Co się dzieje potem?
Wszystkie formalności zostały dopełnione w terminie. Wydaje się, że nic już nie może stanąć na przeszkodzie w transferze Twoich środków z jednego OFE do drugiego.
Nowy fundusz zgłasza Twoją umowę do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Niestety jeśli ze względu na różnicę w danych zarejestrowanych z umowy z poprzednim OFE, ZUS nie jest w stanie odnaleźć Cię w Centralnym Rejestrze Członków OFE - umowa jest odrzucana.
Jak to naprawić?
W takiej sytuacji powinieneś otrzymać od nowego OFE korespondencję informującą o odrzuceniu umowy.
Wówczas jak najszybciej skontaktuj się z dotychczasowym funduszem w celu zaktualizowania danych.
W tym miejscu warto zwrócić uwagę, że dyspozycje zmiany danych w przypadku OFE muszą być składane pisemnie. Niektóre fundusze wymagają w tej kwestii konkretnego formularza, inne są bardziej liberalne i przyjmują także inną formę - pod warunkiem, że treść dyspozycji będzie jednoznaczna i zrozumiała.
Fakt zmiany danych w dotychczasowym OFE należy zgłosić do nowego funduszu.
Umowa zostanie ponownie zgłoszona do ZUS i jeżeli wszystko odbędzie się w terminie, do transferu dojdzie w czasie bieżącej sesji. W innym przypadku środki powędrują do nowego funduszu emerytalnego dopiero podczas kolejnej sesji transferowej.
Dane w OFE muszą być aktualne
Każda zmiana danych osobowych powinna być niezwłocznie zgłaszana, zarówno do OFE, jak i do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Niezgodność w zakresie danych osobowych może doprowadzić nie tylko do kłopotów ze zmianą funduszu, ale także z rejestracją członkostwa podczas pierwszego wyboru OFE, z przekazywaniem składek przez ZUS do funduszu emerytalnego i wreszcie, w przypadku danych adresowych, z kontaktem z OFE.
AP