X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.
Poleæ znajomemu| Forum
drukuj skomentuj artyku� forum pole� artyku� znajomemu A A A

Innowacyjny produkt ubezpieczeniowy nie gwarantuje sukcesu

2012-02-28 09:18 wtorek
Francois Marais 4Life Direct
Z Francois Marais, Dyrektorem Zarz±dzaj±cym, Cz³onkiem Zarz±du 4Life Direct Sp. z o.o. rozmawia Ma³gorzata Pawlaczek.

Pisz±c artyku³ o Pañstwa ubezpieczeniu Moi Bliscy zbiera³am informacje na ró¿ne sposoby. Zadzwoni³am równie¿ pod numer podany w reklamie. Muszê przyznaæ, ¿e konsultant bardzo wyczerpuj±co omówi³ ofertê.
¯eby sprawdziæ nasze us³ugi, proszê to zrobiæ ponownie.

Niewykluczone, ¿e znów wcielê siê w tajemniczego klienta. Nie powinnam siê rozczarowaæ?
Celem kontroli jako¶ci, któr± prowadzimy jest przede wszystkim szkolenie. Nie chodzi o karanie za pope³nione b³êdy, poniewa¿ w ten sposób nie wyci±ga siê z pracownika tego, co w nim najlepsze. W takiej sytuacji raczej zastanawiamy siê, jak mo¿emy takiemu pracownikowi pomóc. W skrajnych przypadkach informujemy dzia³ HR, który najlepiej wie, jak temu zaradziæ. Ale jak dot±d nie dzia³o siê nic bardzo z³ego, najczê¶ciej wystarcza³o zasugerowanie, by co¶ poprawiæ, zrobiæ inaczej, spróbowaæ innych metod. Wa¿ne, by systematycznie pracowaæ z lud¼mi, wówczas te korzystne zachowania wchodz± im w nawyk. Poza tym dobrze dzia³a ¶wiadomo¶æ, ¿e kto¶ z „kontroli jako¶ci” s³ucha tych rozmów. To mobilizuje.

4Life Direct oferuje nowatorski na polskim rynku produkt. W dodatku dotyczy on ¶mierci, która w Polsce stanowi temat tabu. O umieraniu raczej niechêtnie siê rozmawia. Rzadko w formie ubezpieczenia zabezpiecza siê przysz³o¶æ najbli¿szych, a koszt pogrzebu pokrywane s± z odk³adanej przez lata gotówki albo zasi³ku pogrzebowego z ZUS, rzadko z prywatnej polisy. Czy to Pana zdaniem mo¿liwe, by inne towarzystwa w³±czy³y takie ubezpieczenie, jak Moi Bliscy do swojej oferty?
Ka¿da firma, w oparciu o informacje opublikowane na naszej stronie, mo¿e uznaæ, ¿e ten produkt jest atrakcyjny na tyle, by go skopiowaæ. To nie powinno byæ szczególnie trudne. Rzecz w tym, ¿e naszym atutem jest sposób, w jaki zarz±dzamy sprzeda¿± naszego flagowego produktu. Wszystko mierzymy i jednocze¶nie z ogromn± pasj± podchodzimy do biznesu. Innowacyjny produkt sam w sobie nie jest gwarancj± sukcesu. Ale Moi Bliscy to niew±tpliwie nowatorska oferta, poniewa¿ proponujemy na polskim rynku co¶, czego wcze¶niej nie by³o.

Do czego zatem sprowadza siê najwiêkszy atut 4Life Direct?
Nawet gdyby taki produkt, jak polisa Moi Bliscy by³ wcze¶niej w ofercie towarzystw ubezpieczeniowych klient musia³by udaæ siê do doradcy. Agent najprawdopodobniej nie by³by zainteresowany aktywnym poszukiwaniem klientów, poniewa¿ sk³adka mo¿e byæ w tym ubezpieczeniu bardzo niska, co oznacza te¿ niewielk± mar¿ê. My mo¿emy zaoferowaæ Moich Bliskich po ni¿szej cenie i to jest pierwszy z naszych atutów.

Po drugie proponujemy wygodny sposób zawarcia umowy, a wiêc bez wychodzenia z domu. Podnoszê s³uchawkê, wykrêcam numer i mogê porozmawiaæ z konsultantem. Polisê kupujê przez telefon, a co wiêcej nie s± wymagane ¿adne badania medyczne.

Trzecia, bardzo istotna kwestia to zasada transparentno¶ci. Klient otrzymuje dok³adnie to, o czym przeczyta³ na stronie i o czym informuje go w czasie rozmowy telefonicznej konsultant. Dlatego w naszym serwisie znajduj± siê tak wyczerpuj±ce informacje o produktach, a nie tylko OWU. Nie mamy nic do ukrycia. Zawsze uprzedzamy te¿ naszych klientów, ¿e w pierwszym roku obowi±zywania umowy ubezpieczenia wyp³ata ¶wiadczenia jest ograniczona do zwrotu sk³adek, chyba ¿e ¶mieræ nast±pi na skutek nieszczê¶liwego wypadku - wówczas wyp³acamy pe³n± sumê ubezpieczenia. Ale te¿ nie oczekujemy wykonania badañ medycznych. Produkt mo¿na wiêc tylko pozornie ³atwo skopiowaæ. Trudno¶ci± bêdzie skuteczne dystrybuowanie go. Zw³aszcza, ¿e w istocie oferujemy wygodny i ³atwy sposób kupna unikatowego i warto¶ciowego produktu. To po³±czenie przes±dza o naszej zdecydowanej przewadze nad konkurencj±.

Czy przed wprowadzeniem ubezpieczenia Moi Bliscy w Polsce przeprowadzili Pañstwo badania, sonduj±c rynek, sprawdzaj±c, czy taki produkt siê przyjmie?
Zrobili¶my badania, ale wiêkszo¶æ z nich mia³a raczej odpowiedzieæ na pytanie, czy sprawdzi siê taki model sprzeda¿y i zadzia³a reklama w telewizji? O produkt byli¶my trochê spokojniejsi. W Polsce dokona³ siê ogromny ekonomiczny rozwój. Wasz kraj otworzy³ siê na ¶wiat. Ludzie równie¿ siê zmienili, ³atwiej i chêtniej rozmawiaj± o sprawach, które dot±d stanowi³y tabu. To u³atwi³o nam zadanie, poniewa¿ mogli¶my otwarcie mówiæ o tym, czego dotyczy nasz produkt. O ¶mierci. Co wcale nie jest takie proste.

Ale wiedzieli¶my, ¿e „owijanie w bawe³nê” te¿ nie jest najlepsz± metod±. Wydaje mi siê, ¿e w efekcie jeste¶my w naszym przekazie zarówno wra¿liwi, jak i okazujemy szacunek. Zreszt± mieli¶my podobn± sytuacjê w Afryce Po³udniowej, gdzie ¶mieræ tak¿e nie stanowi³a tematu rozmów. Tam nawet o ceremonii pogrzebowej niewiele siê mówi³o. Szczero¶æ i uczciwo¶æ, a tak¿e wra¿liwo¶æ i okazywanie szacunku to nasz sposób na komunikowanie tego, co mamy do zaoferowania.

Mo¿na wiêc mówiæ o ryzyku zwi±zanym z t± inwestycj±?
W ka¿dym nowym biznesie konieczne jest podejmowanie ryzyka. Trzeba tylko oszacowaæ na ile jest ono niezbêdne. Nasza pozycja pozwala nam nie podejmowaæ ryzykownych kroków. Zw³aszcza, ¿e jak ju¿ powiedzia³em, byli¶my przekonani, ¿e sposób, na który siê zdecydowali¶my zadzia³a.

Szczero¶æ i uczciwo¶æ?
W³a¶nie tak. Klienci doceniaj± szczere podej¶cie, szczery przekaz. Widz± w telewizji nasz± reklamê, w której uczciwie mówimy, czego dotyczy produkt. Co wiêcej podnosz± s³uchawkê i od razu rozwiewaj± wszelkie w±tpliwo¶ci, natychmiast otrzymuj± odpowied¼. I to w ich ocenie jest skuteczne. To dzia³a.
« powr�t do dzia�u: Wiadomo¶ci
« zapisz si� na Newsletter
Wpisz szukane s³owo
Losowy termin:
Kompensacja szkody - wyrównanie materialnych skutków zdarzeñ losowych. wiêcej»
Nasze serwisy:
www.ubezpieczeniaonline.pl Ubezpieczenia przez Internet. Kup online ubezpieczenie samochodu, na ¿ycie, zdrowotne, nieruchomo¶ci, na wakacje, na narty, NNW, dla przedsiêbiorców, inwestycyjne, ochrona prawna.
www.ubezpieczeniazyciowe.pl Wszystko o ubezpieczeniach na ¿ycie. Zamów ubezpieczenie na ¿ycie, Korzy¶ci z ubezpieczenia na ¿ycie, Ceny ubezpieczeñ na ¿ycie, Czym jest ubezpieczenie na ¿ycie? Oblicz sk³adk± ubezpieczenia na ¿ycie.
www.rankingubezpieczennazycie.pl Ranking Ubezpieczeñ Ochronnych - zabezpiecz Twoje ¿ycie i zdrowie. Ranking Ubezpieczeñ Oszczêdno¶ciowych - oszczêdzaj na emeryturê. Na co zwróciæ uwagê wybieraj±c polisê na ¿ycie?
www.ubezpieczeniemieszkania.pl Zamów ubezpieczenie nieruchomo¶ci u 5 agentów lub kup ubezpieczenie mieszkania online. Wype³nij formularz, oblicz sk³adkê i kup polisê. Polisa na e-maila!
www.ubezpieczenienanarty.pl Ubezpieczenia na narty i snowboard. Poradniki narciarskie. Oblicz sk³adkê ubezpieczenia na narty i snowboard. Kup ubezpieczenie narciarskie online.
www.ubezpieczenienarciarskie.pl Porównaj ubezpieczenia narciarskie online i dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie. Ubezpieczenia na narty dajê Ci komfort spokojnych i bezpiecznych woja¿y po stokach narciarskich.
www.ubezpieczenieturystyczne.com.pl Porównaj ubezpieczenia podró¿y online, dopasuj najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - podró¿ne, ubezpieczenie na wyjazd.
www.polisaturystyczna.pl Porównaj ubezpieczenia turystyczne online, wybierz najlepszy wariant ubezpieczenia dla siebie i kup polisê turystyczn± online. Ubezpieczenia na wakacje - dla Ciebie i Twojej rodziny.
finanse.rankomat.pl Porównaj produkty bankowe i sprawd¼ ranking kredytów gotówkowych oraz ranking kredytów hipotecznych. Najlepsze produkty bankowe w internecie.