X
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.
Poleć znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artykuďż˝ forum poleďż˝ artykuďż˝ znajomemu A A A

Innowacyjny produkt ubezpieczeniowy nie gwarantuje sukcesu

2012-02-28 09:18 wtorek
Francois Marais 4Life Direct
Z Francois Marais, Dyrektorem Zarządzającym, Członkiem Zarządu 4Life Direct Sp. z o.o. rozmawia Małgorzata Pawlaczek.

Pisząc artykuł o Państwa ubezpieczeniu Moi Bliscy zbierałam informacje na różne sposoby. Zadzwoniłam również pod numer podany w reklamie. Muszę przyznać, że konsultant bardzo wyczerpująco omówił ofertę.
Żeby sprawdzić nasze usługi, proszę to zrobić ponownie.

Niewykluczone, że znów wcielę się w tajemniczego klienta. Nie powinnam się rozczarować?
Celem kontroli jakości, którą prowadzimy jest przede wszystkim szkolenie. Nie chodzi o karanie za popełnione błędy, ponieważ w ten sposób nie wyciąga się z pracownika tego, co w nim najlepsze. W takiej sytuacji raczej zastanawiamy się, jak możemy takiemu pracownikowi pomóc. W skrajnych przypadkach informujemy dział HR, który najlepiej wie, jak temu zaradzić. Ale jak dotąd nie działo się nic bardzo złego, najczęściej wystarczało zasugerowanie, by coś poprawić, zrobić inaczej, spróbować innych metod. Ważne, by systematycznie pracować z ludźmi, wówczas te korzystne zachowania wchodzą im w nawyk. Poza tym dobrze działa świadomość, że ktoś z „kontroli jakości” słucha tych rozmów. To mobilizuje.

4Life Direct oferuje nowatorski na polskim rynku produkt. W dodatku dotyczy on śmierci, która w Polsce stanowi temat tabu. O umieraniu raczej niechętnie się rozmawia. Rzadko w formie ubezpieczenia zabezpiecza się przyszłość najbliższych, a koszt pogrzebu pokrywane są z odkładanej przez lata gotówki albo zasiłku pogrzebowego z ZUS, rzadko z prywatnej polisy. Czy to Pana zdaniem możliwe, by inne towarzystwa włączyły takie ubezpieczenie, jak Moi Bliscy do swojej oferty?
Każda firma, w oparciu o informacje opublikowane na naszej stronie, może uznać, że ten produkt jest atrakcyjny na tyle, by go skopiować. To nie powinno być szczególnie trudne. Rzecz w tym, że naszym atutem jest sposób, w jaki zarządzamy sprzedażą naszego flagowego produktu. Wszystko mierzymy i jednocześnie z ogromną pasją podchodzimy do biznesu. Innowacyjny produkt sam w sobie nie jest gwarancją sukcesu. Ale Moi Bliscy to niewątpliwie nowatorska oferta, ponieważ proponujemy na polskim rynku coś, czego wcześniej nie było.

Do czego zatem sprowadza się największy atut 4Life Direct?
Nawet gdyby taki produkt, jak polisa Moi Bliscy był wcześniej w ofercie towarzystw ubezpieczeniowych klient musiałby udać się do doradcy. Agent najprawdopodobniej nie byłby zainteresowany aktywnym poszukiwaniem klientów, ponieważ składka może być w tym ubezpieczeniu bardzo niska, co oznacza też niewielką marżę. My możemy zaoferować Moich Bliskich po niższej cenie i to jest pierwszy z naszych atutów.

Po drugie proponujemy wygodny sposób zawarcia umowy, a więc bez wychodzenia z domu. Podnoszę słuchawkę, wykręcam numer i mogę porozmawiać z konsultantem. Polisę kupuję przez telefon, a co więcej nie są wymagane żadne badania medyczne.

Trzecia, bardzo istotna kwestia to zasada transparentności. Klient otrzymuje dokładnie to, o czym przeczytał na stronie i o czym informuje go w czasie rozmowy telefonicznej konsultant. Dlatego w naszym serwisie znajdują się tak wyczerpujące informacje o produktach, a nie tylko OWU. Nie mamy nic do ukrycia. Zawsze uprzedzamy też naszych klientów, że w pierwszym roku obowiązywania umowy ubezpieczenia wypłata świadczenia jest ograniczona do zwrotu składek, chyba że śmierć nastąpi na skutek nieszczęśliwego wypadku - wówczas wypłacamy pełną sumę ubezpieczenia. Ale też nie oczekujemy wykonania badań medycznych. Produkt można więc tylko pozornie łatwo skopiować. Trudnością będzie skuteczne dystrybuowanie go. Zwłaszcza, że w istocie oferujemy wygodny i łatwy sposób kupna unikatowego i wartościowego produktu. To połączenie przesądza o naszej zdecydowanej przewadze nad konkurencją.

Czy przed wprowadzeniem ubezpieczenia Moi Bliscy w Polsce przeprowadzili Państwo badania, sondując rynek, sprawdzając, czy taki produkt się przyjmie?
Zrobiliśmy badania, ale większość z nich miała raczej odpowiedzieć na pytanie, czy sprawdzi się taki model sprzedaży i zadziała reklama w telewizji? O produkt byliśmy trochę spokojniejsi. W Polsce dokonał się ogromny ekonomiczny rozwój. Wasz kraj otworzył się na świat. Ludzie również się zmienili, łatwiej i chętniej rozmawiają o sprawach, które dotąd stanowiły tabu. To ułatwiło nam zadanie, ponieważ mogliśmy otwarcie mówić o tym, czego dotyczy nasz produkt. O śmierci. Co wcale nie jest takie proste.

Ale wiedzieliśmy, że „owijanie w bawełnę” też nie jest najlepszą metodą. Wydaje mi się, że w efekcie jesteśmy w naszym przekazie zarówno wrażliwi, jak i okazujemy szacunek. Zresztą mieliśmy podobną sytuację w Afryce Południowej, gdzie śmierć także nie stanowiła tematu rozmów. Tam nawet o ceremonii pogrzebowej niewiele się mówiło. Szczerość i uczciwość, a także wrażliwość i okazywanie szacunku to nasz sposób na komunikowanie tego, co mamy do zaoferowania.

Można więc mówić o ryzyku związanym z tą inwestycją?
W każdym nowym biznesie konieczne jest podejmowanie ryzyka. Trzeba tylko oszacować na ile jest ono niezbędne. Nasza pozycja pozwala nam nie podejmować ryzykownych kroków. Zwłaszcza, że jak już powiedziałem, byliśmy przekonani, że sposób, na który się zdecydowaliśmy zadziała.

Szczerość i uczciwość?
Właśnie tak. Klienci doceniają szczere podejście, szczery przekaz. Widzą w telewizji naszą reklamę, w której uczciwie mówimy, czego dotyczy produkt. Co więcej podnoszą słuchawkę i od razu rozwiewają wszelkie wątpliwości, natychmiast otrzymują odpowiedź. I to w ich ocenie jest skuteczne. To działa.
« powrďż˝t do dziaďż˝u: Wiadomości
« zapisz siďż˝ na Newsletter
Wpisz szukane słowo
Losowy termin:
Hipoteka - jedno z ograniczonych praw rzeczowych ... więcej»
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na życie, zdrowotne, nieruchomości, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiębiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na życie. Zamów ubezpieczenie na życie, Korzyści z ubezpieczenia na życie, Ceny ubezpieczeń na życie, Czym jest ubezpieczenie na życie? Oblicz składką ubezpieczenia na życie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeń Ochronnych - zabezpiecz Twoje życie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeń Oszczędnościowych - oszczędzaj na emeryturę. Na co zwrócić uwagę wybierając polisę na życie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomości u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wypełnij formularz, oblicz składkę i kup polisę. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz składkę ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty daję Ci komfort spokojnych i bezpiecznych wojaży po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podróży online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisę turystyczną online. Ubezpieczenia na wakacje - podróżne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisę turystyczną online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawdź ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.