Sieci prywatnych placówek służby zdrowia etap konkurowania z ubezpieczycielami mają już za sobą. Dziś coraz częściej oprócz lub zamiast abonamentów przychodnie proponują indywidualnym klientom wykupienie ubezpieczenia .
Część sieci przychodni w ogóle zrezygnowała ze sprzedaży abonamentów osobom prywatnym. Produkt ten pozostał tylko w ofercie dla klientów korporacyjnych. Pacjentom, którym pracodawca nie wykupił takich świadczeń, sieci przychodni proponują przede wszystkim ubezpieczenia. Tam, gdzie indywidualni klienci mają do wyboru oba rodzaje produktów, zwykle taniej jest sięgnąć po polisę.
Centrum Medyczne Damiana przygotowało rozmaite pakiety dla korporacji. Nie ma natomiast abonamentów dla indywidualnych klientów. Pacjentom, którym nie odpowiada sięganie do portfela przy każdej wizycie u lekarza, firma proponuje wykupienie ubezpieczenia Vision w towarzystwie Inter Polska. Z formalnego punktu widzenia abonamentów dla klientów indywidualnych nie ma też Medicover. Firma proponuje za
to wykupienie ubezpieczenia medycznego w powiązanej z nią spółce Medicover Försäkrings AB.
Lux-Med przygotował dwa pakiety dla klientów indywidualnych (mniej rozbudowany kosztuje 3000 zł rocznie), ale jednocześnie zachęca do zakupu polis Inter Risk (dawniej Cigna STU), PZU Życie i Ergo Hestii. Dla klienta, któremu zależy na pakietowym dostępie tylko do podstawowych usług tej sieci, będzie to tańsze rozwiązanie. Kupno polisy Inter Risk proponuje także Enel-Med. Umiarkowaną ceną wyróżniają się abonamenty proponowane przez dwie sieci. Centrum Medyczne LIM sprzedaje klientom indywidualnym trzy typy abonamentów; za najprostszy trzeba zapłacić 1200 zł rocznie. A korzystanie z podstawowego pakietu usług w firmie Swissmed kosztuje 110 zł miesięcznie, jednak już każda kolejna osoba objęta tą samą umową (np. członek rodziny) płaci 70 zł miesięcznie.
Źródło: Rzeczpospolita
JT