X
Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat naszej polityki prywatności znajdziesz tutaj.
Poleć znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artykuł forum poleć artykuł znajomemu A A A

Innowacyjny produkt ubezpieczeniowy nie gwarantuje sukcesu

2012-02-28 09:18 wtorek
Francois Marais 4Life Direct
Z Francois Marais, Dyrektorem Zarządzającym, Członkiem Zarządu 4Life Direct Sp. z o.o. rozmawia Małgorzata Pawlaczek.

Pisząc artykuł o Państwa ubezpieczeniu Moi Bliscy zbierałam informacje na różne sposoby. Zadzwoniłam również pod numer podany w reklamie. Muszę przyznać, że konsultant bardzo wyczerpująco omówił ofertę.
Żeby sprawdzić nasze usługi, proszę to zrobić ponownie.

Niewykluczone, że znów wcielę się w tajemniczego klienta. Nie powinnam się rozczarować?
Celem kontroli jakości, którą prowadzimy jest przede wszystkim szkolenie. Nie chodzi o karanie za popełnione błędy, ponieważ w ten sposób nie wyciąga się z pracownika tego, co w nim najlepsze. W takiej sytuacji raczej zastanawiamy się, jak możemy takiemu pracownikowi pomóc. W skrajnych przypadkach informujemy dział HR, który najlepiej wie, jak temu zaradzić. Ale jak dotąd nie działo się nic bardzo złego, najczęściej wystarczało zasugerowanie, by coś poprawić, zrobić inaczej, spróbować innych metod. Ważne, by systematycznie pracować z ludźmi, wówczas te korzystne zachowania wchodzą im w nawyk. Poza tym dobrze działa świadomość, że ktoś z „kontroli jakości” słucha tych rozmów. To mobilizuje.

4Life Direct oferuje nowatorski na polskim rynku produkt. W dodatku dotyczy on śmierci, która w Polsce stanowi temat tabu. O umieraniu raczej niechętnie się rozmawia. Rzadko w formie ubezpieczenia zabezpiecza się przyszłość najbliższych, a koszt pogrzebu pokrywane są z odkładanej przez lata gotówki albo zasiłku pogrzebowego z ZUS, rzadko z prywatnej polisy. Czy to Pana zdaniem możliwe, by inne towarzystwa włączyły takie ubezpieczenie, jak Moi Bliscy do swojej oferty?
Każda firma, w oparciu o informacje opublikowane na naszej stronie, może uznać, że ten produkt jest atrakcyjny na tyle, by go skopiować. To nie powinno być szczególnie trudne. Rzecz w tym, że naszym atutem jest sposób, w jaki zarządzamy sprzedażą naszego flagowego produktu. Wszystko mierzymy i jednocześnie z ogromną pasją podchodzimy do biznesu. Innowacyjny produkt sam w sobie nie jest gwarancją sukcesu. Ale Moi Bliscy to niewątpliwie nowatorska oferta, ponieważ proponujemy na polskim rynku coś, czego wcześniej nie było.

Do czego zatem sprowadza się największy atut 4Life Direct?
Nawet gdyby taki produkt, jak polisa Moi Bliscy był wcześniej w ofercie towarzystw ubezpieczeniowych klient musiałby udać się do doradcy. Agent najprawdopodobniej nie byłby zainteresowany aktywnym poszukiwaniem klientów, ponieważ składka może być w tym ubezpieczeniu bardzo niska, co oznacza też niewielką marżę. My możemy zaoferować Moich Bliskich po niższej cenie i to jest pierwszy z naszych atutów.

Po drugie proponujemy wygodny sposób zawarcia umowy, a więc bez wychodzenia z domu. Podnoszę słuchawkę, wykręcam numer i mogę porozmawiać z konsultantem. Polisę kupuję przez telefon, a co więcej nie są wymagane żadne badania medyczne.

Trzecia, bardzo istotna kwestia to zasada transparentności. Klient otrzymuje dokładnie to, o czym przeczytał na stronie i o czym informuje go w czasie rozmowy telefonicznej konsultant. Dlatego w naszym serwisie znajdują się tak wyczerpujące informacje o produktach, a nie tylko OWU. Nie mamy nic do ukrycia. Zawsze uprzedzamy też naszych klientów, że w pierwszym roku obowiązywania umowy ubezpieczenia wypłata świadczenia jest ograniczona do zwrotu składek, chyba że śmierć nastąpi na skutek nieszczęśliwego wypadku - wówczas wypłacamy pełną sumę ubezpieczenia. Ale też nie oczekujemy wykonania badań medycznych. Produkt można więc tylko pozornie łatwo skopiować. Trudnością będzie skuteczne dystrybuowanie go. Zwłaszcza, że w istocie oferujemy wygodny i łatwy sposób kupna unikatowego i wartościowego produktu. To połączenie przesądza o naszej zdecydowanej przewadze nad konkurencją.

Czy przed wprowadzeniem ubezpieczenia Moi Bliscy w Polsce przeprowadzili Państwo badania, sondując rynek, sprawdzając, czy taki produkt się przyjmie?
Zrobiliśmy badania, ale większość z nich miała raczej odpowiedzieć na pytanie, czy sprawdzi się taki model sprzedaży i zadziała reklama w telewizji? O produkt byliśmy trochę spokojniejsi. W Polsce dokonał się ogromny ekonomiczny rozwój. Wasz kraj otworzył się na świat. Ludzie również się zmienili, łatwiej i chętniej rozmawiają o sprawach, które dotąd stanowiły tabu. To ułatwiło nam zadanie, ponieważ mogliśmy otwarcie mówić o tym, czego dotyczy nasz produkt. O śmierci. Co wcale nie jest takie proste.

Ale wiedzieliśmy, że „owijanie w bawełnę” też nie jest najlepszą metodą. Wydaje mi się, że w efekcie jesteśmy w naszym przekazie zarówno wrażliwi, jak i okazujemy szacunek. Zresztą mieliśmy podobną sytuację w Afryce Południowej, gdzie śmierć także nie stanowiła tematu rozmów. Tam nawet o ceremonii pogrzebowej niewiele się mówiło. Szczerość i uczciwość, a także wrażliwość i okazywanie szacunku to nasz sposób na komunikowanie tego, co mamy do zaoferowania.

Można więc mówić o ryzyku związanym z tą inwestycją?
W każdym nowym biznesie konieczne jest podejmowanie ryzyka. Trzeba tylko oszacować na ile jest ono niezbędne. Nasza pozycja pozwala nam nie podejmować ryzykownych kroków. Zwłaszcza, że jak już powiedziałem, byliśmy przekonani, że sposób, na który się zdecydowaliśmy zadziała.

Szczerość i uczciwość?
Właśnie tak. Klienci doceniają szczere podejście, szczery przekaz. Widzą w telewizji naszą reklamę, w której uczciwie mówimy, czego dotyczy produkt. Co więcej podnoszą słuchawkę i od razu rozwiewają wszelkie wątpliwości, natychmiast otrzymują odpowiedź. I to w ich ocenie jest skuteczne. To działa.
« powrót do działu: Wiadomości
« zapisz się na Newsletter
  • 2017-12-04 10:44 poniedziałek ~Sylwester Kaźmierski | [+] odpowiedz
    Witam! Oferuję pomoc w uzyskiwaniu jak najwyższych odszkodowań z tytułu wypadku komunikacyjnego, błędu medycznego, niesłusznego pozbawienia wolności, poślizgnięcia i upadku, śmierci osoby bliskiej, wy... czytaj dalej »
  • 2017-11-06 22:18 poniedziałek ~gosc | [+] odpowiedz
    Polisa lokacyjna "Antidotum PRO na podatek" Brak kosztów związanych z prowadzeniem polisy oszczędnościowej Maksymalnie założyć można 3 ubezpieczenia Antidotum PRO Polisa jest produktem odnaw... czytaj dalej »
  • 2016-06-02 11:06 czwartek ~Michał | [+] odpowiedz
    nie wiem jak to jest że ubezpieczenie nigdy nie obejmuje tego co sie akurat ludziom przytrafia
  • 2015-09-19 11:38 sobota ~Ignacy | [+] odpowiedz
    Wiadomo, że 100% gwarancja na cokolwiek w przypadku branży ubezpieczeniowej nie ma racji bytu. Jeżeli jakaś oferta jest w ten sposób reklamowana to jest to zwykły zabieg marketingowy, który mam wzbudz... czytaj dalej »
  • 2015-02-18 09:21 środa ~Paweł | [+] odpowiedz
    Nie czekaj przyjmij pomocną dłoń! Uległeś wypadkowi?Doznałeś obrażeń?Nie czekaj zgłoś się już dziś!!!Przyjmujemy zgłoszenia od osób które uległy wypadkowi 20 lat wstecz!!! Jesteśmy profe... czytaj dalej »
  • 2013-08-06 14:15 wtorek ~krzyciel | [+] odpowiedz
    Prosta matematyka: płacąc "złotówkę dziennie" trzeba by odkładać przez 10 tysięcy dni żeby zebrać sumę 10 000 złotych (dość marna kwota, jak na ubezpieczenie na życie - ledwo starczy na pogr... czytaj dalej »
  • 2012-02-28 22:15 wtorek ~Tomasz | [+] odpowiedz
    4Life Direct w ubezpieczeniach jest tym samym co Provident w bankowości. Najlepsze biznesy zostały zrobione na łatwowiernych starszych ludziach. 4Life Direct jest takim przykładem. W RPA firma robi in... czytaj dalej »
  • 2012-02-28 16:11 wtorek ~TakiTamAgent | [+] odpowiedz
    Padłem, bo jak dobrze zrozumiałem, do tej pory firmy ubezpieczeniowe koszty i OWU ukrywały przed klientem, nikt inny nie sprzedawał polis na życie (również bez badań), a niska cena polisy wynika z teg... czytaj dalej »
Wpisz szukane słowo
Losowy termin:
Dywersyfikacja - świadome działanie inwestora, zmierzające do ... więcej»
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na życie, zdrowotne, nieruchomości, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiębiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na życie. Zamów ubezpieczenie na życie, Korzyści z ubezpieczenia na życie, Ceny ubezpieczeń na życie, Czym jest ubezpieczenie na życie? Oblicz składkę ubezpieczenia na życie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeń Ochronnych - zabezpiecz Twoje życie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeń Oszczędnościowych - oszczędzaj na emeryturę.Na co zwrócić uwagę wybierając polisę na życie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomości u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wypełnij formularz, oblicz składkę i kup polisę. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz składkę ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dają Ci komfort spokojnych i bezpiecznych wojaży po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podróży online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisę turystyczną online. Ubezpieczenia na wakacje - podróżne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisę turystycznš online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.