Eksperci podkreślają jednak, że księgując wydatki na polisę nie należy kierować się tym dokumentem, ponieważ decyzja szefa resortu finansów wydana została w bardzo konkretnej sprawie. Fiskus może więc nasz księgowy zapis odrzucić i uznać za bezzasadny.
Sprawdź ofertę polisy
Koszty ubezpieczenia pracownika w delegacji
Zagwarantowanie pracownikom wyjeżdżającym służbowo za granicę ochrony ubezpieczeniowej leży w interesie pracodawcy. Zgodnie bowiem z rozporządzeniem ministra pracy i polityki społecznej z dnia 19 lutego 2002 roku (Dz. U. Nr 236, poz. 1991 ze zm.) w razie choroby, której pracownik doznał podczas służbowego pobytu za granicą, pracodawca zobowiązany jest zwrócić, na podstawie rachunków i faktur, poniesione w związku z leczeniem koszty.
Zwrotowi nie podlegają wydatki na leki czy materiały opatrunkowe, które nie były konieczne. Nie trafią też z powrotem do kieszeni pracownika pieniądze, które wydał na operację plastyczną czy zabiegi kosmetyczne, a także protezy ortopedyczne, dentystyczne i okulary.
Jednak w razie zgonu pracownika podczas zagranicznej delegacji, to pracodawca pokrywa koszty sprowadzenia zwłok do kraju.
Ubezpieczenie pracownika, który wyrusza w służbową podróż za granicę nie jest drogie.
Koszt polisy, uzależniony oczywiście od kraju, do którego pracownik wyjeżdża i sumy ubezpieczenia, waha się między kwotą kilka a kilkanaście złotych za każdy dzień, w przeliczeniu na jedną osobę. To jednak dla przedsiębiorstwa niezbyt duży wydatek, a może ustrzec zarówno pracodawcę, jak i pracownika przed o wiele większymi kosztami.
Małgorzata Pawlaczek