W trakcie sezonu wakacyjnego turyści podróżujący liniami lotniczymi bardzo często potrzebują wsparcia w sytuacjach takich jak zagubienie bagażu, czy opóźnienie lotu. Pomoc w razie takich utrudnień zapewniają pasażerom firmy assistance, obsługujące ubezpieczenia podróżne, dystrybuowane m.in. wraz z biletami lotniczymi. Jakie świadczenia realizowane są w ramach tych polis?
Ubezpieczenia skierowane do podróżujących drogą lotniczą dotyczą zwykle przypadków utraty, uszkodzenia, ewentualnie opóźnienia bagażu. W takich sytuacjach polisa zapewnia zwrot kosztów zakupu niezbędnej odzieży lub środków higienicznych. W ubezpieczeniach tego typu określony jest zawsze minimalny czas opóźnienia, po którym pasażerowi przysługuje pomoc. Klientom linii lotniczych oferowane są również ubezpieczenia od odwołania lub opóźnienia lotu – zarówno z winy przewoźnika, jak i z innych przyczyn – np. nagłej choroby ubezpieczonego. Turyści, wykupując bilet lotniczy, często mogą również zapewnić sobie ubezpieczenie kosztów leczenia i NNW.
W przypadku zagubienia bagażu turysty, do zadań firmy assistance należy pomoc w jego poszukiwaniu. Utrzymuje ona stały kontakt z liniami lotniczymi. Przekazuje klientom bieżące informacje o lokalizacji bagażu i terminie jego zwrotu. Organizuje również jego doręczenie ubezpieczonemu, jeśli nie zrobi tego przewoźnik. Kolejnym popularnym świadczeniem assistance skierowanym do podróżujących drogą powietrzną jest organizacja pobytu w hotelu w przypadku odwołania czy opóźnienia połączenia – również w razie gdy nie zapewniają tego linie lotnicze.
Sonia Kostyszyn
Manager Działu Operacyjnego
Inter Partner Assistance Polska SA