X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.
Poleæ znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artyku� forum pole� artyku� znajomemu A A A

Jak zarobiæ na kryzysie

2009-03-24 13:05 wtorek

Ma³e i ¶rednie firmy s± szczególnie wra¿liwe na wszelkie wahania koniunktury. A chyba nikt nie ma w±tpliwo¶ci, ¿e tak¿e kryzys dotar³ do Polski. PKB wyhamowa³o, za to bezrobocie wzros³o, a przychody firm spadaj±. Wiêkszo¶æ z nich nie mo¿e pozwoliæ sobie na bezczynne czekanie i my¶lenie. „i co z nami bêdzie?”. W trudnym okresie znacznie bardziej licz± siê m±dre decyzje i trafione pomys³y. 

Nie tylko bank ma pieni±dze
Mali i ¶redni przedsiêbiorcy coraz czê¶ciej maj± problem z pozyskaniem kredytów na swoj± dzia³alno¶æ. I ta sytuacja raczej w najbli¿szym czasie diametralnie siê nie zmieni. ¦rodki w³asne mog± nie wystarczyæ na pokrycie i rozwój dzia³alno¶ci. W³a¶ciciel firmy stoi wiêc przed potrzeb± zweryfikowania swoich biznes planów. Nie warto jednak traciæ g³owy, bo nadal taki przedsiêbiorca mo¿e liczyæ na dokapitalizowanie.

Jednym ze ¼róde³ finansowania mog± byæ ¶rodki unijne. Pieni±dze o tyle atrakcyjne, ¿e czê¶æ unijnych programów dotacyjnych opiera siê na zasadzie bezzwrotnego dofinansowania inwestycji. Mankamentem jest to, ¿e na takie pieni±dze zazwyczaj trzeba trochê poczekaæ. Rozwi±zaniem dla biznesmenów, którzy szybko potrzebuj± zastrzyku kapita³u mo¿e okazaæ siê pomoc ze strony s±siada, znajomego lub kogo¶ z rodziny.

W czasie, gdy kupowanie bankowych czy gie³dowych instrumentów finansowych niesie za sob± spore ryzyko starty, osoby prywatne dysponuj±ce gotówk± chêtniej bêd± inwestowaæ w ma³e i ¶rednie przedsiêbiorstwa. Tym bardziej, je¶li bêd± rokowaæ dobry zwrot z inwestycji.

Inwestuj w technologiê
W³a¶ciciele firm powinni zastanowiæ siê nad obszarami, które warto usprawniæ, co w perspektywie pozwoli oszczêdzaæ czas i pieni±dze. Spor± oszczêdno¶ci± dla ka¿dej firmy jest rezygnacja z papierowych dokumentów rozliczeniowych i przej¶cie na tzw. e-faktury i zapewnienie klientowi dostêpu do rozliczeñ z firm± przez internet.

Przedsiêbiorcy powinni siê te¿ zastanowiæ nad inwestycj± w e-commerce, czyli internetowy kana³ sprzeda¿y towarów i us³ug. Do¶wiadczenia rynków na ca³ym ¶wiecie pokazuj±, ¿e to najbardziej dynamicznie rosn±cy segment. Niskie koszty, elastyczno¶æ i rosn±ca popularno¶æ komunikacji elektronicznej, czyni± z tego kana³u dystrybucji doskona³e narzêdzie do rozwoju i rozszerzania swojej dzia³alno¶ci. Co istotne – po niskich kosztach. Klienci, maj±c do wyboru kilku dostawców tego samego produktu w porównywalnej cenie, czê¶ciej wybior± tego, który za po¶rednictwem www dostarczy im pe³n± informacjê o produkcie, a dodatkowo bez problemu i marnowania czasu umo¿liwi jego zakup przez internet.
Innowacyjne rozwi±zania w d³u¿szej perspektywie podnosz± efektywno¶æ biznesu. Wej¶cie w model sprzeda¿y direct gwarantuje wiêc oszczêdno¶ci wynikaj±ce choæby z ograniczenia powierzchni tradycyjnego sklepu. Nie mo¿na te¿ zapomnieæ o poprawie pozycji firmy wobec konkurencji dziêki nowoczesnym rozwi±zaniom technologicznym. Co istotne, w czasach kryzysu dostêp do nowych rozwi±zañ mo¿e byæ ³atwiejszy i tañszy.

Nowe ceny, nowi dostawcy
Jak wiadomo, nawet niewielka obni¿ka cen mo¿e spowodowaæ wielokrotny wzrost obrotów ka¿dego przedsiêbiorstwa. W czasach kryzysu ma³a cena jest dodatkowym wabikiem przyci±gaj±cym klientów. Tzw. zaciskanie pasa sprzyja baczniejszemu przygl±daniu siê przez naszych konsumentów co i za ile kupujemy. Wiêcej z nich przed podjêciem decyzji zakupowych po¶wiêci pól godziny na sprawdzenie wielu ofert by wybraæ najbardziej dla siebie optymaln±. To samo dotyczy przedsiêbiorców. Sporym wydatkiem w skali roku dla ka¿dego biznesu s± tzw. koszty sta³e, jak np. zakup papieru, us³ug telekomunikacyjnych, energii czy ubezpieczeñ. Lata t³uste dla rozwoju przedsiêbiorczo¶ci przyzwyczai³y do „przep³acania z lenistwa”. Wielu w³a¶cicieli firm decyduj±c siê na jakiego¶ dostawcê nie zawraca³o sobie g³owy sprawdzeniem, czy nie ma na rynku oferty tañszej tylko automatycznie przed³u¿a³o umowy z dotychczasowymi kontrahentami. Teraz, w chudych latach, chc±c ograniczyæ swoje wydatki w³a¶ciciele firm mog± rezygnowaæ np. dodatkowego telefonu czy z ubezpieczenia samochodu firmowego. A wystarczy „straciæ” godzinê na porównaniu ofert, by zyskaæ nawet kilkadziesi±t tysiêcy w skali roku i przy tym nie rezygnowaæ z danej us³ugi.

Przezorny, ubezpieczony
Jak pokazuj± wstêpne analizy wielu ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorców my¶li  o oszczêdzaniu na ubezpieczeniu samochodów firmowych. Nic bardziej mylnego. Ta pozorna oszczêdno¶æ w razie wypadku mo¿e przynie¶æ spore straty, które z kieszeni firmy bêdzie musia³ pokryæ jej w³a¶ciciel. Warto jednak zwróciæ uwagê na warunki ubezpieczeñ i ich cenê. Okazuje siê bowiem, ¿e si³± przyzwyczajenia przedsiêbiorcy nie zwracali zbytniej uwagi gdzie, za ile i na jakich warunkach ubezpieczaj± auta. Wybierali pierwsz± z brzegu ofertê. Tymczasem ubezpieczyciele bardzo chêtnie przygotowuje specjalne pakiety pod oczekiwania przedsiêbiorców. Tym bardziej, ¿e klienci MSP s± znacznie bardziej lojalnymi klientami ni¿ korporacyjni. Specjalnie wiêc z my¶l± o ma³ym i ¶rednim przedsiêbiorcy na rynku jest kilkana¶cie ofert w zakresie ubezpieczeñ OC, AC, NNW i Assistance. W niektórych towarzystwach mo¿na zyskaæ ju¿ choæby na samej zmianie ubezpieczyciela. Przyk³adowo w Link4 mo¿na otrzymaæ dodatkow± 10% zni¿kê je¶li jest siê nowym klientem z sektora MSP i korzysta siê ze specjalnego kontaktu dla firm: biznes@link4.pl lub tel. 668 444 445.

- Dla wielu naszych klientów biznesowych najbardziej dolegliw± kwesti± w ubezpieczeniach aut firmowych okazywa³y siê szybko malej±ce zni¿ki. Wiadomo przecie¿, ¿e kierowcy samochodów s³u¿bowych nie dbaj± o nie tak jak o w³asne. Dlatego w Link4 przygotowali¶my specjaln± ofertê dla firm MSP w zakresie ubezpieczeñ komunikacyjnych. Jej kluczow± zalet± jest honorowanie prywatnych zni¿ek kierowców, którzy s± g³ównymi u¿ytkownikami auta firmowego. Co wiêcej, kierowcy korzystaj±cy z samochodu s³u¿bowego ubezpieczonego w Link4 tak¿e mog± zyskaæ dodatkowe zni¿ki za okres korzystania z tego ubezpieczenia. Dodatkowo niew±tpliw± zalet± modelu direct jest zysk w postaci zaoszczêdzonego czasu, który dla klientów z sektora MSP jest wyj±tkowo cenny – podkre¶la Grzegorz Æmielewski, Kierownik Zespo³u ds. Klienta Biznesowego w Link4.
                                                                                                         ***
Link4 Towarzystwo Ubezpieczeñ SA
Link4 TU SA jest pionierem i liderem ubezpieczeñ direct w Polsce. Swoj± dzia³alno¶æ operacyjn± w Polsce rozpoczê³a w 2003 r. Podstaw± modelu biznesowego Link4 jest sprzeda¿ polis ubezpieczeniowych przez telefon oraz przez Internet. Zaawansowana technologia  zapewnia 24-godzinny dostêp do profesjonalnych us³ug oraz serwisu powypadkowego pod ³atwym do zapamiêtania numerem telefonu – 22 444 44 44 z dowolnego miejsca w kraju, a dla mieszkañców województwa ¶l±skiego – 32 444 44 44.
Link4 oferuje klientom indywidualnym ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe i turystyczne.
Link4 w listopadzie 2007 r. uruchomi³ pierwsze w Polsce ubezpieczenia ¿yciowe direct, oferowane przez Link4 Life TU n¯ SA, www.link4life.pl.
Link4 wchodzi w sk³ad brytyjskiej grupy ubezpieczeniowej Royal & Sun Alliance, ubezpieczyciela o ponad 300-letniej tradycji.
Link4 jest laureatem wielu nagród i wyró¿nieñ; jako pierwsze towarzystwo ubezpieczeñ direct otrzyma³o certyfikat ISO 9001:2001 w obszarze likwidacji szkód.
Od czerwca 2008 Link4 posiada dwa nowoczesne call center – w Warszawie oraz w Katowicach.

Dodatkowych informacji udzielaj±:
Agata Wi¶niewska
PR Manager
Link4 TU SA
tel. kom. 0 668 444 430
tel. (22) 444 42 57
e-mail: agata.wisniewska@link4.pl

Damian Zi±ber
Dyrektor Departamentu PR
Link4 TU SA
tel. kom. (0) 668 444 443
tel. (22) 444 46 03
e-mail : damian.ziaber@link4.pl


LINK 4,  Warszawa, 24 marca 2009 r.

« powr�t do dzia�u: Wiadomo¶ci
« zapisz si� na Newsletter
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na ¿ycie, zdrowotne, nieruchomo¶ci, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiêbiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na ¿ycie. Zamów ubezpieczenie na ¿ycie, Korzy¶ci z ubezpieczenia na ¿ycie, Ceny ubezpieczeñ na ¿ycie, Czym jest ubezpieczenie na ¿ycie? Oblicz sk³adk± ubezpieczenia na ¿ycie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeñ Ochronnych - zabezpiecz Twoje ¿ycie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeñ Oszczêdno¶ciowych - oszczêdzaj na emeryturê. Na co zwróciæ uwagê wybieraj±c polisê na ¿ycie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomo¶ci u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wype³nij formularz, oblicz sk³adkê i kup polisê. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz sk³adkê ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dajê Ci komfort spokojnych i bezpiecznych woja¿y po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podró¿y online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - podró¿ne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawd¼ ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.