X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.
Poleæ znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artyku� forum pole� artyku� znajomemu A A A

Polacy nie wiedz±, ¿e wystarczy telefoniczna deklaracja, by ubezpieczyæ samochód

2009-03-03 10:04 wtorek

60% Polaków uwa¿a, ¿e do zawarcia umowy ubezpieczenia samochodu przez telefon konieczne jest op³acenie sk³adki, a ponad 51% - odes³anie podpisanej umowy poczt± do firmy ubezpieczeniowej - wynika z sonda¿u przeprowadzonego przez ubezpieczyciela komunikacyjnego Liberty Direct przy wspó³pracy z Millward Brown SMG/KRC. W¶ród osób odpowiedzialnych za zakup ubezpieczenia odsetek ten jest wy¿szy i wynosi odpowiednio: 77% i 70%. Blisko 40% ankietowanych uznaje natomiast, ¿e w celu kupna ubezpieczenia komunikacyjnego konieczne jest – oprócz ustnej deklaracji podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem - wys³anie poczt± lub mailem pisemnego potwierdzenia dokonania zakupu.

 „Wyniki przeprowadzonych przez nas badañ pokazuj±, ¿e bardzo wiele osób nie zdaje sobie sprawy z mo¿liwo¶ci zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego wy³±cznie przez telefon – bez konieczno¶ci wp³acania sk³adki lub przesy³ania jakichkolwiek dokumentów do firmy. Mo¿liwo¶æ ta jest dostêpna np. w Liberty Direct – dziêki niej kupno polisy mo¿liwe jest o ka¿dej porze bez wychodzenia z domu, nawet w sytuacji, gdy zorientujemy siê, ¿e ubezpieczenie samochodu koñczy siê dos³ownie za kilka godzin” – komentuje Rafa³ Karski, Dyrektor Marketingu Liberty Direct.
 
Z przeprowadzonych badañ wynika równie¿, ¿e mo¿liwo¶æ zakupu ubezpieczenia u agenta ubezpieczeniowego jest znana 83% spo³eczeñstwa, natomiast mo¿liwo¶æ zakupu ubezpieczenia samochodowego przez telefon - 39% Polaków.Wiedza na temat mo¿liwo¶ci kupna ubezpieczenia przez Internet jest jeszcze ni¿sza i wynosi 28%, a u brokera/multiagenta – 13%. 12% Polaków wie natomiast, ¿e ubezpieczenie mo¿na kupiæ w banku.
 
„Chocia¿ firmy dzia³aj±ce w systemie bezpo¶rednim s± obecne w Polsce od kilku lat – w dalszym ci±gu wiele osób nie wie o mo¿liwo¶ci korzystania z ich us³ug. Tymczasem forma
zakupu polisy direct – czyli przez telefon lub Internet - jest bardzo prosta. Dlatego  przewidujemy, ¿e w najbli¿szych latach bêdzie ros³a nie tylko jej ¶wiadomo¶æ, ale coraz wiêcej osób - wzorem konsumentów z takich pañstw jak Wielka Brytania, czy Niemcy – bêdzie z nich korzystaæ. Bior±c pod uwagê rosn±c± liczbê internatów w Polsce mo¿emy oczekiwaæ, ¿e w najbli¿szych latach bêdziemy d±¿yæ w tym zakresie do poziomu pañstw Europy Zachodniej” – dodaje Rafa³ Karski, Dyrektor Marketingu Liberty Direct.
 
Badanie zosta³o przeprowadzone na próbie 1000 Polaków w wieku 15-75 lat w grudniu 2008 roku.
 
                                                                                                                         
Liberty Direct to marka nale¿±ca do amerykañskiej grupy ubezpieczeniowej Liberty Mutual, pod któr± dostêpny jest pe³en portfel ubezpieczeñ komunikacyjnych: OC, AC, NNW, Assistance. Produkty Liberty Direct sprzedawane s± przez polski oddzia³ Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros S.A. za po¶rednictwem telefonu i internetu.
 
Liberty Mutual jest miêdzynarodow± grup± ubezpieczeniow± ¶wiadcz±c± kompleksowe us³ugi w 24 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma dzia³a w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedn± z najwiêkszych instytucji ubezpieczeniowych. Firma zajmuje 94 miejsce w rankingu najwiêkszych firm w USA - Fortune 500 – z przychodami na koniec 2007 roku na poziomie 25.9 miliardów dolarów. Aktywa grupy na koniec wrze¶nia 2008 wynios³y 105,517 miliardów dolarów, a pasywa 94,709 miliardów dolarów.
 
 
Dodatkowych informacji udzielaj±:
Ewa Pitera, Publicis Consultants Rowland, tel. 022 593 91 00, 0 607 480 222
Joanna Milewska, Publicis Consultants Rowland, tel. 022 593 91 00, 0 601 379 769
 


Liberty Direct, Warszawa, 3 marca 2008 r.

« powr�t do dzia�u: Wiadomo¶ci
« zapisz si� na Newsletter
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na ¿ycie, zdrowotne, nieruchomo¶ci, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiêbiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na ¿ycie. Zamów ubezpieczenie na ¿ycie, Korzy¶ci z ubezpieczenia na ¿ycie, Ceny ubezpieczeñ na ¿ycie, Czym jest ubezpieczenie na ¿ycie? Oblicz sk³adk± ubezpieczenia na ¿ycie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeñ Ochronnych - zabezpiecz Twoje ¿ycie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeñ Oszczêdno¶ciowych - oszczêdzaj na emeryturê. Na co zwróciæ uwagê wybieraj±c polisê na ¿ycie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomo¶ci u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wype³nij formularz, oblicz sk³adkê i kup polisê. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz sk³adkê ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dajê Ci komfort spokojnych i bezpiecznych woja¿y po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podró¿y online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - podró¿ne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawd¼ ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.