy, którzy znakomicie oszacowali ryzyko. Uważnie przyglądamy się ich prognozom, decydując o wydatkach. Muszą się przecież bilansować z przychodami. Podsumowując mogę powiedzieć, że mamy ten komfort, iż jesteśmy trochę dalej, niż planowaliśmy. Satysfakcjonuje nas to, a ponieważ skoncentrowani jesteśmy na każdym najdrobniejszym aspekcie dotyczącym naszej działalności, uważnie zarządzając naszym biznesem, przewiduję, że ten wzrostowy trend będzie się utrzymywał również w przyszłości.

Ilu klientów kupiło ubezpieczenie Moi Bliscy?
Powtarzam, że jeśli chodzi o sprzedaż jesteśmy na właściwej drodze, dokładnie tam, gdzie chcieliśmy być.

Nie poda Pan żadnych liczb?
Kiedy nasza firma rozpoczynała działalność w różnych częściach świata byliśmy bardzo skoncentrowani na liczbach, wyczuleni na ilość. Ponieważ konkurencja przygląda się tego rodzaju danym, ich ogłoszenie może stanowić dla nas niepotrzebne ryzyko. Przyjęliśmy więc zasadę, że nie ujawniamy liczby posiadanych klientów. Mogę tylko powiedzieć – w tej chwili, w tym momencie – że wyprzedzamy nasze przewidywania, jeśli chodzi o cele finansowe. I to jest dla nas sytuacja komfortowa. Mamy wystarczająco dużo, by nasz biznes mógł swobodnie się rozwijać i osiągać sukcesy. Sukces jest relatywny, ale uważamy, że niezależnie od zakładanej liczby klientów i tak już go odnieśliśmy. To jest biznes, który odniósł sukces.

4Life Direct chce poprzestać na dotychczasowych osiągnięciach?
Nie ma wątpliwości, że będziemy kontynuować rozwój naszej działalności w Polsce w sposób organiczny. To wspaniały kraj, bardzo silnie umocowany w Unii Europejskiej. Dostrzegamy w nim dla siebie wiele szans i możliwości. Skupiamy się na systematycznym rozwoju 4Life Direct i budowaniu naszej pozycji w oparciu o pozytywny odzew, z jakim spotkały się oferowane przez nas produkty. Chcemy stworzyć silną, stabilną firmę – dochodowy interes, do którego nie trzeba będzie dokładać. Nie zależy nam na spektakularnych osiągnięciach, gwałtownym rozwoju, dlatego nie realizujemy wielkich kampanii PR. Wraz ze wzmożoną rozbudową przedsiębiorstwa dochodzą inne, spore problemy. Staramy się więc rozwijać firmę niespiesznie, organicznie.

Oprócz polisy Moi Bliscy oraz Dziennego Świadczenia Szpitalnego 4Life Direct wprowadzi do sprzedaży nowe produkty?
W miarę realizacji założeń rozwojowych firmy analizujemy, oczywiście, potrzeby naszych klientów. Sprawdzamy zapotrzebowanie na inne produkty, o które moglibyśmy poszerzyć naszą ofertę. To dla nas ważne, by móc je zagwarantować przede wszystkim naszym dotychczasowym klientom.

Można się wkrótce spodziewać jakiejś nowości?
W teorii produkt jest czymś, o czym mówimy na każdym spotkaniu zarządu. Rozważamy to, czy możemy zaoferować klientowi wartość dodaną, sprawdzamy też, czy będzie to dla nas dochodowe, czy ma przed sobą przyszłość i przyniesie nam korzyści, zapewniając zarazem unikatowość. Obecnie pracujemy nad dwoma produktami, ale szczegóły mogą stanowić informację dla konkurencji, więc nie będziemy o nich opowiadać, dopóki nie będzie to absolutnie konieczne. W pierwszej kolejności i tak będzie to oferta dla dotychczasowych klientów. Dopiero później zdecydujemy się na reklamę w mediach.

Nowa oferta zastąpi Moich Bliskich i DSS?
Nie. Uważnie przyglądamy się cyklowi życia naszych dotychczasowych produktów i w miarę potrzeby będziemy poddawać je liftingowi. Ale zawsze też będziemy rozglądać się za możliwością poszerzenia naszej oferty. Z zastrzeżeniem, że nowy produkt nie odbierze wartości dodanej, którą już udało nam się wypracować.

Moi Bliscy są takim flagowym produktem 4Life Direct?
Tak. Skąd wiemy, że to dobry produkt? Ponieważ wciąż pozyskujemy nowych klientów, którzy w dodatku sami się do nas zgłaszają. Gdyby to nie był dobry produkt, klienci już dawno powiedzieliby mu „nie”. Paradoksalnie cieszą nas roszczenia o wypłatę świadczenia, ponieważ regulując je, wypełniamy daną naszym klientom obietnicę. Wywiązujemy się z umowy. Dlatego decydując się na wprowadzenie nowego produktu przede wszystkim upewnimy się, że nie odbierze on wartości dodanej, którą zawdzięczamy Moim Bliskim. A ostatnio również DSS. Ale będziemy także wciąż poszukiwać nowych produktów.

Tłumaczenie: Piotr Siekański
« powrót do działu: Wiadomości
« zapisz się na Newsletter
Wpisz szukane słowo
Losowy termin:
Fundusz obligacji - Fundusze inwestycyjne inwestujące w papiery ... więcej»
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na życie, zdrowotne, nieruchomości, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiębiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na życie. Zamów ubezpieczenie na życie, Korzyści z ubezpieczenia na życie, Ceny ubezpieczeń na życie, Czym jest ubezpieczenie na życie? Oblicz składkę ubezpieczenia na życie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeń Ochronnych - zabezpiecz Twoje życie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeń Oszczędnościowych - oszczędzaj na emeryturę.Na co zwrócić uwagę wybierając polisę na życie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomości u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wypełnij formularz, oblicz składkę i kup polisę. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz składkę ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dają Ci komfort spokojnych i bezpiecznych wojaży po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podróży online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisę turystyczną online. Ubezpieczenia na wakacje - podróżne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisę turystycznš online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.