Wykupione polisy w Gothaer w stolicy UE Brukseli nie gwartantuja pomocy
2015-08-08 11:22 sobota ~pozostawiony sam sobie w Brukseli
SZKODA z dnia 01.08.20115 r. w Brukseli – polegaj±ca na wybiciu szyb w VW TOURAN przez n/n sprawców. Auto posiada dwie polisy Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeñ S.A.: star± wa¿n± do 15.08.2015 r. LUX OC,AC, Szyby, Asistance i op³acon± polisê kontynuuj±ca wa ¿n± do 2016 r.
Witam!
W odpowiedzi na list z dnia 07.08.2015 r. chcia³bym Pani± poinformowaæ, ¿e auto nigdy nie znajdowa³o siê w warsztacie tylko na parkingu strze¿onym w Brukseli. Zosta³o tam przeholowane, aby nie kusiæ losu i nie nara¿aæ mnie i oczywi¶cie Pañstwa TU na wiêksze szkody wynikaj±ce chocia¿by z mo¿liwo¶ci rozkradzenia wyposa¿enia auta. To, ¿e w³a¶ciciel parkingu strze¿onego prowadzi dodatkowo warsztat naprawczy wcale nie znaczy, ¿e zaraz muszê z niego skorzystaæ, poniewa¿ obowi±zuj± tam ceny unijne, czyli taka naprawa z wymiana szyb mo¿e kosztowaæ nawet 2000 euro, czyli ponad 4000 z³otych, co przy obecnej cenie rynkowej auta VW TOURAN , rok produkcji 2004 r. mog³o³oby oznaczaæ szkodê ca³kowit±. Zreszt± przed oglêdzinami pojazdu przez niezale¿nego rzeczoznawcê z Pañstwa strony nie chcia³bym podejmowaæ jakichkolwiek pochopnych decyzji. Wydaje mi siê, ¿e moje dzia³ania zwi±zane z wezwaniem assitance po zauwa¿eniu powsta³ej szkody w Brukseli by³o jak najbardziej konieczne i wynika³o z warunków umowy. Powiadomi³em belgijska policjê, która sporz±dzi³a s³u¿bow± dokumentacjê. Uwa¿am, ¿e skoro sprzedajecie produkt w postaci polisy AC, OC , Autoszyby to jako profesjonalna firma ubezpieczeniowa powinni¶cie mi zapewniæ mnie wszchstronn± pomoc nie tylko w POLSCE, ale tak¿e w stolicy Unii Europejskiej, czyli w BRUKSELI . Dziwiê siê, ¿e w ramach pomocy nie potraficie zleciæ wykonanie oglêdzin niezale¿nemu rzeczoznawcy z Brukseli. Nie mogê samodzielnie podejmowaæ decyzji polegaj±cej na naprawie auta w warsztacie w Brukseli, który prawdopodobnie by³ wykonawca autoholowania, poniewa¿ mog³oby to skoñczyæ siê dla mnie powa¿nymi k³opotami finansowymi. A mianowicie musia³bym gotówka zap³aciæ za fakturê, która bêdzie wiêksza ni¿ w Polsce.
Podczas gdy Pañstwo prawdopodobnie zwrócicie mi koszty naprawy tylko po stawkach obowi±zuj±cych w Polsce. Chcia³bym, aby rozliczenie odby³o siê bezgotówkowo. Tak, aby uchroniæ siê od niepotrzebnych spekulacji.
Proszê odpowiedzieæ, czy Pañstwa firma wykonana oglêdziny w Brukseli, pokryje bezgotówkowo wystawiona fakturê przez wskazany w Brukseli zak³ad naprawczy.
Pragnê przypomnieæ, ¿e w³a¶ciciel lawety, strze¿onego parkingu i w³a¶ciciel zak³adu naprawczego w Brukseli to prawdopodobnie jedna i ta sama osoba, dlatego celowo mo¿e wprowadzaæ dezinformacje. On chce za wszelka cenê zarobiæ na tej szkodzie, nawet moim kosztem i przy okazji Pañstwa TU.
On wychodzi z za³o¿enia, ¿e tak jak na Zachodzie skoro auto ma ubezpieczenie to tak jak w ca³ej UE bez ograniczeñ mo¿e wystawiaæ wysokie faktury. Tymczasem wszyscy doskonale wiemy, ¿e inne ceny s± w Brukseli, a inne w Polsce. Tak samo jak pensje pracownicze.
Ju¿ na pocz±tku w³a¶ciciel strzezonego parkingu wprowadzi³ mnie w informuj±c, ze parking z posiadanego ubezpieczenia przys³uguje mi na 3 dni. Chcia³ ode mnie zap³aty za nastêpne dni, albo abym podpisa³ z nim umowê na naprawê auta. W tej sytuacji zabra³em uszkodzony pojazd i ¶pi w nim na ulicy , aby nic nie zosta³o skradzione z wyposa¿enia. Tak¿e z samochodem zastêpczym mialem wielkie problemy nie do¶æ, ze musia³em z w³asnej kieszeni zap³aciæ kaucje w kwocie oko³o 230 euro ( w Polsce nie ma tej op³aty) karta p³atnicz± , to jeszcze po 3 dniach ten pojazd musia³em zwróciæ, co by³o niezgodne z warunkami umowy. Uwa¿am, ¿e jako renomowana firma nie do koñca macie opracowane rozwi±zania ze szkodami poza Polska, jest to tym bardziej dziwne ze macie kapita³ niemiecki, a niemieckie firmy ubezpieczeniowe uchodz± w ¶wiecie za najsolidniejsze. Ten mój przypadek zaprzecza temu i ¶wiadczy o amatorszczy¼nie. To nie jest ¿aden profesjonalizm, ale jaka¶ kiepska groteska i ¿enada.
Mam sporo krewnych Niemczech , ktorzy s± zdziwieni brakiem profesjonalizmu Pañstwa firmy. Podobno u nich nigdy nic podobnego nigdy by siê nie wydarzylo, poniewa¿ tam klient tam jest najwa¿niejszy.
PROSZÊ o pomoc w tej szkodzie! My¶lê, ¿e rozliczenie bezgotówkowe na fakturê i likwidacja szkody na miejscu by³aby najprostsza. Drugie rozwi±zanie to holowanie auta do Polski i rozliczenie w kraju. Proszê o pilny kontakt na Tel: *32 466228611 lub 881328000, w przeciwnym razie poinformujê lokalne media z telewizj± w³±cznie, zw³aszcza, ¿e moi krewni z Niemiec wci±¿ do mnie dzwoni± i pytaj± o postêpy w likwidacji szkody.
Szanowny Panie,
Z informacji uzyskanych od Mondial Assistance Sp. z o.o. wynika, ¿e w dniu zg³oszenia pro¶by o pomoc, tj. 02.08.2015 r. auto zosta³o przetransportowane do warsztatu na koszt asystora. Ponadto zorganizowano i pokryto koszty najmu auta zastêpczego na okres wstêpnie 2 dni (3-5.08.2015 r.) –pozosta³y limit dni najmu (5 dni) jest jeszcze do wykorzystania. Auto