X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.
Poleæ znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artyku� forum pole� artyku� znajomemu A A A

Aviva utrzymuje poziom sk³adki z regularnych polis na ¿ycie i zwiêksza udzia³ w rynku maj±tkowym

2010-03-05 08:18 pi±tek
Silna pozycja finansowa grupy Aviva w Polsce
  • utrzymanie przypisu w kluczowej linii biznesowej – ubezpieczeniach na ¿ycie ze sk³adk± regularn± – w warunkach spowolnienia gospodarczego
  • dyscyplina kosztowa
  • wy¿sza zyskowno¶æ

Realizacja strategii grupy Aviva
  • wzmocnienie pozycji na rynku ubezpieczeñ maj±tkowych
  • inwestycje w rozwój – nowe kana³y dystrybucji (direct, spó³ki bancassurance z BZ WBK)
  • sukces marki Aviva w Polsce
  • poprawa poziomu satysfakcji klientów

Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce:

W 2009 rok wkraczali¶my w warunkach niepewno¶ci co do skali spowolnienia gospodarczego w Polsce i bessy na rynkach finansowych. Trudno by³o przewidzieæ, jak w tej sytuacji zachowaj± siê klienci korzystaj±cy ubezpieczeñ i inwestycji. Nie przeszkodzi³o nam to w utrzymaniu poziom przypisu w najwa¿niejszej linii biznesowej – ubezpieczeniach na ¿ycie ze sk³adk± regularn±, co jest sukcesem w tych warunkach. Zwiêkszyli¶my udzia³ w rynku ubezpieczeñ maj±tkowych mimo bardzo du¿ej konkurencji. Utrzymali¶my przy tym dyscyplinê kosztow± i poprawili¶my zyskowno¶æ. Z my¶l± o przysz³o¶ci kontynuowali¶my inwestycje w platformê direct i spó³ki bancassurance z BZ WBK. Osi±gnêli¶my doskona³y wynik znajomo¶ci marki Aviva. Zwiêkszyli¶my te¿ poziom satysfakcji klientów, na co mia³y wp³yw szybsza wyp³ata ¶wiadczeñ, usprawnienie obs³ugi i profesjonalizm naszych doradców ubezpieczeniowych.

***
W 2009 roku Aviva Towarzystwo Ubezpieczeñ na ¯ycie wyp³aci³o klientom ponad 165 mln z³ z tytu³u ¶wiadczeñ. Wyp³at z ubezpieczeñ indywidualnych i grupowych by³o w sumie ponad 47 tys. – ka¿da z nich to wymierna pomoc w trudnych sytuacjach ¿yciowych. Najwy¿sza wyp³ata z indywidualnego ubezpieczenia na ¿ycie w 2009 roku wynios³a 600 tys. z³, za¶ z ubezpieczenia grupowego blisko 470 tys. z³. Przeciêtny czas rozpatrywania roszczeñ zosta³ skrócony o 30 proc. Dotrzymujemy obietnic, jakimi dla naszych klientów s± polisy ubezpieczeniowe. Skrócenie czasu rozpatrywania roszczeñ to korzy¶æ z integracji dzia³ów obs³uguj±cych klientów grupy, co zrobili¶my przed wprowadzeniem marki Aviva – podkre¶la Maciej Jankowski.

Ni¿sza sk³adka brutto w porównaniu z rokiem poprzednim jest przede wszystkim efektem wycofania siê z oferowania polisolokat z dniem 1 sierpnia 2008 roku. Przyczyn± tej decyzji by³a znikoma rentowno¶æ tych produktów dla ubezpieczyciela i ryzyko kredytowe. Podobnie jak ca³a bran¿a, równie¿ Aviva odnotowa³a ni¿sz± sprzeda¿ ubezpieczeñ ze sk³adk± jednorazow± o charakterze inwestycyjnym.

Podstaw± portfela Aviva TUn¯ s± indywidualne i grupowe ubezpieczenia ze sk³adk± regularn±, uzupe³nione o element d³ugoterminowego inwestowania. W tym kluczowym segmencie zebrali¶my sk³adkê na poziomie zbli¿onym do tego z roku 2008. Dziêki kontroli kosztów i wy¿szym dochodom z dzia³alno¶ci lokacyjnej osi±gnêli¶my wy¿szy zysk ni¿ w roku poprzednim – podkre¶la Maciej Jankowski.

W 2010 roku Towarzystwo koncentruje siê na sprzeda¿y swoich podstawowych produktów – ubezpieczenia na ¿ycie Nowa Perspektywa z opcjami zdrowotnymi i wypadkowymi dla ca³ej rodziny, ubezpieczeñ grupowych z szerokim zakresem umów dodatkowych i programów umo¿liwiaj±cych regularne oszczêdzanie. Liczymy na rozwój produktów trzeciofilarowych, bo spo³eczeñstwo coraz lepiej u¶wiadamia sobie potrzebê gromadzenia kapita³u na dodatkow± emeryturê – mówi Maciej Jankowski.

Wyniki Aviva Towarzystwa Ubezpieczeñ na ¯ycie SA:

Pozycja rok 2008 (tys. z³) rok 2009 (tys. z³)
Sk³adka przypisana brutto 3 993 935 1 666 055
Przychody z lokat 821 968 831 045
Koszty dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej 340 413 339 493
Wynik techniczny 429 566 467 527
Wynik finansowy brutto 466 053 548 426
Wynik finansowy netto 397 350 461 917
Lokaty 12 397 876 12 587 980

Pe³ny obraz pozycji grupy Aviva na rynku ubezpieczeñ na ¿ycie daje ³±czna analiza wyników Aviva TUn¯ i BZ WBK-Aviva TUn¯ – spó³ki utworzonej wspólnie z Bankiem Zachodnim WBK, która w 2009 roku zebra³a 169,9 mln z³ sk³adki brutto.

***
W 2009 roku Aviva Towarzystwo Ubezpieczeñ Ogólnych SA wyp³aci³o klientom 85 mln z³ odszkodowañ i ¶wiadczeñ.

Towarzystwo zebra³o wy¿sz± sk³adkê ni¿ w 2008 roku, zwiêkszaj±c udzia³ w rynku ubezpieczeñ maj±tkowych. Sprzeda¿ ubezpieczeñ dla klientów indywidualnych (z wy³±czeniem bancassurance) wzros³a o 25 proc., w tym ubezpieczeñ mieszkaniowych o 40 proc. Sprzeda¿ ubezpieczeñ dla klientów korporacyjnych wzros³a o 25 proc. rok do roku. Umocnili¶my nasz± pozycjê jako godny zaufania ubezpieczyciel podmiotów gospodarczych, co cieszy w sytuacji du¿ej konkurencji w tym segmencie i spowolnienia gospodarczego – mówi prezes Maciej Jankowski.

Sk³adka z ubezpieczeñ komunikacyjnych w 2009 roku wynios³a 86,5 mln z³ wobec 51 mln z³ w roku poprzednim. Nasi klienci znacznie czê¶ciej ni¿ przeciêtnie na rynku kupuj± nie tylko obowi±zkowe OC, ale równie¿ AC i inne ubezpieczenia dodatkowe. Pakiet ubezpieczeñ wybiera ok. 35 proc. naszych klientów, podczas gdy ¶rednia w bran¿y to 20-25 proc. – podkre¶la Maciej Jankowski. 

Ujemny wynik techniczny i finansowy wynika z nak³adów na rozwój platformy direct i ubezpieczeñ komunikacyjnych. To d³ugoterminowa inwestycja, która osi±ga rentowno¶æ po kilku latach. W ostatnich miesi±cach sprzeda¿ polis komunikacyjnych w systemie direct przekroczy³a plany. Niedawno wprowadzili¶my te¿ do sprzeda¿y przez internet ubezpieczenia turystyczne – wyja¶nia Maciej Jankowski.

Wyniki Aviva Towarzystwa Ubezpieczeñ Ogólnych SA:

Pozycja rok 2008 (tys. z³) rok 2009 (tys. z³)
Sk³adka przypisana brutto 193 161 201 491
Przychody z lokat 7 582 10 281
Koszty dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej 96 937 94 532
Wynik techniczny - 42 688 - 53 614
Wynik finansowy brutto - 35 250 - 42 080
Wynik finansowy netto - 35 357 - 37 345
Lokaty  168 690 203 424


Pe³ny obraz pozycji grupy Aviva w ubezpieczeniach maj±tkowych daje ³±czna analiza sk³adki brutto Aviva TUO i BZ WBK-Aviva TUO (99 mln z³).

W 2009 roku grupa z powodzeniem wprowadzi³a w Polsce markê Aviva.
Znajomo¶æ marki Aviva przesz³a nasze oczekiwania. Spontaniczna znajomo¶æ w styczniu 2010 roku, czyli po 7 miesi±cach dzia³añ rebrandingowych, wynios³a 32 proc w naszej grupie docelowej. Natomiast wspomagana znajomo¶æ marki osi±gnê³a 62 proc*. – mówi Dominika Kra¶ko-Bia³ek, wiceprezes grupy Aviva w Polsce. W zwi±zku tym sukcesem grupa pos³uguje siê ju¿ wszêdzie mark± Aviva, dodaj±c tylko w komunikacji marketingowej informacjê „dawniej Commercial Union”. Warto równie¿ podkre¶liæ efektywno¶æ tych dzia³añ. Inwestycja, któr± ponie¶li¶my, jest znacz±co ni¿sza ni¿ regularne bud¿ety mediowe niektórych konkurentów – mówi Dominika Kra¶ko-Bia³ek.

Aviva ju¿ od 2006 roku prowadzi badania satysfakcji klientów wed³ug metodologii NPS (Net Promoter Score). Wynika z nich, ¿e coraz wiêcej klientów jest sk³onnych rekomendowaæ us³ugi grupy Aviva. Zdecydowanie wyprzedzamy konkurentów je¶li chodzi o zadowolenie z naszych us³ug. To efekt g³êbokich zmian, jakie wprowadzamy w grupie – mówi Dominika Kra¶ko-Bia³ek.

* ¼ród³o danych: Brand Tracker ICM Research, styczeñ 2010

Kontakt:

Bohdan Bia³orucki
rzecznik prasowy
tel. (22) 557 43 41; 501 781 140
e-mail: bohdan.bialorucki@aviva.pl

Grzegorz Mathea
tel. (22) 557 43 70
e-mail: grzegorz.mathea@aviva.pl

Informacja prasowa z dnia 04.03.2010 r.

« powr�t do dzia�u: Wiadomo¶ci
« zapisz si� na Newsletter
Wpisz szukane s³owo
Losowy termin:
Hipoteka - jedno z ograniczonych praw rzeczowych ... wiêcej»
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na ¿ycie, zdrowotne, nieruchomo¶ci, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiêbiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na ¿ycie. Zamów ubezpieczenie na ¿ycie, Korzy¶ci z ubezpieczenia na ¿ycie, Ceny ubezpieczeñ na ¿ycie, Czym jest ubezpieczenie na ¿ycie? Oblicz sk³adk± ubezpieczenia na ¿ycie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeñ Ochronnych - zabezpiecz Twoje ¿ycie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeñ Oszczêdno¶ciowych - oszczêdzaj na emeryturê. Na co zwróciæ uwagê wybieraj±c polisê na ¿ycie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomo¶ci u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wype³nij formularz, oblicz sk³adkê i kup polisê. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz sk³adkê ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dajê Ci komfort spokojnych i bezpiecznych woja¿y po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podró¿y online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - podró¿ne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawd¼ ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.