International Health Insurance danmark a/s (IHI) swoją działalność w zakresie ubezpieczeń międzynarodowych rozpoczęła w latach 70. Obecnie jest częścią globalnej organizacji zajmującej się opieką zdrowotną BUPA i jednocześnie jednym ze światowych liderów w zakresie międzynarodowych ubezpieczeń zdrowotnych i ubezpieczeń w podróży. Obsługuje ok. 250 000 klientów indywidualnych oraz firm w 190 krajach, zapewniając im dostęp do najlepszych rozwiązań w dziedzinie ubezpieczeń zdrowotnych i podróżnych.
W 2005 roku IHI przyłączyło się go Grupy BUPA i od tego czasu obydwie firmy pracowały nad tym, aby jak najlepiej połączyć swoje wspólne interesy. W związku z tym, planuje się, że z dniem 1 stycznia 2009 roku IHI zostanie całkowicie przejęte przez BUPA.
Co to znaczy?
Obydwie spółki funkcjonują w różnych systemach prawnych. Działalność IHI oparta jest na prawie duńskim, natomiast BUPA działa w systemie brytyjskim. Zaproponowano, aby BUPA, zgodnie z duńskim prawem, utworzyła swoje oddziały w Danii, Francji, Hiszpanii i na Florydzie oraz przejęła kompetencje IHI za zgodą Duńskiego Urzędu Nadzoru Finansowego. Pozwoli to stworzyć jedną spójną i w związku z tym, bardziej skuteczną firmę.
Obecnie transfer nie został jeszcze do końca przyjęty, ponieważ Duński Urząd Nadzoru Finansowego jest w trakcie rozpatrywania wniosku o połączenie IHI z BUPA. Jednak kiedy tylko to nastąpi, cała działalność ubezpieczeniowa prowadzona przez IHI zostanie przejęta przez BUPA, a IHI nie będzie już funkcjonować jako firma ubezpieczeniowa.
Jakie to niesie skutki dla posiadaczy polis IHI?
Przejęcie nie będzie miało żadnego znaczenia dla osób posiadających ubezpieczenia w IHI, ponieważ ich interesy są dobrze zabezpieczone. Zasady działalności towarzystwa nie zmienią się, zmieni się jedynie nazwa. Zarówno pracownicy jak i dokumentacja pozostaną niezmienne. BUPA będzie kontynuowała politykę IHI, oferujące te same korzyści oraz ochronę w tym samym zakresie. Standard ubezpieczenia również pozostanie ten sam. Wszyscy klienci będą obsługiwani na tym samym, doskonałym jakościowo poziomie.
Każdy klient, który ma obiekcję do tego projektu lub uważa, że zamiana może być dla niego niekorzystna, może zgłosić swoje uwagi do IHI.
Wszelkie uwagi lub zastrzeżenie można przesyłać na adres mailowy towarzystwa:
transfer-enquiries-denmark@ihi.com
Zuzanna Cajbel