X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.
Poleæ znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artyku� forum pole� artyku� znajomemu A A A

Dzi¶ publikacja strategii PZU na lata 2009 – 2011

2008-12-10 10:50 ¶roda
W dniu dzisiejszym na specjalnym spotkaniu prasowym prezes zarz±du PZU SA Andrzej Klesyk zaprezentuje Strategiê Grupy PZU na lata 2009 – 2011. Zarz±d ubezpieczyciela zaprezentowa³ ju¿ szczegó³y nowej strategii po³±czonym radom nadzorczym PZU SA i PZU ¯ycie w dniu 4 listopada. Ogólne kierunki strategii firmy zosta³y przyjête przez rady nadzorcze obu firm 30 wrze¶nia.

Grupa PZU pilnie strzeg³a tajemnicy odno¶nie szczegó³ów polityki firmy na najbli¿sze trzy lata. Do mediów dotar³ jedynie oficjalny komunikat ubezpieczyciela, w którym prezentowa³ g³ówne za³o¿enia strategii: wzrost na rynku krajowym, ekspansja zagraniczna, od¶wie¿enie wizerunku marki. Dopiero dzi¶ prezes Klesyk zdradzi³ kilka szczegó³ów.
Dyrektorem zarz±dzaj±cym do spraw wdra¿ania strategii zosta³ Marc van der Ploeg, by³y prezes Nationale Nederlanden w Polsce. W trakcie kompletowania jest równie¿ wewnêtrzny zespó³, który ma siê zaj±æ ekspansj± PZU SA poprzez przejêcia innych firm. Zespó³ ten bêdzie pracowa³ pod kierownictwem Davida Puttsa, który wspó³tworzy³ z Andrzejem Klesykiem Bank Inteligo. Odno¶nie potencjalnych akwizycji PZU SA, prezes potwierdzi³ chêæ zakupu du¿ego banku w Polsce, ale wykluczy³ przejêcie AIG Bank. Klesyk zadeklarowa³ ewentualne zainteresowanie spó³kami ubezpieczeniowymi AIG na wschodzie i po³udniu Europy. Stwierdzi³ równie¿, ¿e nie bêdzie ekspansji na rosyjskim rynku ubezpieczeniowym, ale PZU SA rozwa¿y³oby mo¿liwo¶æ powiêkszenia stanu posiadania na Ukrainie, je¶li trafi³aby siê okazja. Na celowniku firmy jest te¿ towarzystwo emerytalne.

Klesyk zapowiedzia³ tak¿e, ¿e ze wzglêdu na brak porozumienia pomiêdzy g³ównymi akcjonariuszami Grupy, nie zostanie ona przekszta³cona (przynajmniej na razie w holding). Dojdzie jednak do zmian w ramach struktury wewnêtrznej. Zostanie ujednolicona polityka zarz±dzania aktywami Grupy PZU. Za politykê lokacyjn± ma odpowiadaæ PZU TFI, za¶ PZU Asset Management bêdzie poszukiwa³o klientów, którzy mogliby powierzyæ mu swoje pieni±dze.Co ciekawe, wed³ug s³ów prezesa, jeszcze przed Bo¿ym Narodzeniem ma wystartowaæ kana³ direct.

Celem strategicznym Grupy PZU ma byæ osi±gniêcie pozycji najwiêkszej i wedle jej wcze¶niejszego komunikatu „najbardziej zorientowanej na klienta” firmy ubezpieczeniowej w Europie ¦rodkowej i Wschodniej.

- W chwili objêcia funkcji prezesa zarz±du PZU SA obieca³em akcjonariuszom, a tak¿e klientom i pracownikom Grupy PZU opracowanie strategii godnej lidera polskiego rynku ubezpieczeñ. Po wielu miesi±cach ciê¿kiej pracy zatwierdzony zosta³ dokument, który jasno definiuje wizjê i cele Grupy PZU w horyzoncie najbli¿szych kilku lat - powiedzia³ Andrzej Klesyk.

- Postawili¶my sobie ambitne cele - wzrost na bardzo konkurencyjnym rynku krajowym, nowe podej¶cie do klienta oraz siln± ekspansjê zagraniczn±. Wierzê, ¿e w drugiej dekadzie XXI wieku marka PZU stanie siê w Europie ¦rodkowo-Wschodniej synonimem silnej i nowoczesnej grupy finansowej, przyjaznej dla klienta – doda³ prezes.

Wzrost na rynku krajowym Grupa PZU zamierza przede wszystkim osi±gn±æ poprzez znaczne zwiêkszenie sprzeda¿y w tych segmentach rynku, w których posiada udzia³ ni¿szy od ¶redniego dla ca³ej Grupy. W segmencie ubezpieczeñ komunikacyjnych oraz grupowych ubezpieczeniach na ¿ycie Grupa ma walczyæ o zahamowanie spadku udzia³ów w rynku przez najbli¿sze dwa, trzy lata. Po tym okresie strategia przewiduje wzrost spó³ek Grupy w tych segmentach co najmniej na poziomie wzrostu ca³ego rynku. Realizacjê tych za³o¿eñ ubezpieczyciel ma zamiar osi±gn±æ poprzez ¶cis³± integracjê komunikacji z klientami w ramach Grupy PZU, rozwój sieci sprzeda¿y oraz inwestycje w nowoczesne technologie. Firma zapowiedzia³a tak¿e inwestycje w kapita³ ludzki.

¬ród³o: Rzeczpospolita/Gazeta Wyborcza

JT

« powr�t do dzia�u: Wiadomo¶ci
« zapisz si� na Newsletter
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na ¿ycie, zdrowotne, nieruchomo¶ci, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiêbiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na ¿ycie. Zamów ubezpieczenie na ¿ycie, Korzy¶ci z ubezpieczenia na ¿ycie, Ceny ubezpieczeñ na ¿ycie, Czym jest ubezpieczenie na ¿ycie? Oblicz sk³adk± ubezpieczenia na ¿ycie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeñ Ochronnych - zabezpiecz Twoje ¿ycie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeñ Oszczêdno¶ciowych - oszczêdzaj na emeryturê. Na co zwróciæ uwagê wybieraj±c polisê na ¿ycie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomo¶ci u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wype³nij formularz, oblicz sk³adkê i kup polisê. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz sk³adkê ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dajê Ci komfort spokojnych i bezpiecznych woja¿y po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podró¿y online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - podró¿ne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawd¼ ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.