Suma ubezpieczenia wynosi 2 tys. zł, co oznacza, że w skali roku posiadacz ubezpieczenia lekowego liczyć może na taką właśnie refundację wydatków na środki medyczne.
Lista refundowanych w ten sposób leków obejmuje 32 tys. pozycji wydawanych z przepisu lekarza. To stanowi 90 proc. medykamentów sprzedawanych w Polsce. Ubezpieczeniem nie są objęte szczepionki, leki hormonalne i antyalergiczne oraz środki antykoncepcyjne.
Ubezpieczenie lekowe tylko dla grup
Z ubezpieczenia nie są wyłączone osoby chore przewlekle, czy też w zaawansowanym wieku. Ale też z tego względu ubezpieczyciel oferuje polisę na razie wyłącznie w jako ubezpieczenie grupowe.
Nie jest jednak wykluczone, że tego rodzaju oferta nie pojawi się wkrótce także dla klientów indywidualnych. – Forma ubezpieczeń grupowych pozwala na uniknięcie ryzyka antyselekcji (czyli zawarcia umów ubezpieczenia przez osoby, dla których ryzyko wypłaty jest największe – przyp. red.), więc to jest najbardziej preferowana forma ze strony ubezpieczycieli, natomiast będziemy myśleli na pewno o indywidualnych ubezpieczeniach – mówi Artur Smolarek.
Trudno jednak powiedzieć, czy wariant indywidualny się przyjmie?
Z badań CBOS wynika, że dla 74 proc. Polaków wydatek rzędu 50 zł miesięcznie na polisę medyczną jest nie do przyjęcia. Zainteresowanie taką ofertą wyraziło tylko 21 proc. respondentów. Mimo że tylko farmaceutyki kosztują Polaków rocznie 30 mld zł, z czego połowę wydajemy na te wydawane z przepisu lekarza i nie zawsze refundowane przez NFZ.
Strategia PZU – zostać liderem ubezpieczeń zdrowotnych
Strategia PZU zakłada konsekwentne dążenie do zbudowania pozycji lidera na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.
Marka PZU ma być, w założeniach, kojarzona z rynkiem ochrony zdrowia równie silnie, jak z rynkiem ubezpieczeń majątkowych i na życie.
– Wierzymy, że nasze nowe rozwiązanie jest kamieniem milowym na drodze do rozwoju powszechnej, komplementarnej w stosunku do publicznej służby zdrowia, oferty ubezpieczeniowej – powiedział Andrzej Klesyk, prezes Zarządu PZU S.A. – Nasz cel, to jest 5 mld z ubezpieczeń zdrowotnych w 5 lat – dodaje Dariusz Krzewina. – Jesteśmy przekonani, że ten produkt pozwoli nam zająć zdecydowane miejsce lidera, jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne na polskim rynku.
Wraz ubezpieczeniem lekowym PZU rozwijać będzie ubezpieczenie ambulatoryjne i szpitalne. W planach towarzystwa jest także polisa stomatologiczna. – To jest bardzo trudny kawałek rynku ubezpieczeniowego, natomiast potencjał tego segmentu jest bardzo duży, więc w tej chwili zdecydowanie zaczynamy o tym myśleć – mówi Artur Smolarek.
Na obecnym etapie ubezpieczyciel nie ujawnia jednak szczegółów przyszłej oferty.
Małgorzata Pawlaczek
(newseria.pl, Rzczepospolita, CBOS)