Obie spó³ki ubezpieczeniowe Allianz Polska i Allianz ¯ycie Polska zebra³y w ci±gu trzech kwarta³ów 2009 roku 2,57 miliarda z³otych sk³adek, co stanowi 20% wzrostu w porównaniu z tym samym okresem 2008 roku. Ca³a Grupa Allianz Polska wypracowa³a w ci±gu 9 miesiêcy 75 milionów z³otych zysku (bez uwzglêdniania wyniku Allianz Banku).
TU Allianz ¯ycie
Sk³adki zebrane przez Allianz ¯ycie na koniec III kwarta³u 2009 wzros³y w porównaniu do trzech kwarta³ów ubieg³ego roku o 46% do 1,36 mld z³otych. W du¿ym stopniu przyczyni³y siê do takiego wzrostu sprzeda¿ polisolokaty, oferowanej tak¿e za po¶rednictwem Allianz Banku oraz sprzeda¿ ubezpieczeñ grupowych – tam przypis zwiêkszy³ siê o 30% do 542 milionów z³otych. Odszkodowania i ¶wiadczenia zwiêkszy³y siê z 513 do 967mln z³. Natomiast zysk TU Allianz ¯ycie w porównaniu z III kwarta³em ub.r. wzrós³ ponad trzykrotnie z 7,9 do 25,6 mln z³.
TU Allianz Polska
Sk³adki w TU Allianz Polska pozosta³y wobec III kwarta³u 2008 na niezmienionym poziomie 1,21 mld z³. Najwiêkszy wzrost firma odnotowa³a w ubezpieczeniach przemys³owych, które zwiêkszy³y siê o 26% z 232 do 294 mln z³. Spadek nast±pi³ natomiast w ubezpieczeniach komunikacyjnych, szczególnie zwi±zanych z pojazdami leasingowanymi i flotami. Warto¶æ wyp³aconych odszkodowañ wzros³a z 564 do 718 mln z³. W zwi±zku z inwestycj± w Allianz Bank, TU Allianz Polska odnotowa³ planowan± stratê w wysoko¶ci 76 mln z³. Bez uwzglêdniania konsolidacji z wynikiem banku zysk towarzystwa maj±tkowego wyniós³ 36 milionów z³.
TFI Allianz
Aktywa TFI na koniec wrze¶nia wynios³y 1,26 miliarda z³otych. Wynik finansowy netto po trzech kwarta³ach to ponad 2,96 mln z³. Od pocz±tku roku, gdy wzrasta³y indeksy gie³dowe na rynkach zagranicznych i gie³dzie warszawskiej (wzrost WIG o 38,02%, WIG 20 o 22,5%), doskona³e wyniki w swoich kategoriach osi±gnê³y subfundusze Allianz Akcji Ma³ych i ¦rednich Spó³ek (49,58 %), Allianz Akcji (38,93 %) oraz Allianz Budownictwo 2012 (34,71%).
PTE Allianz
Liczba klientów OFE Allianz wynios³a na koniec kwarta³u 413 tysiêcy. Aktywa zarz±dzane przez PTE Allianz Polska wzros³y do 4,67 mld z³. Towarzystwo wypracowa³o w ci±gu trzech kwarta³ów zysk w wysoko¶ci 10,4 mln z³.
Allianz Bank
Po trzech kwarta³ach 2009 roku liczba obs³ugiwanych przez Allianz Bank klientów wzros³a do 15 tys. Sieæ sprzeda¿y do koñca wrze¶nia zwiêkszy³a siê do 52 oddzia³ów bankowych. Bank rozszerzy³ swoj± ofertê produktów o lokatê internetow±. W pa¼dzierniku Allianz Bank wprowadzi³ now± ofertê dla klientów posiadaj±cych tam konta – otrzymuj± oni du¿e zni¿ki na ubezpieczenia w Allianz (25% zni¿ki na autocasco, 50% na ubezpieczenia mieszkaniowe). Bank rozpocz±³ te¿ swoj± pierwsz± telewizyjn± kampaniê reklamow±.
Sieæ dystrybucji
Allianz Polska chce rozwijaæ sieæ sprzeda¿y, która liczy obecnie 5,4 tys. agentów ubezpieczeniowych i doradców bankowych. Zwiêksza siê te¿ liczba prywatyzowanych oddzia³ów Allianz Polska, które przekszta³caj± siê w wy³±czne agencje. Plan rozwoju zak³ada budowê nowych kana³ów dystrybucji. S³u¿yæ temu maj± m.in. uruchomione od wrze¶nia Centra Bankowo-Ubezpieczeniowe. Ponadto firma wspó³pracuje z 700 salonami dilerskimi reprezentuj±cymi 29 marek samochodów, 400 brokerami, oraz z bankami i biurami maklerskimi, a tak¿e oferuje polisy ubezpieczeniowe za po¶rednictwem systemu direct.
¼ród³o: Informacja prasowa Allianz z 27.11.09