Odpowied¼ do komentarza:
OC samochodu - obs³uga agenta - podej¶cie Allianz do Klienta
Droga Nieznajoma, jestem autorem powy¿szego wpisu. Odpowiedz mi, czy id±c do sklepu i kupuj±c chleb czytasz ustawê o VAT? Z pewno¶ci± nie, a przecie¿ p³acisz go, bo zawarty jest w cenie. Zaznaczam, ¿e nie korzysta³em z us³ug tzw. direct, tylko mia³em od lat swojego agenta, który jak z pewno¶ci± wiesz dostaje prowizje nawet je¶li po prostu przed³u¿am polisê na podstawie druków, które do mnie przychodz± poczt± bezpo¶rednio z allianz. Poniewa¿ prowizja jest wy¿sza, gdy podpisujê polisê u agenta, przez lata szed³em na rêkê mojemu agentowi. W moim przekonaniu nie jest uczciwe przemilczanie informacji istotnych dla klienta, jak siê domy¶lam w przekonaniu, wie, lub czyta³ ustawê, to nie zap³aci, nie wie, nie doczyta³ - zap³aci. Oczywi¶cie ustawê przeczyta³em dopiero, gdy zaczêto mnie ¶cigaæ, ale nie jest moim obowi±zkiem czytaæ wszystkie ustawy. A co Droga Nieznajoma zrobisz u lekarza? Gdy ciê¿ko zachorujesz, rozpoczniesz studia medyczne, czy zaufasz specjali¶cie, który siê na tym zna i bierze za tê wiedzê od Ciebie pieni±dze? W moim przypadku agent dzwoni³ do mnie z pytaniem czy przed³u¿am umowê, a ja go poinformowa³em, ¿e samochód ju¿ dawno sprzeda³em. Wówczas agent (moim zdaniem uczciwy agent powinien siê tak zachowaæ... inaczej ja siê tak zachowujê wobec moich klientów) powinien mnie poinformowaæ co powinienem zrobiæ, albo przynajmniej upewniæ siê czy to zrobi³em. Tymczasem, gdy agent us³ysza³, ¿e nie przed³u¿am umowy zakoñczy³ rozmowê. Kolejn± rzecz±, o któr± mam pretensje jest brak informacji ze strony allianz, o tym, ¿e nie op³aci³em polisy. Dlaczego pierwszy telefon mia³em po ponad pó³ roku? Mo¿na by³o za³atwiæ sprawê po 2 tygodniach. Choæby zadzwoniæ z pytaniem, dlaczego nie op³aci³em polisy? Czy co¶ siê sta³o? Czy zapomnia³em, czy umar³em? To jest tzw. "miêkka windykacja". Pracowa³em w banku i zajmowa³em siê kredytami hipotecznymi, gdy kto¶ spó¼nia³ siê z rat± najpierw dzwonili¶my, by zapytaæ z czego to wynika, przypomnieæ i poinformowaæ o ewentualnych konsekwencjach. Ja pracowa³em w uczciwym banku z zasadami i kultur± pracy. Zapewne z³odzieje z allianz przyczaili by siê przez kilka miesiêcy a potem zawiesili na klamce informacjê o licytacji komorniczej. Moim zdaniem to, co wobec mnie zaprezentowa³ allianz to po prostu ¶wiñskie zachowanie, a szczególnie, gdy przypomnê sobie ilu klientów (za darmo) im poleci³em i ile sam zostawi³em u nich pieniêdzy przez kilka lat (ubezpiecza³em 2 samochody, dom i mieszkanie). Kiedy¶ Droga Nieznajoma znajdziesz siê w podobnej sytuacji co ja, ale w dziedzinie, z której nie jeste¶ mocna, i z której nie czyta³a¶ ustawy, a wtedy przyznasz mi racjê.