W pierwszym pó³roczu br. AXA DIRECT odnotowa³a 3% wzrostu przypisu sk³adki brutto oraz 4% wzrostu sprzeda¿y polis w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. Spó³ka osi±gnê³a przypis sk³adki brutto w wysoko¶ci 151 mln z³. Zysk netto wyniós³ 6,2 mln z³.
- W pierwszej po³owie 2014 r. rynek ubezpieczeñ komunikacyjnych nadal wykazywa³ tzw. negatywn± dynamikê przyrostu. Tendencja ta utrzymuje siê nieprzerwanie od IV kwarta³u 2012 r. Nic nie wskazuje na to, by trend ten mia³ ulec zmianie. W obecnej sytuacji strategia AXA DIRECT skupia siê na rozwoju sprzeda¿y przy wykorzystaniu kilku kana³ów dystrybucji, takich jak: call centre, internet, wybrane sieci multiagencyjne oraz porównywarki ubezpieczeñ. Spó³ka d±¿y do zachowania rentowno¶ci biznesu i wypracowania zysku, co zosta³o osi±gniête w pierwszym pó³roczu. Stanowi to potwierdzenie systematyczno¶ci dzia³añ, które daj± efekt w postaci dobrych wyników od przesz³o trzech lat (zgodnie z danymi PZR) – komentuje Ryszard Bociong, Dyrektor Generalny AXA DIRECT.
- Przywi±zujemy du¿± wagê do rozwoju rozmaitych aplikacji IT, których podstawowymi celami s±: uproszczenie procesu sprzeda¿y polis, poprawy procesu obs³ugi klientów oraz partnerów zewnêtrznych. Warto przypomnieæ, ¿e jeste¶my pierwsz± firm± z sektora ubezpieczeñ komunikacyjnych w Polsce, która wdro¿y³a system szkodowy firmy Guidewire. Ju¿ w I pó³roczu 2014 r. przynios³o to znakomity efekt w procesie likwidacji szkód i wp³ynê³o na skrócenie ¶redniego czasu ich likwidacji. AXA DIRECT jest zwolennikiem wdro¿enia rynkowego systemu tzw. bezpo¶redniej likwidacji szkód, ale tylko rozwi±zanie powszechne, akceptowalne dla wszystkich uczestników rynku, odniesie zamierzone skutki w stosunku do naszych klientów - podkre¶la Ryszard Bociong.
¬ród³o:
AXA Direct