Z
Ireneuszem Florczykiem i
Andrzejem Wieteską, wspólnikami firmy
Iryda Innowacje Sp.J. rozmawiamy o roli i znaczeniu systemów CRM w działalności firm i agentów ubezpieczeniowych.
Jaką rolę systemy CRM pełnią w zarządzaniu relacjami z klientem branży ubezpieczeniowej?
Dziś rynek pośrednictwa ubezpieczeniowego dynamicznie się rozwija. Agentowi już nie wystarczy informacja o dacie zawarcia polisy i ostatniej składce. Przewagę na rynku zdobywają ci agenci, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klienta. Systemy CRM zapewniają możliwość spojrzenia na ubezpieczenia oczami klienta, pozwalają lepiej zrozumieć jego potrzeby w pełnym zakresie: od majątku, przez biznes, emeryturę, wreszcie życie – klienta i jego rodziny.
Właściwe zaspokajanie tak szerokiego spektrum potrzeb klienta wymaga również zespołu dobrze zarządzanych doradców. I taką rolę spełniają właściwie wdrożone systemy CRM: z jednej strony wspierają zarządzanie relacjami z klientem, a z drugiej zarządzanie zespołem.
.jpg)
Co wyróżnia ofertę Irydy, a więc produkt, jakim jest agentCRM, od innych systemów tego rodzaju?
Oferta Irydy to bardziej innowacyjna wielowymiarowa usługa, niż produkt. Od strony funkcjonalnej agentCRM jest oparty na szeroko stosowanych w świecie technikach, takich jak: lej sprzedażowy, zarządzanie projektami, zarządzanie procesem, plan następnego kontaktu i pulpit menadżerski. To tylko wymaga skutecznego wdrożenia.
Od strony technicznej innowacyjne jest to, że agentCRM jest udostępniany w formie intuicyjnego i łatwego w obsłudze serwisu internetowego. Agent nie martwi się o instalacje i administrowanie systemem, czy też o bezpieczeństwo swoich danych. Nie potrzebuje do tego żadnego informatyka.
Czy system CRM dla branży ubezpieczeń charakteryzuje jakaś specyfika?
Każda branża ma swoją specyfikę. W ubezpieczeniach, inaczej niż w innych branżach, przebiega proces zdobywania rekomendacji – prospektów. Różny jest też proces obsługi potencjalnego klienta. Agencje nie zawsze mają świadomość, że ich działania to specyficzne dla branży kampanie marketingowo-informacyjne lub indywidualne projekty np. w działaniach tzw. cross-sellingu i up-sellingu. Efekt przynosi dostosowanie tych technik nie tylko do specyfiki ubezpieczeń, ale także do indywidualnego pomysłu na biznes każdej agencji.
Iryda ma doświadczenie w zakresie ubezpieczeń, pozwalające dostosować system CRM do wymogów branży?
Posiadamy wieloletnie doświadczenia w doradztwie, wdrożeniach, budowie i administrowaniu systemami największych graczy na polskim rynku ubezpieczeń. Dziś te doświadczenia oferujemy w formie dostępnej cenowo, nawet dla najmniejszych agencji ubezpieczeniowych. Posiadane doświadczenia zostały przełożone na tzw. referencyjne modele procesów, które „przyłożone” do działań agencji wskazują na obszary, w których możliwa jest ich optymalizacja skutecznie przyczyniająca się do poprawienia wyników.
Jaka jest procedura wdrażania systemu agentCRM w instytucji finansowej?
Kluczem do sukcesu jest stosowanie sprawdzonych i świadomie wykonywanych działań wdrożeniowych. Nasze wdrożenia to indywidualna ścieżka dopasowana do wielkości i specyfiki agencji. Niemal zawsze wykonujemy analizę potrzeb biznesowych, na podstawie której dokonujemy indywidualnej konfiguracji systemu – w zakresie produktów i uprawnień użytkowników, migracji danych. Nasi klienci płacą nam za te usługi dopiero, gdy zauważą korzyści, po tzw. okresie próbnym, kiedy podejmują decyzję o zakupie rozwiązania.
Oferowany przez Irydę system CRM jest modyfikowany zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami danej firmy, czy składa się z niezmiennych, stałych modułów, wdrażanych w ramach systemu agentCRM?
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie. Liczba i wybór wdrażanych modułów zależy od „pomysłu na biznes”, jaki realizuje agencja i ten pomysł staramy się opisać w wynikach analizy potrzeb biznesowych, która jest podstawą do indywidualnej konfiguracji systemu. Wyniki analizy wskazują również na to, które moduły powinny zostać wdrożone i w jaki sposób powinny być używane. Nie wykluczamy również wykonywania modyfikacji standardowej funkcjonalności w celu dostosowania jej do indywidualnych potrzeb klienta.