X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.
Poleæ znajomemu| Forum
drukuj forum pole� artyku� znajomemu A A A

Assistance potrzebne od zaraz

2014-02-11 14:33 wtorek
Po raz trzeci opublikowano wyniki badania "Rynek us³ug assistance widziany oczami klientów" zrealizowanego na zlecenie Mondial Assistance. Z roku na rok coraz wiêcej osób ma potrzebê skorzystania z assistance.

Celem przeprowadzonego badania by³ monitoring potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych us³ug przez klientów, okre¶lono najbardziej po¿±dane rodzaje. Zbadano, czy do³±czenie assistance do produktu finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym.

Coraz wiêcej osób potrzebuje
Badanie przynios³o dosyæ istotne zmiany w ¶wiadomo¶ci i odbiorze us³ug assistance w 2013 roku. 80 proc. respondentów widzi potrzebê korzystania z assistance, wobec 60 proc. w 2011 roku. Najczê¶ciej z us³ug assistance korzystaj± osoby w wieku 30 – 39 lat, z wykszta³ceniem wy¿szym, mieszkaj±ce w du¿ych miastach licz±cych 200 tysiêcy i wiêcej mieszkañców. Ze wzglêdu na profesjê i status zawodowy, s± to pracownicy biurowi i osoby na stanowiskach kierowniczych, w³a¶ciciele firm, wysoko wykwalifikowani specjali¶ci.

Drugi rok z rzêdu skorzysta³o ponad milion osób
W 2013 roku liczba interwencji assistance wynios³a ponad 1,12 mln. Polacy najczê¶ciej korzystali z pomocy dla auta, w podró¿ach zagranicznych, z assistance domowego i medycznego.

- Mo¿emy ¶mia³o powiedzieæ, ¿e te us³ugi trafi³y ju¿ pod strzechy i do tego zd±¿y³y siê zadomowiæ. Patrz±c na popularno¶æ poszczególnych rodzajów us³ug pomocowych, mo¿emy mówiæ o dominacji assistance samochodowego, które zna najwiêcej Polaków. Jest ono rynkowym standardem dostêpnym w ramach ubezpieczeñ komunikacyjnych. Klienci uwa¿aj±, ¿e te us³ugi im siê po prostu nale¿± w pakiecie z OC czy AC – wyniki badania komentuje Tomasz Fr±czek, prezes zarz±du Mondial Assistance.

W ubezpieczeniach wiêcej, w bankach mniej
W porównaniu do ubieg³ego roku znacznie wzrós³ odsetek osób, które skorzysta³y z us³ug assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych (z 75 proc. do 97 proc.). Widoczne s± tu efekty bardzo intensywnej komunikacji us³ug pomocowych dodawanych do ubezpieczeñ. Posiadacze produktów bankowych czê¶ciej wskazywali, ¿e nie wiedz±, czy w ramach bankowego produktu maj± us³ugi assistance, dlatego te¿ spad³ odsetek osób, które skorzysta³y z assistance w ramach produktów bankowych.

- Badania wskazuj±, ¿e assistance jest produktem lojalizuj±cym, docenianym przez klientów w bankach nawet bardziej ni¿ u ubezpieczycieli. A¿ 68 proc. u¿ytkowników us³ug assistance posiadaj±cych je w ramach us³ug bankowych uwa¿a, ¿e takie dodatki podnosz± atrakcyjno¶æ produktów, którym towarzysz±. To, nad czym powinny mocniej pracowaæ banki i firmy assistance, to budowanie ¶wiadomo¶ci w¶ród klientów – mówi Tomasz Fr±czek.

Coraz istotniejsze assistance domowe
Obserwujemy sta³y wzrostowy trend je¶li chodzi o assistance domowe (wzrost 1 proc. w stosunku do 2012 roku, ale a¿ o 7 proc. w stosunku do 2011). Co wiêcej, ten rodzaj us³ug zyskuje na znaczeniu u mê¿czyzn (z 28 proc. do 36 proc.). Mo¿e to oznaczaæ, ¿e coraz wiêcej z nich zamiast samemu dokonywaæ drobnych napraw lub szukaæ hydraulika czy elektryka, woli skorzystaæ z polisy assistance, bardzo czêsto posiadanej w rachunku oszczêdno¶ciowo-rozliczeniowym lub do³±czonej do ubezpieczenia domu czy mieszkania.

- Postrzeganie warto¶ci poszczególnych us³ug assistance istotnie ró¿ni siê ze wzglêdu na p³eæ. To mê¿czy¼ni s± bardziej zainteresowani tymi us³ugami, równie¿ oni s± g³ównymi u¿ytkownikami. Najprawdopodobniej wynika to z faktu „maskulinizacji assistance” – w odbiorze kobiet te us³ugi wydaj± siê byæ adresowane przede wszystkim do mê¿czyzn. Chocia¿ intuicja podpowiada, ¿e pomoc hydraulika czy elektryka mo¿e mieæ wiêksz± warto¶æ dla kobiet, badanie pokazuje, ¿e to mê¿czy¼ni s± ni± bardziej zainteresowani – dodaje Tomasz Fr±czek. 

¬ród³o: Mondial Assistance
« powr�t do dzia�u: Wiadomo¶ci
« zapisz si� na Newsletter
Wpisz szukane s³owo
Losowy termin:
Ochrona ubezpieczeniowa - zobowi±zanie zak³adu ubezpieczeniowego do wyp³aty ... wiêcej»
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na ¿ycie, zdrowotne, nieruchomo¶ci, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiêbiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na ¿ycie. Zamów ubezpieczenie na ¿ycie, Korzy¶ci z ubezpieczenia na ¿ycie, Ceny ubezpieczeñ na ¿ycie, Czym jest ubezpieczenie na ¿ycie? Oblicz sk³adk± ubezpieczenia na ¿ycie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeñ Ochronnych - zabezpiecz Twoje ¿ycie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeñ Oszczêdno¶ciowych - oszczêdzaj na emeryturê. Na co zwróciæ uwagê wybieraj±c polisê na ¿ycie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomo¶ci u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wype³nij formularz, oblicz sk³adkê i kup polisê. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz sk³adkê ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dajê Ci komfort spokojnych i bezpiecznych woja¿y po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podró¿y online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - podró¿ne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawd¼ ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.