Firma Mondial Assistance zebrała ponad 9 mln PLN składek ze sprzedaży polis dla podróżnych w sezonie turystycznym. Największy wzrost wygenerował direct.
Prognozy były dramatyczne. Z badaniu Urlopy 2009 przeprowadzonego przez Mondial Assistance w lutym br. wynikało, że 38% turystów, którzy w ubiegłym roku wyjechali na zagraniczne wakacje, w tym roku zrezygnuje z urlopu. Co 3. planujący wakacje zamierzał spędzić je w kraju.
-
Aktywizacja turystów nastąpiła pod koniec drugiego kwartału. – powiedziała Joanna Wójcik, Project Manager w Traveltainment Polska –
Wzrost zapytań i rezerwacji zaobserwowaliśmy już w maju br. Najwięcej wycieczek wykupiono w lipcu i czerwcu. 94% z nich stanowiły oferty last minute.
4 z 5 polis turystycznych sprzedanych przez Mondial Assistance zostały rozprowadzone przez touroperatorów. W porównaniu do 2008 r. liczba ubezpieczeń sprzedanych w tym kanale wzrosła o 4%. Zmniejszyła się natomiast o 18% średnia cena polisy.
-
Polacy oszczędzają nie tylko na dobrach luksusowych. Ograniczają także inne wydatki, w tym także te związane z ubezpieczeniem. Wyraźną tendencją w tym roku była rezygnacja z dodatkowych ryzyk. Dzięki temu cena polisy zmalała, ale ograniczeniu uległ też zakres ochrony. Popularność bardziej rozbudowanych wariantów ubezpieczeń spadła o ¼ w porównaniu do ubiegłego roku. – powiedział Robert Drozd, kierownik ds. rozwoju rynku w Mondial Assistance.
Najprężniej rozwijającym się kanałem dystrybucji była sprzedaż direct poprzez stronę internetową Elvia.pl. Wygenerowała ona ponad dwukrotny wzrost przypisu składki w stosunku do poprzedniego roku. O blisko 30% zwiększyła się ilość polis turystycznych wykupionych w szczycie sezonu.
-
Rosnąca popularność polis turystycznych w Internecie jest związana z rosnącą popularnością tego kanału dystrybucji. Polacy coraz częściej kupują ubezpieczenia w szybszy i wygodniejszy sposób niż wizyta u agenta ubezpieczeniowego. Mają też coraz większe zaufanie do ubezpieczycieli oferujących swoje produkty w Internecie. – tłumaczy Robert Drozd.
W porównaniu do ubiegłego roku Centrum Operacyjne Mondial Assistance zanotowało nieznaczny spadek ilości zdarzeń – z 7.183 w czasie ubiegłorocznego szczytu sezonu do 7.028 w 2009 r. Od kilku lat krajem, w którym dochodzi do największej ilość wypadków wśród Polaków są Niemcy. W tym roku w statystykach Mondial Assistance zanotowano także znaczący wzrost próśb o pomoc od turystów przebywających w Bułgarii, Chorwacji i Włoszech. Spadła natomiast ilość interwencji w Egipcie, Grecji i Stanach Zjednoczonych.
Zdecydowana większość telefonów do Centrum Operacyjnego (87%) wiązała się z organizacją wizyty lekarskiej. W co 20. przypadku konieczne było zorganizowanie transportu medycznego.
W 2009 r. Mondial Assistance planuje zebrać 9,031 mln PLN ze sprzedaży ubezpieczeń turystycznych. Największy udział będą miały polisy rozprowadzone przez biura podróży. Plan finansowy na 2010 r. zakłada wzrost przypisu składki o 13% do 10.211.000 PLN ze sprzedaży polis ubezpieczeniowych. Nadal najdynamiczniej będzie rozwijała się sprzedaż direct.
źródło: inormacja prasowa, Mondial Assistance, Ubezpieczeniowa